FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LUŽAVEC: SMIJENJEN SAM ZBOG "DVORSKIH SPLETKI"

ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Bivši ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec ustvrdio je danas da razlog njegove smjene nije objektivna odgovornost zbog paškog prometnog kolapsa, već "dvorske spletke" nekih visokih političkih dužnosnika, pri čemu je poimenice naveo ministra obnove, razvitka i useljeništva Juru Radića, potpredsjednicu Vlade Ljerku Mintas-Hodak, Predsjednikova savjetnika za unutarnju politiku Ivića Pašalića, bivšeg ministra privatizacije Milana Kovača i čelništvo Hrvatskog fonda za privatizaciju.
ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Bivši ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec ustvrdio je danas da razlog njegove smjene nije objektivna odgovornost zbog paškog prometnog kolapsa, već "dvorske spletke" nekih visokih političkih dužnosnika, pri čemu je poimenice naveo ministra obnove, razvitka i useljeništva Juru Radića, potpredsjednicu Vlade Ljerku Mintas-Hodak, Predsjednikova savjetnika za unutarnju politiku Ivića Pašalića, bivšeg ministra privatizacije Milana Kovača i čelništvo Hrvatskog fonda za privatizaciju.#L# "Ministarstvo pomorstva, prometa i veza i ja osobno ne snosimo nikakvu objektivnu odgovornost jer smo učinili sve da osposobimo Jadroliniju i Paški most za promet", izjavio je Lužavec na konferenciji za novinare. Po njegovim riječima, Jadrolinijini trajekti nisu vozili između kopna i Paga isključivo zbog odluke njihovih zapovjednika da bi plovidba po podvelebitskoj buri bila pogibeljna za putnike i posadu. "Temeljni uzrok prometnog kolapsa su propusti Hrvatske uprave za ceste u održavanju i obnovi Paškog mosta, zbog čega sam u roku godine dana dva puta tražio smjenu njihova direktora Aleksandra Čaklovića", istaknuo je Lužavec. Paradoksalno je, ocijenio je Lužavec, da je Čaklovića branio Jure Radić, iako Ministarstvo obnove i razvitka nema nikakvih nadležnosti nad Hrvatskom upravom za ceste. No, Radićevom i Čaklovićevom lobbyu smeta što je Ministarstvo pomorstva, prometa i veza posljednjih godina počelo uvoditi reda u cestogradnju, tvrdi Lužavec. "Čaklović je pripremio ugovore s nekim izvođačima za cestu Zagreb - Rijeka bez natječaja, što sam spriječio jer bi time Hrvatska izgubila mogućnost za dobivanje međunarodnih koncesija. Nakon toga su radovi za koje je prvotno predviđen iznos od milijardu i 150 milijuna kuna, ugovoreni za iznos od 700 milijuna kuna", rekao je Lužavec. Taj je slučaj iznijet u pismu Predsjedniku Republike, kazao je Lužavec dodavši da, uspkos tome, u tom pismu nije optužio ministra Radića za korupciju i kriminal, kako se to tvrdi u prošlotjednom broju tjednika "Globus". Ipak, glavni razlog za svoje razrješenje Lužavec vidi u "slučaju Croatia Line", jer se suprotstavljao poslovnoj politici Uprave i tražio smjenu njezina predsjednika Daria Vukića. Croatia Line je jedna od najvećih katastrofa hrvatskoga gospodarstva, a glavni uzrok za to je, uz naslijeđene dugove, Vukićeva politika kojom je rastjerao najkvalitetnije suradnike i poslovne partnere, ocijenio je Lužavec. "Unatoč tome, Vukić je uživao meni neobjašnjivu potporu nekih visokih dužnosnika - Ljerke Mintas-Hodak, Ivića Pašalića, Milana Kovača i čelnika Hrvatskog fonda za privatizaciju", izjavio je Lužavec. Uz njihovu pomoć Vukić je u Upravu i Nadzorni odbor tvrtke postavio svoje ljude s kojima je optuživao Vladu i Ministarstvo pomorstva, prometa i veza za probleme Croatia Linea, a istodobno i dalje gomilao dugove i srljao u propast, ustvrdio je Lužavec. "Vlada je dala Croatia Lineu više sredstava nego svim ostalim hrvatskim brodarima zajedno, ali ta je pomoć bila uzaludna jer se njome spašavao samo Vukić, a ne poduzeće", izjavio je Lužavec. "Sada organizatori moje smjene, koji su tvrdili da žele 'principijelno' utvrditi odgovornost, postavljaju Vukića na mjesto državnog tajnika za turizam, a član Nadzornog odbora Čedomir Dundović navodno će postati državni tajnik za pomorstvo, promet i veze", prokomentirao je Lužavec. Istaknuo je kako nije želio dati ostavku, iako je znao da je Ljerka Mintas-Hodak još prije dva mjeseca nudila njegovu funkciju drugima, jer se ne smatra nimalo odgovornim za paški kolaps i drži da je za njegova mandata mnogo učinjeno za razvoj hrvatskog prometnog sustava. "Osim toga, pretpostavljao sam da Hrvatski državni sabor, koji me je potvrdio kao ministra, treba potvrditi i moje razrješenje, a uvjeren sam da bi saborska većina odbila moju smjenu. Mislio sam da ću biti prvi ministar kojega neće srušiti 'dvorske spletke', ali sam se, očito, prevario", zaključio je Lužavec. Na novinarsko pitanje o daljnjim političkim planovima, Lužavec je odgovorio da je član HDZ-a od 1990. i da ne vidi razloga za promjenu stranke. (Hina) md im

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙