FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HHO: NEJEDNAK ODNOS MEDIJA PREMA STRANKAMA

ZAGREB, 29. prosinca (Hina) - Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava (HHO) i Centar za istraživanje tranzicije i civilnoga društva danas su na konferenciji za novinare predstavili rezultate istraživanja zastupljenosti pojedinih političkih stranaka, predstavnika vlasti i nevladinih udruga u medijima od 14. do 25. prosinca. Istraživanje je pokazalo da je u medijima nejednak odnos prema strankama, a znakovitim je ocijenjen podatak da Državno izborno povjerenstvo nije medijima prigovorilo zbog takva ponašanja.
ZAGREB, 29. prosinca (Hina) - Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava (HHO) i Centar za istraživanje tranzicije i civilnoga društva danas su na konferenciji za novinare predstavili rezultate istraživanja zastupljenosti pojedinih političkih stranaka, predstavnika vlasti i nevladinih udruga u medijima od 14. do 25. prosinca. Istraživanje je pokazalo da je u medijima nejednak odnos prema strankama, a znakovitim je ocijenjen podatak da Državno izborno povjerenstvo nije medijima prigovorilo zbog takva ponašanja.#L# U istraživanju je analizirana zastupljenost stranaka na Prvom i Drugom programu HRT-a, u emisijama OTV-a, na Prvom programu Hrvatskog radija, na Radiju 101 i dnevnim novinama ("Vjesnik", "Večernji list", "Jutarnji list", "Slobodna Dalmacija", "Novi list", "Glas Slavonije"). U programima HTV-a i OTV-a najveće razlike pojavljuju se u zastupljenosti stranaka u tzv. plaćenu vremenu, ocijenio je Branimir Krištofić iz Centra. Riječ je o spotovima i emisijama pod pokroviteljstvom stranaka. Analiza je pokazala prevlast HDZ-a pa u ukupno 439 priloga HDZ sudjeluje sa 130, a koalicija SDP-a i HSLS-a sa 68. Za razliku od prijašnjih kampanja pojavili su se i spotovi Glasa 99 i GONG-a. Razlike su i u tzv. uredničkom vremenu u kojem se pojavljuju kandidati vladajuće stranke, ali kao vladini dužnosnici. Za 12 dana izborne kampanje oko 30 posto toga vremena odnosi se na dužnosnike HDZ-a. Novost je, kazao je Krištofić, uporaba drugih, posebice dokumentarnih emisija, za promidžbu. Branislava Baranović ocijenila je da i u emisijama Hrvatskog radija (HR) i Radija 101 najviše vremena dobiva HDZ. Razlike, međutim, postoje. Na 1. programu HR-a 62 posto svih stranačkih priloga odnosi se na HDZ, odnosno 32 posto ukupna vremena predviđena za praćenje stranaka. Na Radiju 101 HDZ sudjeluje s oko 42 posto stranačkih priloga, odnosno 37 posto ukupna vremena predviđena za praćenje stranaka, ali u tim emisijama je odnos prema vladajućoj stranci kritičniji, tvrdi Baranović. HR 37 posto vremena daje neparlamentarnim strankama, ali su te stranke pojedinačno slabo zastupljene. Na HR-u HDZ ima dvostruko više reklama od oporbe, a na Radiju 101 HDZ nije imao nijednu reklamu. Što se dnevnih novina tiče, primjetno je da državotvorne teme nestaju iz političke zbilje, ocijenio je Alija Hodžić. Tim se temama koristi samo HDZ, HSP i HKDU. I u novinskim prilozima prevladava HDZ s 50 posto svih stranačkih priloga. Natprosječni prostor HDZ-u daju "Vjesnik", "Večernji list" i "Glas Slavonije", a "Jutarnji list" i "Novi list" daju ispodprosječan prostor. Istraživanje je provedeno u okviru projekta "Nevladine udruge nadgledaju izbore - mediji i izbori 2000.", a rezultati nisu konačni, nego se odnose samo na prvih dvanaest dana kampanje. Konferenciji za novinare bio je nazočan i glasnogovornik HTV-a Krešimir Macan, koji je novinarima predočio HTV-ovu analizu vlastita programa. (Hina) mit gk

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙