ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Promjena pomorske politike, kontrola Hrvatske uprave za ceste nad cestogradnjom i povećanje ulaganja u održavanje cesta, te nastavak restrukturiranja i modernizacije Hrvatskih željeznica osnovni su zadaci
Ministarstva pomorstva, prometa i veza u idućem razdoblju. Istaknuli su to čelnici Ministarstva na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj su predstavljeni i novi ljudi u tom resoru.
ZAGREB, 6. rujna (Hina) - Promjena pomorske politike, kontrola
Hrvatske uprave za ceste nad cestogradnjom i povećanje ulaganja u
održavanje cesta, te nastavak restrukturiranja i modernizacije
Hrvatskih željeznica osnovni su zadaci Ministarstva pomorstva,
prometa i veza u idućem razdoblju. Istaknuli su to čelnici
Ministarstva na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj su
predstavljeni i novi ljudi u tom resoru. #L#
Ministar Ivan Pavlović ocijenio je da je situacija u pomorskom
gospodarstvu katastrofalna, potkrepljujući to i podatkom o 81
milijun američkih dolara gubitka hrvatskog brodarstva u prošloj
godini. "Kompletnu pomorsku politiku pokušat ćemo promijeniti",
rekao je Pavlović.
Na više upita vezanih za stanje u Luci Rijeka, Pavlović je podsjetio
da je stav Ministarstva da trgovačko društvo Luka Rijeka mora imati
prvenstvenu koncesiju, dok riječki gradonačelnik Slavko Linić drži
da Luka to ne bi trebala imati.
"Prvenstvena koncesija za Luku Rijeka je neupitna. Treba joj dati
šansu da preživi na tržištu, a ne da preko noći ljudi (oko 1.600
zaposlenih) ostanu bez posla", ustvrdio je Pavlović. Ističući da je
država do sada u riječku Luku uložila oko 280 milijuna kuna,
Pavlović je rekao da su rezultati izostali, a probleme vidi i u
samoj tvrtki.
Morske se luke, ističe državni tajnik Ministarstva Čedomir
Dundović, moraju prilagoditi uvjetima tržišnog poslovanja, treba
im dati rok za pronalaženje stranog partnera, a u pojedinim
slučajevima izvršiti i kadrovske promjene. Potreban je program
zaustavljanja opadanja prometa u lukama, potrebno je njihovu
konkurentnost povećati uvođenjem i novih usluga, poručio je
Dundović.
Na pitanje o Croatia Lineu, Pavlović je rekao da je ta kompanija na
neki način bankrotirala, jer joj dugovi nadmašuju vrijednost.
"Pokušavamo spriječiti da Croatia Line ostane bez i jednog broda.
Ako bi uspjeli da joj ostane koji brod koji bi bio temelj za novu
tvrtku bili bi sretni", kazao je.
Novi ravnatelj Hrvatske uprave za ceste (HUC) Mario Crnjak ističe
da će HUC provoditi poteze i politiku sukladno politici
Ministarstva pomorstva, prometa i veza. Crnjak je najavio kontrolu
HUC-a nad cestogradnjom, nastavak tempa izgradnje cesta i
povećanje ulaganja u njihovo održavanje. "Do sada smo previše
forsirali investicijsku izgradnju, a zapostavili održavanje, pa
ćemo idućih godina povećati te izdatke", rekao je Crnjak.
Čelni ljudi Ministarstva uz ostalo su potvrdili da je 2001. rok za
dovršetak cestovnog pravca Goričan-Zagreb-Rijeka, a realnim drže
rok do početka 2005. za završetak autoceste Zagreb-Split.
Novi pomoćnik ministra za željeznicu Marijan Klarić kao važniji
zadatak u svom području najavljuje zaštitu željezničko-cestovnih
prijelaza na kojima se godišnje događa 85 nesreća, a smrtno strada
28 osoba. Smatra da je potrebno i posebnim zakonom urediti
privatizaciju društava s ograničenom odgovornošću u HŽ-u.
Iako još nije u potpunosti upoznat s dokumentacijom o obnovi Paškog
mosta, Crnjak je novinarima poručio kako se radi punim tempom i da
se radovi nastoje zgotoviti što prije.
Na upit hoće li i poslovodstvo Jadrolinije snositi odgovornost za
paški kolaps krajem srpnja, Pavlović je kazao da je to "u postupku
realizacije". Bez njegova komentara ostalo je pitanje o mogućnosti
da bivši ministar Željko Lužavec dođe na čelno mjesto Jadrolinije.
(Hina) bn sšh