WASHINGTON, 17. studenoga (Hina/Reuters) - Konačna odluka o tome hoće li se tragedija zrakoplova EgyptAir-a, koji se 31. listopada srušio u Atlantik, dalje istraživati kao nesreća ili kriminalni čin, zasad se odgađa dok egipatske
vlasti ne prouče postojeće dokaze, priopćili su u srijedu američki dužnosnici.
WASHINGTON, 17. studenoga (Hina/Reuters) - Konačna odluka o tome
hoće li se tragedija zrakoplova EgyptAir-a, koji se 31. listopada
srušio u Atlantik, dalje istraživati kao nesreća ili kriminalni
čin, zasad se odgađa dok egipatske vlasti ne prouče postojeće
dokaze, priopćili su u srijedu američki dužnosnici.#L#
Predsjednik američke Nacionalne uprave za sigurnost prometa (NTSB)
Jim Hall izjavio je u utorak kako NTSB još uvijek čeka da eventualno
preda istragu o nesreći FBI-u dok egipatski stručnjaci,
uključujući prevoditelje, ne prouče podatke sa 'crnih kutija'
zrakoplova.
Boeing 767 EgyptAir-a s 217 putnika i članova posade, koji je letio
iz New Yorka za Kairo, srušio se 31. listopada u Atlantski ocean
nedaleko obala američke savezne države Massachusetts.
Iznenadno poniranje zrakoplova s visine od 10 tisuća metara zasad
se nije uspjelo objasniti mehaničkim razlozima, a američke su
vlasti izrazile sumnju da snimka razgovora iz pilotske kabine
ukazuje kako je letjelicu namjerno srušio član posade.
"Dosad nismo pronašli niti jedan pokazatelj mehaničke pogreške ili
vremenskih uvjeta koji bi mogli prouzročiti nesreću", izjavio je
Hall. Dodao je, međutim, da još uvijek, zbog različitosti u
tumačenju riječi izgovorenih na arapskom u pilotskoj kabini,
ostaje nejasnoća oko njihova točnog značenja, pa je stoga potrebno
pričekati na dolazak egipatskih stručnjaka.
Izvori bliski istrazi navode kako je 'crna kutija' u kokpitu
zabilježila nečije riječi vjerskog sadržaja prije nego je
zrakoplov započeo fatalni pad.
New York Times u srijedu piše da istražitelji pretpostavljaju da je
kopilot Gamel al-Batuti izrekao molitvu na arapskom, isključio
automatskog pilota i usmjerio zrakoplov prema zemlji. Zanimljivo
je da Batuti nije trebao biti zadužen da upravlja zrakoplovom u
trenucima koji su prethodili nesreći, ali dužnosnici EgyptAir-a
misle da su na 'crnoj kutiji' prepoznali njegov glas.
NTSB je planirao objaviti u utorak da će FBI preuzeti istragu, no
egipatski je veleposlanik u SAD Nabil Fahmy navodno posjetio NTSB,
FBI i State Department kako bi prigovorio toj odluci. Prema
riječima Halla, FBI se složio da se konačna odluka donese u
konzultaciji s egipatskim stručnjacima.
Washington Post je u srijedu objavio da se osmogodišnja kći
Batutija teže bolesna nalazi na liječenju u Los Angelesu.
Pilot samoubojica, koji kao sredstvo pokušava iskoristiti
zrakoplov, doista je rijetka pojava, ali ne i nečuvena.
1994. godine žena koja je bila kopilot u marokanskom zrakoplovu
pokušala je preuzeti nadzor nad letjelicom u kojoj je kapetan
isključio automatskog pilota i usmjerio avion prema zemlji. Njezin
pokušaj nije završio uspjehom i poginule su sve 44 osobe nedugo
nakon polijetanja iz Agadira.
Samoubojstvo je vodeća pretpostavka i u slučaju pada indonezijskog
Boeinga 737 koji se po gotovo savršenim vremenskim uvjetima srušio
1997. godine usmrtivši 104 osobe.
"Ako jedan od pilota namjerava srušiti avion, drugi je gotovo
nemoćan da ga u tome spriječi. To je naprosto izgubljena bitka",
tvrdi, želeći ostati anoniman, jedan od američkih stručnjaka za
utjecaj ljudskog faktora u zrakoplovnim katastrofama.
(Hina) ii sd