ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Razred za književnost Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) priredio je danas u Akademijinoj palači u Zagrebu svečanu sjednicu u povodu 100. obljetnice rođenja istaknutoga člana HAZU pjesnika
Gustava Krkleca. O djelu akademika Krkleca govorili su dr. Tomislav Sabljak, član suradnik HAZU i dr. Joža Skok, a u okviru svečane sjednice predstavljene su i dvije monografije o Gustavu Krklecu, objavljene u izdanju nakladničkih kuća- Buvina d.o.o. i Laurana d.o.o. Pjesniku Gustavu Krlecu (1899.- 1977.) pripada posebno poglavlje u hrvatskoj književnosti, što svojim neospornim sadržajem potvrđuju i njegove pjesničke zbirke "Srebrna cesta", "Darovi za bezimenu" i "Tamnica vremena". Krklecova zavičajna lirika dijagonala je koja prožima cijeli njegov opus i, uz Ujevićevu, svojom virtuoznošću pripada vrhuncima hrvatske zavičajne lirike, ustvrdio je dr. Joža Skok. Krklec je bio nenadmašni majstor najsloženijih pjesničkih forma - autor blistavih soneta i discipliniranoga distiha, ali i pjesnik koji je često plaćao danak svojoj virtuoznosti, stihovima s naglašenom artističkom notom, dometnuo je Skok. U hrvatskoj lirici Krklec se javlja još kao mladić 1919. zbirkom
ZAGREB, 10. prosinca (Hina) - Razred za književnost Hrvatske
akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) priredio je danas u
Akademijinoj palači u Zagrebu svečanu sjednicu u povodu 100.
obljetnice rođenja istaknutoga člana HAZU pjesnika Gustava
Krkleca. O djelu akademika Krkleca govorili su dr. Tomislav
Sabljak, član suradnik HAZU i dr. Joža Skok, a u okviru svečane
sjednice predstavljene su i dvije monografije o Gustavu Krklecu,
objavljene u izdanju nakladničkih kuća- Buvina d.o.o. i Laurana
d.o.o.
Pjesniku Gustavu Krlecu (1899.- 1977.) pripada posebno poglavlje u
hrvatskoj književnosti, što svojim neospornim sadržajem potvrđuju
i njegove pjesničke zbirke "Srebrna cesta", "Darovi za bezimenu" i
"Tamnica vremena". Krklecova zavičajna lirika dijagonala je koja
prožima cijeli njegov opus i, uz Ujevićevu, svojom virtuoznošću
pripada vrhuncima hrvatske zavičajne lirike, ustvrdio je dr. Joža
Skok.
Krklec je bio nenadmašni majstor najsloženijih pjesničkih forma -
autor blistavih soneta i discipliniranoga distiha, ali i pjesnik
koji je često plaćao danak svojoj virtuoznosti, stihovima s
naglašenom artističkom notom, dometnuo je Skok.
U hrvatskoj lirici Krklec se javlja još kao mladić 1919. zbirkom
"Lirika". Kao pjesnik, Krklec se jednostavno "dogodio" i "došao" u
hrvatsku poeziju s gotovom dikcijom i vlastitim senzibilitetom,
rekao je dr. Tomislav Sabljak. Bio je izraziti predstavnik tonsko-
silabičke metrike, tradicionalist, konzervativac, ali pjesnik
koji je i kroz tradicionalnu metriku izrazio emocije čovjeka na
kraju stoljeća, koji živi u sjeni terora i iluzije o slobodi,
istaknuo je Sabljak.
Što se pak pjesnikove osobnosti tiče, Sabljak je dometnuo da mora
priznati kako nije mogao pomiriti mnoge Krklecove suprotnosti, od
kojih su tek neke da je Krklec bio tajnik burze, miljenik
beogradskoga establišmenta, a istovremeno i Ujevićev boemski drug,
dendi s dvora i ljubitelj kapljice u Ujevićevu "Tip -topu", te osoba
koja je poznavala Babelja i Hemingwaya, te vjerojatno prije čuvene
Gertrude Stein, stvorio termin "izgubljeni naraštaj" u romanu
"Beskućnici" 1920.
Po riječima nakladnika Drage Zdunića, poticaj koji ga je vodio u
tomu izdavačkom projektu bilo je osobno prijateljstvo s pjesnikom.
Želja nakladnika bila je predstaviti Gustava Krkleca kao izmnimnu
osobu hrvatske kulture - autora virtuoznih soneta i epigrama,
kritičara, feljtonista te vrsnoga znalca i prevoditelja s nekoliko
europskih jezika te osobu koja se dopisivala s nekoliko svjetski
poznatih imena svojega vremena.
(Hina) ip dd