ZAGREB, 20. kolovoza (Hina) - Ravnatelj Hrvatske uprave za ceste (HUC) Aleksandar Čaklović odbacio je danas optužbe bivšeg ministra pomorstva, prometa i veza Željka Lužavca da je zbog kašnjenja obnove Paškog mosta odgovoran za paški
prometni kolaps, kao i da je pokušao dodijeliti radove na autocesti Zagreb - Rijeka bez natječaja i po višim cijenama. "Teško mi je komentirati Lužavčeve optužbe, jer nikad nisam s njim imao osobnih sukoba, tako da sam bio iznenađen kada je on tražio moje razrješenje", izjavio je Čaklović na konferenciji za novinare.
ZAGREB, 20. kolovoza (Hina) - Ravnatelj Hrvatske uprave za ceste
(HUC) Aleksandar Čaklović odbacio je danas optužbe bivšeg ministra
pomorstva, prometa i veza Željka Lužavca da je zbog kašnjenja
obnove Paškog mosta odgovoran za paški prometni kolaps, kao i da je
pokušao dodijeliti radove na autocesti Zagreb - Rijeka bez
natječaja i po višim cijenama.
"Teško mi je komentirati Lužavčeve optužbe, jer nikad nisam s njim
imao osobnih sukoba, tako da sam bio iznenađen kada je on tražio
moje razrješenje", izjavio je Čaklović na konferenciji za
novinare.#L#
Pritom je odbio komentirati Lužavčevu smjenu, ali je najavio da će
tužiti tjednik "Globus" zbog optužbi za korupciju i upletenost u
"sumnjive poslove", koje su objavljene u broju od 13. kolovoza.
Po Čaklovićevim riječima, HUC ne snosi nikakvu odgovornost za paški
kolaps jer do njega nije došlo zbog kašnjenja obnove Paškog mosta,
već zato što je nakon obustavljanja trajektne linije Prizna -
Žigljen na drugoj trajektnoj liniji Fortica - Miletići vozio samo
jedan trajekt. Gužva je prestala nakon što je Jadrolinija uputila i
drugi trajekt na liniju Fortica - Miletići, ustvrdio je Čaklović.
Obnova Paškog mosta, koja je počela u siječnju, a trebala biti
dovršena do sredine srpnja, kasni iz objektivnih razloga - jer se
zbog vjetra 35 dana nisu mogli izvoditi radovi i jer je zbog rata na
Kosovu kasnila doprema naručene čelične konstrukcije iz
Makedonije, rekao je Čaklović. Most će biti gotov do kraja rujna,
dodao je.
U vezi optužbe da je pokušao nekim domaćim građevinskim poduzećima
bez natječaja dodijeliti poslove na autocesti Zagreb - Rijeka,
Čaklović je istaknuo da je prigodom otvaranja zadnje dovršene
dionice Delnice - Kupjak bilo rečeno da će tvrtke koje su
sudjelovale u izgradnji te dionice dobiti poslove i na idućim
dionicama. Na temelju toga je HUC izračunao vrijednost objekata
koji će se graditi i izradio prijedlog raspodjele radova između
izvođača s te dionice.
"Kasnije sam ja osobno odlučio da se za te poslove ipak raspiše
javni natječaj, kako bih izbjegao moguće prigovore", rekao je
Čaklović. Natječaj, međutim, nije nikad raspisan jer je HUC uskoro
predao dokumentaciju za nastavak radova dioničkom društvu
Autocesta Zagreb - Rijeka, koje je preuzelo brigu o daljnjoj
izgradnji autoceste.
Cijena ugovorenih poslova koja je prvotno iznosila milijardu i 150
milijuna kuna, nakon toga je smanjena na 700 milijuna kuna. No, do
toga je došlo jer je dioničko društvo izmijenilo projekte koje je
pripremio HUC, tvrdi Čaklović. Stoga je, napominje, bio neugodno
iznenađen kada je iz tiska saznao da je Lužavec zatražio njegovu
smjenu jer je, navodno, oštetio državu za sto milijuna njemačkih
maraka.
Čaklović je također odbio Lužavčevu optužbu da zajedno s ministrom
obnove i razvitka Jurom Radićem pripada "graditeljskom lobiju"
koji dobija najbolje poslove u cestogradnji, pri čemu se odbijaju
povoljnije ponude stranih investitora. "HUC sve svoje poslove radi
preko natječaja, a dosad su za nas radila sva veća hrvatska
građevinska poduzeća, većina srednjih i puno malih poduzeća, tako
da se eventualno može govoriti o 'nacionalnom građevinskom
lobiju'", istaknuo je Čaklović.
Istina je da su domaće tvrtke bile povlaštene pri dodjeli poslova,
ali to je bilo u zakonskim okvirima koji predviđaju povlasticu za
hrvatske ponuditelje u visini 7,5 posto od cijene, zaključio je
ravnatelj HUC-a.
(Hina) md sšh