IT-pomoć-financije IT-7.9.-CORRIERE:FILANTROPI-SOROS I GATES ITALIJACORRIERE DELLA SERA7. IX. 1999.Rađa se novo doba filantropije. Podučavaju li Soros i Gates i u Italiji?"Mikrozajmovi i maksidonacije. S jedne strane Muhammad Yunus
koji odozdo malenim iznosima financira siromahe pojedinačno, s druge strane supermagnati koji s visoka bacaju nezamislive količine dolara cijelim kategorijama siromaha ili bolesnika. Katkad i cijelim narodima, pogledaj maksidonaciju financijera Georgea Sorosa bivšoj komunističkoj Rusiji, pa čak i 'vladi svijeta', Ujedinjenim narodima, kojima je utemeljitelj CNN-a, Ted Turner, dao milijardu dolara. Istodobno izazivajući Billa Gatesa, najbogatijeg ili drugog najbogatijeg čovjeka svijeta, da učini isto ('Najjadnija stvar koja se može činiti s tolikim novcem jest pustiti ga da spava u banci', poručio mu je.). I Bill ga je oponašao, u velikoj maniri, pa i stoga što su ga američki sudovi optužili zbog Microsofta u ime zakona protiv trustova, te je bilo žurna potreba jako popraviti sliku o sebi.Navodeći ove i druge, nama manje poznate, megadonatore, 'Financial Times' nedavno je govorio o 'novoj eri filantropije', osvrćući se
ITALIJA
CORRIERE DELLA SERA
7. IX. 1999.
Rađa se novo doba filantropije. Podučavaju li Soros i Gates i u
Italiji?
"Mikrozajmovi i maksidonacije. S jedne strane Muhammad Yunus koji
odozdo malenim iznosima financira siromahe pojedinačno, s druge
strane supermagnati koji s visoka bacaju nezamislive količine
dolara cijelim kategorijama siromaha ili bolesnika. Katkad i
cijelim narodima, pogledaj maksidonaciju financijera Georgea
Sorosa bivšoj komunističkoj Rusiji, pa čak i 'vladi svijeta',
Ujedinjenim narodima, kojima je utemeljitelj CNN-a, Ted Turner,
dao milijardu dolara. Istodobno izazivajući Billa Gatesa,
najbogatijeg ili drugog najbogatijeg čovjeka svijeta, da učini
isto ('Najjadnija stvar koja se može činiti s tolikim novcem jest
pustiti ga da spava u banci', poručio mu je.). I Bill ga je oponašao,
u velikoj maniri, pa i stoga što su ga američki sudovi optužili zbog
Microsofta u ime zakona protiv trustova, te je bilo žurna potreba
jako popraviti sliku o sebi.
Navodeći ove i druge, nama manje poznate, megadonatore, 'Financial
Times' nedavno je govorio o 'novoj eri filantropije', osvrćući se
na prva desetljeća stoljeća, kada su se nastojanjem neomagnata
(gusara?) industrije rodile legendarne američke fundacije:
Rockfeller, Ford, Carnegie. I između ta dva vrhunca dobrotvorno
darivanje ostalo je tradicija u Americi. No procvat ovoga puta teče
paralelno s rađanjem filantropije tvrtki i u drugim zemljama,
uključujući našu. Postoji deterdžent koji, tvojim novcem kupca,
obećava pomoći bolnicama za djecu, bombon koji pomaže polarnim
medvjedima, najbolji proizvod koji ti je ionako potreban, u
međuvremenu, ako ga kupiš službeno te stavlja među potpisnike za
jednu školu u Africi.
Ulazimo u 'etičko doba', izjavila je jedna direktorica Saatchi &
Saatchija, čuvene londonske marketinške agencije, no ne zna se je
li govorila samo o prostoru promidžbe ili, optimistički, o cijelom
društvu (no nedvojbeno je došla era dragovoljnih humanitarnih
djelatnika). Sigurno je da se u agencijama unatrag nekoliko godina
govori o 'strateškoj filantropiji', jasno podrazumijevajući
osobni interes tvrtki, što uopće ne isključuje prednosti za
društveni motiv kojemu je namijenjen. Možda se prvi put u povijesti
business i milosrđe, umjesto da se suprotstavljaju, združuju,
uzajamno se snažeći? 'Čudo' ima točno određeno ime u marketingu:
cause related marketing, tržišna tehnika vezana s nekim moralnim
motivom. I to je točno kodificirana materija. Povijesni zaokret ili
posljednji novi val u društvu obilja?".