FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ 12.FR:NATO MORA PRIHVATITI PRIMIRJE

DE-YU-SAVEZI-DIPLOMACIJA-RAT-Organizacije/savezi-Obrana-Diplomacija-Ratovi NJ 12.FR:NATO MORA PRIHVATITI PRIMIRJE NJEMAČKAFRANKFURTER RUNDSCHAU12. V. 1999.Primirje kao prilika"Prije šest dana, na sastanku skupine G-8 u Bonnu, Zapad je dogovorom s Rusijom otvorio mogućnost za političko rješenje sukoba na Kosovu. Nešto kasnije pogrešno usmjerene bombe, ispaljene na kinesko veleposlanstvo Beogradu, napola su zatvorile tu mogućnost. Neoprostiva orijentacijska greška CIA-e bit će skupo plaćena. Tanko predivo mirovnog razgovora zategnuto je do pucanja. Mnogi detalji upućuju na zaključak da kinesko vodstvo iskorištava kobnu beogradsku nesreću kako bi unutarnje napetosti preusmjerilo na vanjsko strašilo. Time su dodatno otežani napori NATO-a i Rusije da posredstvom rezolucije Vijeća sigurnosti UN dobiju blagoslov Kine za angžman naoružane mirovne postrojbe na Kosovu. Na tu složenu situaciju, sačinjenu od masovnog progona i ubijanja na Kosovu, mucave diplomacije i 50-dnevnog NATO-va bombardiranja, nadovezuje se danas vremenski sjajno usklađena ali sadržajno nedorađena ponuda Beograda o djelomičnom povlačenju jugoslavenskih oružanih snaga s Kosova, s kojeg su protjerane dvije trećine stanovništva.Reakcije zapadnih metropola bile su brze, unisono negativne i
NJEMAČKA FRANKFURTER RUNDSCHAU 12. V. 1999. Primirje kao prilika "Prije šest dana, na sastanku skupine G-8 u Bonnu, Zapad je dogovorom s Rusijom otvorio mogućnost za političko rješenje sukoba na Kosovu. Nešto kasnije pogrešno usmjerene bombe, ispaljene na kinesko veleposlanstvo Beogradu, napola su zatvorile tu mogućnost. Neoprostiva orijentacijska greška CIA-e bit će skupo plaćena. Tanko predivo mirovnog razgovora zategnuto je do pucanja. Mnogi detalji upućuju na zaključak da kinesko vodstvo iskorištava kobnu beogradsku nesreću kako bi unutarnje napetosti preusmjerilo na vanjsko strašilo. Time su dodatno otežani napori NATO-a i Rusije da posredstvom rezolucije Vijeća sigurnosti UN dobiju blagoslov Kine za angžman naoružane mirovne postrojbe na Kosovu. Na tu složenu situaciju, sačinjenu od masovnog progona i ubijanja na Kosovu, mucave diplomacije i 50-dnevnog NATO-va bombardiranja, nadovezuje se danas vremenski sjajno usklađena ali sadržajno nedorađena ponuda Beograda o djelomičnom povlačenju jugoslavenskih oružanih snaga s Kosova, s kojeg su protjerane dvije trećine stanovništva. Reakcije zapadnih metropola bile su brze, unisono negativne i utemeljene na valjanim razlozima. Čak i ako logično zvuči pretpostavka da novinska agencija Tanjug quasi automatski prenosi mišljenje svog naredbodavca, jugoslavenskoga Predsjednika, uvježbanog za komunističko partijsko mišljenje, takva linija komunikacije nije prihvatljiva. Nema razloga vjerovati Miloševićevoj najavi. Previše je često prevario i lagao i svom narodu i međunarodnoj zajednici. NATO-vi izviđači ne naziru nikakve kretnje povlačenja jugoslavenskih postrojba. Obrazloženje povlačenja - uspješan pohod protiv kosovarskog OVK - groteskno je. Zašto bi, dakle, NATO-va reakcija trebala biti pozitivna? Zato što njegova pozicija nije tako jaka kakvom se možda čini. Zato što aktualni NATO-v način ratovanja neće donijeti vojnog pobjednika. Zato što bi politička izolacija Slobodana Miloševića zbog uključivanja Rusije i UN te eventualne suzdržanosti Kine bila tako opsežna da beogradski diktator ne bi mogao izboriti političku prednost. I zato što unutarpolitička potpora bombardiranju znakovito slabi u svim članicama NATO-a. Naravno, neodređena ponuda Beograda o djelomičnom povlačenju nije dovoljna za dovršenje rata na Kosovu. No, unatoč svim pripadajućim zamkama, pretresanje ozbiljnosti i opsega najave imalo bi smisla. Provjera početka povlačenja srpskih postrojba tijekom nekoliko dana prekida bombardiranja bila bi vojno nevažna. Primjerice, loše je vrijeme tijekom proteklih 50 dana više puta prisililo NATO da prekine napade. Istodobno valja napomenuti da bi prekid vatre bio jako koristan za zahuktale diplomatske napore, usmjerene na sastavljanje mandata VS UN za angažman mirovne postrojbe. Ublažio bi postojeće ruske pa i kineske sumnje; podvrgnuo bi Beograd osjetnom diplomatskom pritisku; uvjerio bi javnost u članicama NATO-a da njihove vlade osim bombaškim maljem znaju baratati i diplomatskim floretom. Ako je NATO-vo izviđanje iz zraka uistinu tako dobro kao što se očigledno čini da jest kada u Bruxellesu izjavljuje da je borbena moć jugoslavenske vojske već osjetno smanjena, tada mora postojati i mogućnost za pomno praćenje povlačenja postrojba s Kosova. Započne li povlačenje, zračni napadi bit će prekinuti; bude li povlačenje nastavljeno, prekid će biti produljen. Isključivo zračnim napadima NATO i ne može postići više od toga i od mandata Vijeća sigurnosti UN za angažman naoružane postrojbe. Pritom valja napomenuti da će angažman kopnenih postrojba na Kosovu, koji će izbjeglicama biti dostatno zaštitno jamstvo za povratak, biti moguć samo s mandatom UN. NATO sam ne želi voditi rat na terenu. Budući da pak ne ratuje sa željom da pobijedi, ne smije propustiti trenutak u kojem će jednostrano moći objaviti pobjedu da bi potom s prihvatljivim gubitkom dostojanstva i prestiža sudjelovao u mirovnoj postrojbi UN. Povlačenje jugoslavenskih postrojba bilo bi odgovarajući uvod u takav razvoj događaja. Ne bude li ta mogućnost istražena, pritisak za obrazloženje zračnog rata sve će više rasti sa svakim danom i svakim slučajem 'kolateralne štete'. Razmatranje navedenih argumenata nije lako. Nitko ne želi izići u susret Miloševiću, šinteru koji tamani ljude. No, razmatranje mogućnosti da odgovor na djelomično povlačenje srpskih postrojba bude prekid vatre moglo bi poduprijeti klimavu diplomaciju. Protekne li prekid vatre bez povlačenja postrojba i ne postigne li diplomacija nikakav uspjeh, NATO će se suočiti s tako teškim odlukama da već stoga nije uputno propuštati priliku za izlazak iz dinamike rata", upozorava Jochen Siemens.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙