WASHINGTON, 17. ožujka (Hina/AFP) - Isključivo ženski razredi u školama, za koje su u SAD-u prije nekoliko godina vjerovali da će u njima djevojčice bolje učiti, nisu pravo rješenje, objavljuje u svojem izvješću Američka udruga
sveučilišnih profesorica.
WASHINGTON, 17. ožujka (Hina/AFP) - Isključivo ženski razredi u
školama, za koje su u SAD-u prije nekoliko godina vjerovali da će u
njima djevojčice bolje učiti, nisu pravo rješenje, objavljuje u
svojem izvješću Američka udruga sveučilišnih profesorica. #L#
"Odvajanje spolova neće rješavati nejednakosti između spolova",
izjavila je Janice Weinman, pomoćnica direktora te organizacije iz
Washingtona.
Godine 1992. ta je ustanova provela mnoge pokuse s isključivo
ženskim razredima, tvrdeći da mješoviti razredi u javnim školama
nisu dobri za djevojčice. Prema njihovu mišljenju, nastavnice su u
takvim razredima postavljale mnogo više pitanja dječacima te bi
nakon nekoliko godina provedenih u takvim razredima dječaci
potisnuli djevojčice u matematici i prirodnim znanostima, a one bi
izgubile povjerenje u vlastite sposobnosti.
Nakon toga, dvanaestak američkih saveznih država uvelo je pokusne
istospolne razrede, a u izvješću se ističu neki "pozitivni
rezultati" takvih razreda. Čini se da su tamo djevojčice sretnije,
da postižu bolje rezultate u matematici i prirodnim znanostima i da
su sigurnije u sebe.
No, u izvješću se kaže i da ne znaju jesu li ti rezultati posljedica
odvajanja od dječaka ili pogodnog ozračja - malih razreda,
intenzivnijeg programa i veće discipline budući da u takvom ozračju
bolje rezultate postižu i dječaci i djevojčice.
"Iako djevojčice često misle da su ti razredi bolji i imaju
povjerenje u njih, to se ne vidi osobito na njihovu napredovanju",
piše u tom izvješću.
Umjesto da postignu svoj prvotni cilj, ti bi razredi mogli još
pojačati postojeći stereotip o razlici između spolova, dodaju u
izvješću, a jedini način za njihovo izbjegavanje jest izobrazba
učitelja i nastavnika.
(Hina) rug bnš
170407 MET mar 98