FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SVJETSKI DAN ZAŠTITE POTROŠAČA - 15. OŽUJKA IZJAVA PREDSJEDNICE HRVATSKE UDRUGE POTROŠAČA

ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Zaštita potrošača od nekvalitetnih i nesigurnih proizvoda i usluga i pomoć pri ostvarivanju prava na obeštećenje, ukoliko dođe do zakidanja potrošača na bilo koji način, osnovni je cilj nedavno osnovane Udruge potrošača u Zagrebu. U povodu Svjetskog dana zaštite potrošača, 15. ožujka, hrvatska Udruga po prvi se puta obratila javnosti, kao što to redovito čine odavno utemeljene slične udruge u mnogim europskim zemljama i SAD- u, pozivajući potrošače da im se obrate kada drže da im je ugroženo neko od njihovih prava.
IZJAVA PREDSJEDNICE HRVATSKE UDRUGE POTROŠAČA ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Zaštita potrošača od nekvalitetnih i nesigurnih proizvoda i usluga i pomoć pri ostvarivanju prava na obeštećenje, ukoliko dođe do zakidanja potrošača na bilo koji način, osnovni je cilj nedavno osnovane Udruge potrošača u Zagrebu. U povodu Svjetskog dana zaštite potrošača, 15. ožujka, hrvatska Udruga po prvi se puta obratila javnosti, kao što to redovito čine odavno utemeljene slične udruge u mnogim europskim zemljama i SAD- u, pozivajući potrošače da im se obrate kada drže da im je ugroženo neko od njihovih prava. #L# Predsjednica hrvatske Udruge osnovane 14. siječnja 1998. godine, dr. Vesna Brčić-Stipčević u svojoj Izjavi upozorava hrvatske potrošače kako se "globalizacijom trgovine na domaćem tržištu dnevno nude novi, nepoznati proizvodi tako da kupci sve teže mogu procijeniti njihovu kvalitetu u odnosu na cijenu". Također, moguće je da neki od proizvoda ili usluga mogu biti štetni za zdravlje ili su potrošači ugroženi korištenjem nepoštenih prodajnih metoda. Pozvala je hrvatske potrošače da se učlane u novonastalu udrugu i aktivno se zauzmu za zaštitu i poštivanje svojih prava pri svakodnevnoj kupovini i obavljanju usluga u trgovinama široke potrošnje, u bankama, na pošti, ugostiteljskim objektima, turističkim agencijama i drugim trgovačkim i uslužnim ustanovama. U takvim slučajevima, ili kada netko od potrošača posumnja da je na bilo koji način zakinut, može se obratiti Udruzi (pismom na adresu Udruga potrošača, Ul. Gustava Krkleca 8, 1090 Zagreb). Pravo na pomoć stječe se učlanjenjem u tu, inače neprofitnu i nevladinu udrugu. Neposredan cilj Udruge potrošača je ubrzati postupak davanja prijedloga i donošenja hrvatskog Zakona o zaštiti potrošača kako bi se omogućilo efikasno djelovanje Udruge i zaštitu potrošača, ističe dr. Vesna Brčić-Stipčević. Bilo bi poželjno da se takav zakon usvoji i stupi na snagu već ove godine. Cilj hrvatske Udruge potrošača je promicanje spoznaja o pravima potrošača, informiranje široke javnosti, davanje mišljenja o postojećim propisima i predlaganje novih propisa. Udruga namjerava organizirati i povremene kontrole kakvoće proizvoda i usluga od strane neovisnih stručnjaka, kao i savjetovanja i pružanja potpore potrošačima pri njihovim samostalnim nastupima pred sudovima, pravnim osobama, obrtnicima, u Hrvatskoj gospodarskoj komori i Hrvatskoj obrtničkoj komori. Hrvatska Udruga surađivat će sa sličnim međunarodnim, regionalnim i nacionalnim organizacijama. Postojeći Zakon o trgovini, koji je na snazi od 1996. godine, nema odredbi o zaštiti potrošača osim što se napominje da i dalje ostaju na snazi desetak pojedinačnih i dopunjavanih članaka iz ranijeg Zakona o trgovini koji su se izravno odnosili na prava potrošača. Uz to, postoje i neke odredbe u Posebnim uzancama u trgovini na malo Hrvatske gospodarske komore (1995.), koje se odnose npr. na informiranje potrošača, uvjete prodaje, kakvoću robe i usluga, zamjeni kupljene robe i njenim skrivenim nedostacima i slično. Posredno, potrošače u Hrvatskoj štiti i nedavno osnovano Povjerenstvo za zaštitu potrošača hrvatske Vlade osnovano radi praćenja kretanja cijena nakon uvođenja PDV-a. Povjerenstvo u dnevnim glasilima objavljuje izvješća o najnižim i najvišim cijenama pojedinog proizvoda u trgovinama širom Hrvatske. "Došlo je vrijeme da hrvatski potrošači putem svoje Udruge počnu sami štititi svoje interese i prava", poručuje predsjednica Udruge potrošača dr. Vesna Brčić-Stipčević u povodu Svjetskog dana zaštite potrošača. (Hina) bdj dd 151316 MET mar 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙