ZAGREB, 29. prosinca (Hina) - Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava (HHO) i Centar za istraživanje tranzicije i civilnoga društva danas su na konferenciji za novinare predstavili rezultate istraživanja zastupljenosti pojedinih
političkih stranaka, predstavnika vlasti i nevladinih udruga u medijima od 14. do 25. prosinca. Istraživanje je pokazalo da je u medijima nejednak odnos prema strankama, a znakovitim je ocijenjen podatak da Državno izborno povjerenstvo nije medijima prigovorilo zbog takva ponašanja.
ZAGREB, 29. prosinca (Hina) - Hrvatski helsinški odbor za ljudska
prava (HHO) i Centar za istraživanje tranzicije i civilnoga društva
danas su na konferenciji za novinare predstavili rezultate
istraživanja zastupljenosti pojedinih političkih stranaka,
predstavnika vlasti i nevladinih udruga u medijima od 14. do 25.
prosinca. Istraživanje je pokazalo da je u medijima nejednak odnos
prema strankama, a znakovitim je ocijenjen podatak da Državno
izborno povjerenstvo nije medijima prigovorilo zbog takva
ponašanja.#L#
U istraživanju je analizirana zastupljenost stranaka na Prvom i
Drugom programu HRT-a, u emisijama OTV-a, na Prvom programu
Hrvatskog radija, na Radiju 101 i dnevnim novinama ("Vjesnik",
"Večernji list", "Jutarnji list", "Slobodna Dalmacija", "Novi
list", "Glas Slavonije").
U programima HTV-a i OTV-a najveće razlike pojavljuju se u
zastupljenosti stranaka u tzv. plaćenu vremenu, ocijenio je
Branimir Krištofić iz Centra. Riječ je o spotovima i emisijama pod
pokroviteljstvom stranaka. Analiza je pokazala prevlast HDZ-a pa u
ukupno 439 priloga HDZ sudjeluje sa 130, a koalicija SDP-a i HSLS-a
sa 68. Za razliku od prijašnjih kampanja pojavili su se i spotovi
Glasa 99 i GONG-a. Razlike su i u tzv. uredničkom vremenu u kojem se
pojavljuju kandidati vladajuće stranke, ali kao vladini
dužnosnici. Za 12 dana izborne kampanje oko 30 posto toga vremena
odnosi se na dužnosnike HDZ-a. Novost je, kazao je Krištofić,
uporaba drugih, posebice dokumentarnih emisija, za promidžbu.
Branislava Baranović ocijenila je da i u emisijama Hrvatskog radija
(HR) i Radija 101 najviše vremena dobiva HDZ. Razlike, međutim,
postoje. Na 1. programu HR-a 62 posto svih stranačkih priloga
odnosi se na HDZ, odnosno 32 posto ukupna vremena predviđena za
praćenje stranaka. Na Radiju 101 HDZ sudjeluje s oko 42 posto
stranačkih priloga, odnosno 37 posto ukupna vremena predviđena za
praćenje stranaka, ali u tim emisijama je odnos prema vladajućoj
stranci kritičniji, tvrdi Baranović. HR 37 posto vremena daje
neparlamentarnim strankama, ali su te stranke pojedinačno slabo
zastupljene. Na HR-u HDZ ima dvostruko više reklama od oporbe, a na
Radiju 101 HDZ nije imao nijednu reklamu.
Što se dnevnih novina tiče, primjetno je da državotvorne teme
nestaju iz političke zbilje, ocijenio je Alija Hodžić. Tim se
temama koristi samo HDZ, HSP i HKDU. I u novinskim prilozima
prevladava HDZ s 50 posto svih stranačkih priloga. Natprosječni
prostor HDZ-u daju "Vjesnik", "Večernji list" i "Glas Slavonije", a
"Jutarnji list" i "Novi list" daju ispodprosječan prostor.
Istraživanje je provedeno u okviru projekta "Nevladine udruge
nadgledaju izbore - mediji i izbori 2000.", a rezultati nisu
konačni, nego se odnose samo na prvih dvanaest dana kampanje.
Konferenciji za novinare bio je nazočan i glasnogovornik HTV-a
Krešimir Macan, koji je novinarima predočio HTV-ovu analizu
vlastita programa.
(Hina) mit gk