RIM, 1. travnja (Hina/AR) - Italija od danas više nema graničnih kopnenih prijelaza prema Francuskoj i Austriji. Nakon što su ukinuti prijelazi u zrakoplovnim i morskim lukama, od danas više nema ni kopnenih granica između Italije i
Francuske te Italije i Austrije, zemalja potpisnica Schengenskog ugovora kojim zemlje potpisnice međusobno ukidaju granične prijelaze, a prema trećim državama jamče stroži nadzor.
RIM, 1. travnja (Hina/AR) - Italija od danas više nema graničnih
kopnenih prijelaza prema Francuskoj i Austriji. Nakon što su
ukinuti prijelazi u zrakoplovnim i morskim lukama, od danas više
nema ni kopnenih granica između Italije i Francuske te Italije i
Austrije, zemalja potpisnica Schengenskog ugovora kojim zemlje
potpisnice međusobno ukidaju granične prijelaze, a prema trećim
državama jamče stroži nadzor. #L#
Na talijansko-austrijskom graničnom prijelazu Brenneru, koji je
kroz povijest bio mjesto sporova između dviju država, danas je
svečano obilježeno ukinuće graničnog nadzora.
"Bilo je puno posla i on nije bio jednostavan, ali sada Italija i
Austrija ulaze zajednički u Schengenski prostor, priključujući se
tako ostalim članicama Europske unije, koji su njegov dio i
pružajući konkretan doprinos procesu europske izgradnje", izjavio
je u prigodnom govoru talijanski ministar unutarnjih poslova
Giorgio Napolitano. Svečanosti je prisustvovao i njegov austrijski
kolega Karl Schloegel.
Na taj način se praktički ujedinjuje Tirol, odnosno talijanska
regija Alto Adige ili Južni Tirol u kojoj živi njemačka jezična
manjina, sada je spojena s austrijskim dijelom Tirola. A sama
granica, zaštita njemačke manjine u Italiji, pa i postavljanje
eksploziva pod dalekovode, što je bila specijalnost južnotirolskih
separatista, sada postaju dio daleke i nevjerojatne prošlosti.
Budući da u dosadašnjem značenju više nema kopnene talijansko-
francuske granice koja je dugačka 487 kilometara i one talijansko-
austrijske koja je dugačka 421 kilometar, Italija će i u ime ostalih
zemalja Schengenskog sporazuma morati pojačati nadzor svoje 8.000
kilometara dugačke pomorske granice, zatim 245 kilometara kopnene
granice prema Sloveniji, a ostaje i 725 kilometara granice sa
Švicarskom. "Jačanje sigurnosnog nadzora" nad tim granicama u
svojem je govoru zajamčio ministar Napolitano.
Tijekom ove godine unutar Schengenskog ugovora bi se trebala naći i
Grčka, a zatim do 2002. i Danska, Švedska, Finska, Island i
Norveška. Do 2005. bi se trebale priključiti i otočne članice EU -
Velika Britanija i Irska.
Slovenski i hrvatski građani imaju pravo ulaziti u Italiju samo s
osobnom iskaznicom, ali u slučaju da putuju u Francusku ipak bi
trebali sa sobom nositi putovnicu, jer u svim državama Europske
unije, osim u Italiji, priznaje se jedino putovnica. Na kopnenim
graničnim prijelazima između Italije i Slovenije planira se uvesti
posebna traka za automobile građana Europske unije koju će moći
koristiti i građani Slovenije i Hrvatske.
(Hina) st dh
011602 MET apr 98