IT-RU-sukobi-intervencije IT-9.XII.LA STAMPA-ČEČENIJA I PACIFISTI ITALIJALA STAMPA9. XII. 1999.Grozni nije Priština?"Fabrizio Rondolino je u Stampi oštro napao 'pacifiste', vrlo govorljive za rata protiv Miloševićeve Srbije, 'koji
nisu ganuti' Čečenijom. No Rondolinu neće biti teško složiti se da upozoravanje na 'šutnju' glede Čečenije treba spojiti s drugim, ništa manje neugodnim pitanjima.Šute li, možda, samo pacifisti? Gdje su završile odvažne stjegonoše 'etičkog rata'? Kako to da, dok Moskva planira tepih-bombardiranja čečenskih civila, nema ni traga od onih koji su tijekom rata na Kosovu svečanom odlučnošću iznosili teorije o neizbježnosti 'humanitarne intervencije'? Zašto je danas tako slab plotun onih koji su do kraja podupirali pravo na oružanu 'humanitarnu nadležnost'? Nije li se možda kazalo da nakon Prištine 'nikada više' neće biti tolerirane oružane katastrofe? Nije li se proglasila moralna obveza intervenirati 'svugdje' gdje se krše ljudska prava? Možda Grozni nije 'svugdje', nego negdje drugdje? Nije li to stoga što je s Moskvom teže proglasiti 'etičku' neizbježnost oružane intervencije, nego što je bilo s Beogradom?
ITALIJA
LA STAMPA
9. XII. 1999.
Grozni nije Priština?
"Fabrizio Rondolino je u Stampi oštro napao 'pacifiste', vrlo
govorljive za rata protiv Miloševićeve Srbije, 'koji nisu ganuti'
Čečenijom. No Rondolinu neće biti teško složiti se da upozoravanje
na 'šutnju' glede Čečenije treba spojiti s drugim, ništa manje
neugodnim pitanjima.
Šute li, možda, samo pacifisti? Gdje su završile odvažne stjegonoše
'etičkog rata'? Kako to da, dok Moskva planira tepih-bombardiranja
čečenskih civila, nema ni traga od onih koji su tijekom rata na
Kosovu svečanom odlučnošću iznosili teorije o neizbježnosti
'humanitarne intervencije'? Zašto je danas tako slab plotun onih
koji su do kraja podupirali pravo na oružanu 'humanitarnu
nadležnost'? Nije li se možda kazalo da nakon Prištine 'nikada
više' neće biti tolerirane oružane katastrofe? Nije li se
proglasila moralna obveza intervenirati 'svugdje' gdje se krše
ljudska prava? Možda Grozni nije 'svugdje', nego negdje drugdje?
Nije li to stoga što je s Moskvom teže proglasiti 'etičku'
neizbježnost oružane intervencije, nego što je bilo s Beogradom?
Zar se ne shvaća da etika, za razliku od političkog realizma, ne
trpi dvoličnosti i licemjerja?", piše Pierluigi Battista.