ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Nakon što je dva puta bio produljen rok za kategorizaciju turističkih i ugostiteljskih objekata, u Hrvatskoj će od 1. studenoga svi hoteli, moteli, pansioni, privatne sobe, apartmani, kuće za odmor
namijenjene turistima i kampovi poslovati po novoj kategorizaciji. Umjesto dosadašnjih slovnih oznaka, turistički će objekti dobiti zvjezdice. Od oko 450 hrvatskih hotela najvišu kategoriju od pet zvjezdica ili nekadašnju "L" kategoriju dobila su četiri hotela, i to zagrebački hoteli Sheraton i Inter-Continental, dvorac Bežanec iz Pregrade i dubrovački hotel Excelsior. Pet zvjezdica najvjerojatnije će dobiti i cavtatski hotel Croatia.
ZAGREB, 29. listopada (Hina) - Nakon što je dva puta bio produljen
rok za kategorizaciju turističkih i ugostiteljskih objekata, u
Hrvatskoj će od 1. studenoga svi hoteli, moteli, pansioni, privatne
sobe, apartmani, kuće za odmor namijenjene turistima i kampovi
poslovati po novoj kategorizaciji. Umjesto dosadašnjih slovnih
oznaka, turistički će objekti dobiti zvjezdice.
Od oko 450 hrvatskih hotela najvišu kategoriju od pet zvjezdica ili
nekadašnju "L" kategoriju dobila su četiri hotela, i to zagrebački
hoteli Sheraton i Inter-Continental, dvorac Bežanec iz Pregrade i
dubrovački hotel Excelsior. Pet zvjezdica najvjerojatnije će
dobiti i cavtatski hotel Croatia.#L#
Ministarstvo turizma kategoriziralo je 270 hotela, dok su ostale
hotele i turističke objekte kategorizirali županijski uredi za
turizam i grad Zagreb. Manji broj hotela nije bilo moguće
kategorizirati zbog boravka prognanika u njima, kao ni one oštećene
ratnim razaranjima koji još nisu obnovljeni, istaknula je
načelnica Odjela za kategorizaciju pri Ministarstvu turizma Tijana
Cvitković.
Od ukupnog broja kategoriziranih hotela, 140 je dobilo tri
zvjezdice. Četiri zvjezdice dobili su rovinjski hotel Eden i
cavtatski Albatros, a u tijeku je postupak za još tri, četiri hotela
koji bi mogli dobiti četiri zvjezdice.
Hoteli koji su dobili dvije zvjezdice, jer nisu zadovoljili uvjete
iz Pravilnika o kategorizaciji turističkih objekata, a očekivali
su veću kategoriju, imali su dvije mogućnosti. Prvu, pristati na
nižu kategoriju, pa kad poprave nedostatke zatražiti višu
kategoriju od županijskih ureda za turizam, ili drugu, popraviti
nedostatke do kraja listopada, kada ističe rok za kategorizaciju
turističkih objekata, rekla je Cvitković.
Ono što razlikuje hotele s četiri i pet zvjezdica od ostalih je
primjerice, veličina površine sobe i kupaonice, njihova
opremeljenost, sjedeća garnitura u sobi, mini bar, televizor,
dekor zastori i pokrivači u sobama i dr. Po izmjenama i dopunama
Pravilnika o kategorizaciji turističkih objekata u površinu sobu
uključen je i pretprostor tj. predsoblje i balkon.
Hoteli, pansioni, apartmani i kuće za odmor u idućih mjesec dana od
županijskih ureda za turizam dobit će rješenja o provedenoj
kategorizacji. Ti su objekti dobili pretežito srednju kategoriju,
dok je veliki pomak nabolje vidljiv kod privatnih soba, koje su
dobile dosta visoke ocjene, rekla je Cvitković.
Iako su neki hotelijeri možda nezadovoljni kategorijom koju je
dobio njihov hotel, važno je istaknuti, kako je gost puno
zadovoljniji, ako je u hotelu s tri zvjezdice dobio uslugu na razini
onoga od četiri zvjezdice, zaključila je Cvitković.
(Hina) splj ds