ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - Unaprjeđivanje kakvoće hrvatskih vina, promjena zakonskih rješenja i uspostava tržišnih odnosa, te jači izlazak hrvatskih vrhunskih vina na inozemna tržišta, glavne su zadaće vinske reprezentacije
okupljene u grupu Vinoline. Kazao je to Anton Katunar, vlasnik vrbničke vinarije Katunar, na današnjoj prezentaciji vina grupe Vinoline, koju čine šest vinarskih obitelji: Enjingi, Katunar, Krauthaker, Plenković, Skaramuća i Zdjelarević.
ZAGREB, 9. prosinca (Hina) - Unaprjeđivanje kakvoće hrvatskih
vina, promjena zakonskih rješenja i uspostava tržišnih odnosa, te
jači izlazak hrvatskih vrhunskih vina na inozemna tržišta, glavne
su zadaće vinske reprezentacije okupljene u grupu Vinoline. Kazao
je to Anton Katunar, vlasnik vrbničke vinarije Katunar, na
današnjoj prezentaciji vina grupe Vinoline, koju čine šest
vinarskih obitelji: Enjingi, Katunar, Krauthaker, Plenković,
Skaramuća i Zdjelarević.#L#
U Hrvatskoj je potrebno razlikovati tržište tzv. konzumnih te
kvalitetnih vina, istaknuo je Katunar, a na tržištu kvalitetnih
vina Vinoline pokušava unaprijediti kulturu potrošnje i pijenja
kvalitetnih vina. Osim toga, u suradnji s poslovnim partnerima
nastoje i kroz cijenu približiti svoja vina prosječnom hrvatskom
potrošaču.
Po Katunarovim riječima, unatoč teškom gospodarskom stanju i
slabijoj kupovnoj moći stanovništva, Vinoline svoju ukupnu
proizvodnja plasira na tržište i zadovoljno je sadašnjom
prodajom.
Jedan od idućih koraka Vinolinea je jači prodor na inozemna
tržišta, čemu prethodi čitav niz marketinških akcija. Tako su
tijekom ove godine svoja vina predstavili u SAD-u, a tijekom ovog
ili u siječnju jedan kontejner vina bit će plasiran na američko
tržište, dok na europska tržište izvoze već nekoliko godina.
Promet šest vinarija grupe odnosno ukupna proizvodnja je oko
milijun butelja godišnje, a prosječna izlazna cijena butelje vina
(bez PDV-a), kreće se od 28 do 32 kune.
Na upit o utjecaju ulaska Hrvatske u Svjetsku trgovinsku
organizaciju (WTO) na prodaju vina u Hrvatskoj, u Vinolineu tumače
da se za kategoriju kvalitetnih vina neće ništa bitno poremetiti.
Pače, drže da će im to donijeti i neke prednosti. Vino predstavlja
sliku mikrolokacije odnosno ambijenta u kojem je nastalo, tako da i
u najvećoj globalizaciji, kada dođete u neku zemlju pit ćete vino
tog podneblja, kazao je Katunar. Katunar drži da vino, kao
proizvod, ima u sebi karakteristiku da čovjek kroz njega želi
okusiti ambijent neke zemlje ili podneblja.
Razvojem turizma u Hrvatskoj, bit će sve više ljudi koji će htjeti
piti hrvatska kvalitetna vina, pa se stoga ne treba bojati ulaska u
WTO. Ono što nam nedostaje su neke pogodnosti koje proizvođači
drugih zemalja (npr. Slovenija), imaju tj. izvozne stimulacije
zbog čega u startu njihova vina mogu biti jeftinija, zaključio je
Katunar.
(Hina) mku db