NEW YORK, 26. ožujka (Hina/UPI) - Baletni ansambl iz Sankt Petersburga stiže u New York s dva djela koja bi mogla preokrenuti ustaljenu američku predodžbu o ruskom baletu.
NEW YORK, 26. ožujka (Hina/UPI) - Baletni ansambl iz Sankt
Petersburga stiže u New York s dva djela koja bi mogla preokrenuti
ustaljenu američku predodžbu o ruskom baletu. #L#
"Eifman Ballet", koji u Americi debitira sljedećega mjeseca u City
Centeru, miješa klasične tehnike ruskog baleta s izražajnom
slobodom modernoga plesa.
Ansambl koji je 1977. godine osnovao Boris Eifman, tijekom svog
petodnevnog boravka u New Yorku izvest će dvije baletne predstave.
"Crvena Giselle" zasnovana je na životu balerine Olge Spesivceve
koja je 1924. pobjegla iz Rusije. Plesala je u "Ballet Russes" i u
Pariškoj operi postala primabalerina. Njezinu karijeru naglo je
prekinula mentalna bolest.
Eifmanova koreografija prati glazbu Čajkovskog, Bizeta i
Schnitkea, no glazba je preinačena u kompilaciju stilova koji
zrcale previranja koja je balerina iskusila dok je polako gubila
vezu sa stvarnošću.
Drugo djelo - "Čajkovski", istražuje skladateljevu
homoseksualnost i tajnovitost koja okružuje njegovu smrt. Balet se
poigrava s predodžbom koju o skladatelju gaji široka publika
senzualnim muškim duetima i portretom razdiranog čovjeka.
Sergej Danilian iz "Ardani Artists Managementa", koji je gotovo
dvije godine radio na tome da skupinu dovede u New York, tvrdi da je
Eifman kroz suvremeni baletni jezik, koji ne izbjegava stroge
tehnike baletnih kompanija kao što su "Kirov" i "Boljšoj",
plesačima dozvolio gotovo glumačku izražajnost.
Ansambl ne izvodi tradicionalne ruske balete; umjesto toga na svom
repertoaru ima adaptacije dvaju romana Dostojevskoga - "Idiota" i
"Braću Karamazove", te adaptaciju Bulgakovljeva djela "Majstor i
Margarita".
Iako je ansambl doživio pohvale po cijeloj Europi i jedan je od
nekolicine neakademskih ansambala koji smiju nastupati na
pozornici "Boljšoja" u Moskvi, još nema svoj prostor u Sankt
Petersburgu.
(Hina) car bnš
261745 MET mar 98