BRUXELLES, 11. ožujka (Hina) - Velike razlike u cijenama automobila u državama Europske unije i dalje postoje, usprkos zakonima o slobodnoj trgovini i kupovanju na području Europske unije, piše Eurofocus, publikacija Europske
komisije.
BRUXELLES, 11. ožujka (Hina) - Velike razlike u cijenama automobila
u državama Europske unije i dalje postoje, usprkos zakonima o
slobodnoj trgovini i kupovanju na području Europske unije, piše
Eurofocus, publikacija Europske komisije. #L#
Želite li kupiti automobil FIAT Bravo, a živite u Velikoj
Britaniji, najbolje je da ga kupite u Nizozemskoj ili u Irskoj.
Cijena mu je, bez poreza, za trećinu niža u tim državama (u Irskoj
košta 6.379 irskih funti, a to je 8.409 ecua) nego u Velikoj
Britaniji. Španjolcima se vozilo Ford Fiesta više isplati kupiti u
Portugalu, budući da mu je cijena, bez poreza, 22 posto niža nego u
Španjolskoj (1.426.202 peseta ili 8.560 ecua). Francuzi će
kupovanjem vozila Renault Laguna u Portugalu uštedjeti 19 posto na
cijeni (bez poreza). Taj automobil u Francuskoj košta 109.881 FF
(16.641 ecua), a u Belgiji 583.695 belgijskih franaka (14.344
ecua), tako da je to isto vozilo u Belgiji 16 posto jeftinije.
Takvih slučajeva ima mnogo, a o tome piše i u najnovijem izvješću
Europske komisije o cijenama vozila, objavljenom polovinom
veljače.
Razlike u cijenama automobila u pojedinim državama sve su veće.
Tako je 1. studenog prošle godine kod svih europskih proizvođača
automobila, osim kod vozila marke Audi, ali i kod japanskih
proizvođača, primjećena razlika u cijeni veća od 20 posto između
najskuplje i najjeftinije države. Za 16 modela vozila utvrđeno je
da je razlika u cijeni veća čak za 40 posto. Od 72 modela vozila, za
njih 61 najskuplja je država Velika Britanija. Za 35 modela vozila
najjeftinija je država Nizozemska, a za njih 14 Portugal.
Kao jedan od razloga razlika u cijenama, neki proizvođači
automobila spominju uspone i padove tečaja raznih državnih valuta,
a da li je to zaista tako, saznat će se tek sljedeće godine, nakon
uvođenja eura.
"Objektivni" razlog razlike u cijenama vozila prije bi mogao biti
porez koji se plaća pri kupovanju vozila, a on se razlikuje u
pojedinim državama Europske unije pa proizvođači vozila spuštaju
cijene vozila kako bi kompenzirali previsoke poreze, iako će kupci
za vozilo kupljeno u inozemstvu platiti porez države u kojoj žive.
(Hina) rug sv
120958 MET mar 98