PARIZ, 15. srpnja (Hina)- Najpotpunija francusko-europska baza podataka o svjetskoj trgovačkoj floti, za ukupno oko 50.000 brodova, pod nazivom "Equasys" bit će završena do sredine 2000. godine i od tada potpuno dostupna poslovnoj i
široj javnosti putem Interneta, izjavio je međunarodni direktor za pomorski prijevoz u francuskom Ministarstvu prometa Michel Marquer.
PARIZ, 15. srpnja (Hina)- Najpotpunija francusko-europska baza
podataka o svjetskoj trgovačkoj floti, za ukupno oko 50.000
brodova, pod nazivom "Equasys" bit će završena do sredine 2000.
godine i od tada potpuno dostupna poslovnoj i široj javnosti putem
Interneta, izjavio je međunarodni direktor za pomorski prijevoz u
francuskom Ministarstvu prometa Michel Marquer.#L#
Riječ je o zajedničkom projektu Francuske i Europske komisije.
Prikupljanje i provjeravanje podataka počelo je u siječnju 1998.
godine. Cilj je učiniti transparentnima sve tehničko-komercijalne
podatke o brodovima, osobito one o sigurnosnoj razini.
Iako su posljednjih godina pooštreni obvezujući međunarodni
propisi i standardi o sigurnosti plovidbe morem, računa se da oko 5
posto brodova, od ukupno 50 tisuća trgovačkih brodova i tankera,
plovi svjetskim morima "ispod tehničko-sigurnosnih normi",
procjenjuje Marquer. Tih oko 2.500 tehnički zastarjelih ili
"brodova invalida", narušava damping-cijenama ravnotežu na
tržištu brodskih tereta, na štetu sigurnosti plovidbe, dodao je on
u izjavi za francuski tisak.
Indirektne štete su još veće, jer se svaka katastrofa na moru
negativno odražava na opću konkurentnost morskog prijevoza u
odnosu na druga prometna sredstva. Brodski će promet ipak ostati
nezamjenjiv i relativno najjeftiniji "u dužoj predvidljivoj
budućnosti", drže gospodarski stručnjaci, koji ističu kako je,
međutim, "za uvođenje reda na moru potrebna puna transparentnost
podataka o brodovima".
"Equasys", koji će biti najpotpunija svjetska baza podataka o
sudionicima pomorskog prometa, zamišljen je kao javna "osobna
iskaznica" za svaki trgovački brod u pomorskom prometu. Osim
tehničkih podataka, za svaki će se brod voditi i ažurirati podatci o
vlasniku ili unajmitelju, osiguravatelju, posadama, o
inspekcijama i njihovim nalazima, a upisani će također biti i
"određeni sindikalni podatci".
Prvobitni otpori u prikupljanju podataka su prevladani, kada se
shvatilo da je neuvrštavanje nekog broda u "Equasys", ili da su
podatci nepotpuni, ravno "neprolaznoj ocjeni" na svjetskom tržištu
morskog prijevoza, kaže Marquer.
A to je gore od otkrivanja podataka pred konkurencijom, čega su se
pomorski prijevoznici tradicionalno do sada najviše bojali.
"Svijet pomorskog prometa je vrlo zatvoren i tajnovit, ali nitko ne
može biti protiv sigurnosti pa nemamo osobitih teškoća u
prikupljanju potrebnih podataka", izjavio je Marquer.
(Hina) mbo ds