ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Bivši ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec ustvrdio je danas da razlog njegove smjene nije objektivna odgovornost zbog paškog prometnog kolapsa, već "dvorske spletke" nekih visokih političkih
dužnosnika, pri čemu je poimenice naveo ministra obnove, razvitka i useljeništva Juru Radića, potpredsjednicu Vlade Ljerku Mintas-Hodak, Predsjednikova savjetnika za unutarnju politiku Ivića Pašalića, bivšeg ministra privatizacije Milana Kovača i čelništvo Hrvatskog fonda za privatizaciju.
ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Bivši ministar pomorstva, prometa i
veza Željko Lužavec ustvrdio je danas da razlog njegove smjene nije
objektivna odgovornost zbog paškog prometnog kolapsa, već "dvorske
spletke" nekih visokih političkih dužnosnika, pri čemu je
poimenice naveo ministra obnove, razvitka i useljeništva Juru
Radića, potpredsjednicu Vlade Ljerku Mintas-Hodak,
Predsjednikova savjetnika za unutarnju politiku Ivića Pašalića,
bivšeg ministra privatizacije Milana Kovača i čelništvo Hrvatskog
fonda za privatizaciju.#L#
"Ministarstvo pomorstva, prometa i veza i ja osobno ne snosimo
nikakvu objektivnu odgovornost jer smo učinili sve da osposobimo
Jadroliniju i Paški most za promet", izjavio je Lužavec na
konferenciji za novinare. Po njegovim riječima, Jadrolinijini
trajekti nisu vozili između kopna i Paga isključivo zbog odluke
njihovih zapovjednika da bi plovidba po podvelebitskoj buri bila
pogibeljna za putnike i posadu.
"Temeljni uzrok prometnog kolapsa su propusti Hrvatske uprave za
ceste u održavanju i obnovi Paškog mosta, zbog čega sam u roku
godine dana dva puta tražio smjenu njihova direktora Aleksandra
Čaklovića", istaknuo je Lužavec.
Paradoksalno je, ocijenio je Lužavec, da je Čaklovića branio Jure
Radić, iako Ministarstvo obnove i razvitka nema nikakvih
nadležnosti nad Hrvatskom upravom za ceste. No, Radićevom i
Čaklovićevom lobbyu smeta što je Ministarstvo pomorstva, prometa i
veza posljednjih godina počelo uvoditi reda u cestogradnju, tvrdi
Lužavec.
"Čaklović je pripremio ugovore s nekim izvođačima za cestu Zagreb -
Rijeka bez natječaja, što sam spriječio jer bi time Hrvatska
izgubila mogućnost za dobivanje međunarodnih koncesija. Nakon toga
su radovi za koje je prvotno predviđen iznos od milijardu i 150
milijuna kuna, ugovoreni za iznos od 700 milijuna kuna", rekao je
Lužavec.
Taj je slučaj iznijet u pismu Predsjedniku Republike, kazao je
Lužavec dodavši da, uspkos tome, u tom pismu nije optužio ministra
Radića za korupciju i kriminal, kako se to tvrdi u prošlotjednom
broju tjednika "Globus".
Ipak, glavni razlog za svoje razrješenje Lužavec vidi u "slučaju
Croatia Line", jer se suprotstavljao poslovnoj politici Uprave i
tražio smjenu njezina predsjednika Daria Vukića. Croatia Line je
jedna od najvećih katastrofa hrvatskoga gospodarstva, a glavni
uzrok za to je, uz naslijeđene dugove, Vukićeva politika kojom je
rastjerao najkvalitetnije suradnike i poslovne partnere, ocijenio
je Lužavec.
"Unatoč tome, Vukić je uživao meni neobjašnjivu potporu nekih
visokih dužnosnika - Ljerke Mintas-Hodak, Ivića Pašalića, Milana
Kovača i čelnika Hrvatskog fonda za privatizaciju", izjavio je
Lužavec. Uz njihovu pomoć Vukić je u Upravu i Nadzorni odbor tvrtke
postavio svoje ljude s kojima je optuživao Vladu i Ministarstvo
pomorstva, prometa i veza za probleme Croatia Linea, a istodobno i
dalje gomilao dugove i srljao u propast, ustvrdio je Lužavec.
"Vlada je dala Croatia Lineu više sredstava nego svim ostalim
hrvatskim brodarima zajedno, ali ta je pomoć bila uzaludna jer se
njome spašavao samo Vukić, a ne poduzeće", izjavio je Lužavec.
"Sada organizatori moje smjene, koji su tvrdili da žele
'principijelno' utvrditi odgovornost, postavljaju Vukića na
mjesto državnog tajnika za turizam, a član Nadzornog odbora Čedomir
Dundović navodno će postati državni tajnik za pomorstvo, promet i
veze", prokomentirao je Lužavec.
Istaknuo je kako nije želio dati ostavku, iako je znao da je Ljerka
Mintas-Hodak još prije dva mjeseca nudila njegovu funkciju
drugima, jer se ne smatra nimalo odgovornim za paški kolaps i drži
da je za njegova mandata mnogo učinjeno za razvoj hrvatskog
prometnog sustava.
"Osim toga, pretpostavljao sam da Hrvatski državni sabor, koji me
je potvrdio kao ministra, treba potvrditi i moje razrješenje, a
uvjeren sam da bi saborska većina odbila moju smjenu. Mislio sam da
ću biti prvi ministar kojega neće srušiti 'dvorske spletke', ali
sam se, očito, prevario", zaključio je Lužavec.
Na novinarsko pitanje o daljnjim političkim planovima, Lužavec je
odgovorio da je član HDZ-a od 1990. i da ne vidi razloga za promjenu
stranke.
(Hina) md im