ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - Najveća domaća mesna industrija PIK Vrbovec ove godine planira znatno povećati izvoz. Uz tržišta na kojima je PIK Vrbovec prisutnan već dugi niz godina, planira se i prodor na nova; i to ponajprije na rusko
tržište, gdje će se prve količine proizvoda plasirati početkom svibnja, kao i na švicarsko i njemačko, istaknuo je komercijalni direktor tvrtke Stjepan Ljatifi.
ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - Najveća domaća mesna industrija PIK
Vrbovec ove godine planira znatno povećati izvoz. Uz tržišta na
kojima je PIK Vrbovec prisutnan već dugi niz godina, planira se i
prodor na nova; i to ponajprije na rusko tržište, gdje će se prve
količine proizvoda plasirati početkom svibnja, kao i na švicarsko i
njemačko, istaknuo je komercijalni direktor tvrtke Stjepan
Ljatifi. #L#
Ispitivanje ruskog tržišta PIK Vrbovec je uspješno obavio, te
krenuo u osnivanje vlastitog predstavništva, kazao je Ljatifi. No,
zbog velike konkurentnosti proizvoda iz drugih zemalja, koje
subvencioniraju svoju poljoprivredu, PIK Vrbovec će u početku tom
tržištu ponuditi četiri vrste proizvoda iz polutrajnog i trajnog
programa.
U tvrtki procjenjuju kako bi uz taj izvoz, te povećan izvoz na
tradicionalna tržišta, njegova vrijednost ove godine mogla
dosegnuti 50 milijuna njemačkih maraka, što je dvostruko više nego
lani.
Tako bi ove godine izvoz na tržište Bosne i Hercegovine trebao
porasti s lanjskih 15 na 25 milijuna maraka, a planira se i
osnivanje vlasitite tvrtke u Sloveniji, te reorganizacija već
postojeće u Makedoniji. Plasman PIK-ove šunke u foliji za potrebe
američke vojske nastavlja se i ove godine.
Osim okretanja izvozu, PIK Vrbovec svoje proizvode namjerava
približiti i domaćem tržištu, tj. prvenstveno kupovnoj moći
stanovništva. To se već radi kroz razvoj vlastite maloprodajne
mreže.
Uz postojeću maloprodajnu mrežu od 20 objekata, PIK Vrbovec je lani
u svoj sustav integrirao - postavši većinski vlasnik - trgovački
lanac Jadrankomerc iz Crkvenice sa 45 maloprodajnih objekata,
Mesnu industriju Šibenik sa šest maloprodajnih objekata, te tvrtku
Promet iz Vrbovskog koja posjeduje 24 maloprodajna objekta.
Po Ljatifijevim riječima, u tim je tvrtkama uspješno provedena
sanacija, izmireni su dugovi prema državi i vjerovnicima, koji su,
primjerice, samo kod Jadrankomerca iznosili približno 25 milijuna
kuna. U vlastitim maloprodajnim objektima na proizvođačku cijenu
dodan je jedino PDV (porez na doadanu vrijednost), bez marže, pa su,
na primjer, proizvodi u prosjeku jeftiniji između 20 i 30 posto u
odnosu na druge trgovačke lance.
"Prema analizi koju smo izradili, cijene su naših pojedinih
proizvoda, u odnosu na druge mesne industrije, niže. Tako su cijene
trajnih kobasica, (ovisno o artiklu), niže od pet do 15 posto,
polutrajnih kobasica cijene su niže do pet posto, dok su cijene
konzervi, tj. mesnih narezaka i pašteta niže između 10 i 20 posto.
Cijene ostalih tvrtkinih proizvoda na razini su prosječnih cijena
domaće mesne industrije", kazao je Ljatifi.
Tijekom 1998. tvrtka će ojačati svoj marektinški nastup,
redizajnirati pakiranje proizvoda, te nastaviti investitrati u
vozni park.
Do sada je tvrtkin vozni park proširen za 10 vozila nosivosti 850
kilograma, 15 vozila nosivosti 1,8 tona, a sva ta vozila imaju
rashladne uređaje, dok će ovih dana nabaviti tri kamiona-hladnjače
nosivosti 20 tona. U nabavu tih vozila uloženo je 3,5 milijuna
maraka.
PIK Vrbovec ovogodišnju turističku sezonu dočekuje spreman,
napominju u tvrtki. Već sad dogovorene su određene količine mesa i
mesnih prerađevina, a prema procjenama, ove bi godine prodaja
trebala biti veća između 30 i 40 posto u odnosu na lanjsku
turističku sezonu. Tako se na turističko tržište planira plasirati
između 1600 i 1700 tona mesa i mesnih prerađevina, a njihovom bi se
prodajom ostvarilo približno 50 milijuna kuna, od čega između 15 i
20 milijuna kuna na tržištu Istre i Primorja.
(Hina) mk vl
011151 MET apr 98