ZAGREB, 2. srpnja (Hina) - Kampanja Hrvatskog novinarskog društva (HND), 'Foruma Članka 38' i nevladinih udruga, kojom će se u 18 gradova duž Jadrana promovirati članak 38 Ustava Republike Hrvatske počinje sutra. Člankom 38 zabranjuje
se cenzura, a jamči sloboda mišljenja i govora.
ZAGREB, 2. srpnja (Hina) - Kampanja Hrvatskog novinarskog društva
(HND), 'Foruma Članka 38' i nevladinih udruga, kojom će se u 18
gradova duž Jadrana promovirati članak 38 Ustava Republike
Hrvatske počinje sutra. Člankom 38 zabranjuje se cenzura, a jamči
sloboda mišljenja i govora.#L#ž
Idejni tvorac 'Foruma Članak 38' Slaven Letica ocijenio je na
današnjoj tiskovnoj konferenciji da je u zadnjih nekoliko tjedana
primjetno narastajuće ograničavanje slobode mišljenja i govora, ne
samo među novinarima i političarima, nego i među znanstvenicima i
umjetnicima. Model negativne retorike predsjednika Republike,
rekao je Letica, podržali su ovih dana mnogi visoki državni
državnici od kojih je Letica prozvao Zlatka Canjugu, Ivića
Pašalića, Vesnu Škare Ožbolt i Matu Granića.
Predsjednica HND-a Jagoda Vukušić istaknula je da je cilj
predstojeće kampanje otvoriti teme koje su, po njezinom mišljenju,
od velike važnosti za građane RH.
Tijekom srpnja jedrenjak 'Big Mama' uplovit će u Rijeku, Krk, Rab,
Mali Lošinj, Zadar, Biograd, Vodice, Šibenik, Trogir, Omiš,
Makarsku, Ploče, Dubrovnik, Korčulu, Komižu, Hvar, Supetar i
Split. U svakom će se gradu s toga broda emitirati radijski i
zabavni program, promotivni film 'Journal Članka 38' te igra pod
nazivom 'Televizija bez tajni'.
Po riječima Jagode Vukušić, film koji će se prikazivati građanima u
trajanju od 28 minuta govorit će o nekoliko tema na koje građani,
rekla je, imaju pravo dobiti odgovore a to su: zdravlje
predsjednika Republike, položaj umirovljenika, referendum kao
metoda izjašnjavanja građana o nizu problema u Hrvatskoj, potreba
izlaska građana na predstojeće izbore, kontrola tajnih službi i
sl.
Igrom 'Televizija bez tajni' građanima će se pokazati kako se neki
javni skup s lakoćom može prikazati važnim ili minornim - upotrebom
kamere i manipulacijom televizije.
Financijski sponzori kampanje su američke i britanske fondacije
koje podupiru razvoj slobode medija. Njoj će se pridružiti i
nevladine udruge u Hrvatskoj kao što su GOLJP, GONG, Rimski klub,
Antiratna kampanja i Glas '99.
(Hina) daju ln