ZAGREB, 12. svibnja (Hina) - Prehrambena tvrtka Podravka d.d. iz Koprivnice, poslovnu je 1998. završila uspješno, ostvarivši neto dobit od 68 milijuna kuna, što je 223,8 posto više nego godinu prije. Ukupan prihod porastao je 8,10
posto i iznosio je 2,61 milijardu kuna, a prodaja je porasla 8,86 posto, navodi se u Pokazateljima poslovanja Grupe Podravka za 1998., predstavljenima danas u sklopu Četvrtog hrvatskog financijskog foruma.
ZAGREB, 12. svibnja (Hina) - Prehrambena tvrtka Podravka d.d. iz
Koprivnice, poslovnu je 1998. završila uspješno, ostvarivši neto
dobit od 68 milijuna kuna, što je 223,8 posto više nego godinu
prije. Ukupan prihod porastao je 8,10 posto i iznosio je 2,61
milijardu kuna, a prodaja je porasla 8,86 posto, navodi se u
Pokazateljima poslovanja Grupe Podravka za 1998., predstavljenima
danas u sklopu Četvrtog hrvatskog financijskog foruma.#L#
Prodaja na domaćem tržištu, u odnosu na 1997., porasla je 5 posto,
na gotovo 1,39 milijarda kuna. Na domaće tržište otpada 56 posto dok
je ostalo ostvareno na inozemnom tržištu, u prvom redu srednje i
istočne Europe, koja su ujedno i strateška tržišta Grupe Podravka.
Prodaja na inozemnim tržištima zabilježila je rast od 14 posto.
Trećina ukupnog Podravkinog izvoza odnosi se na poljsko tržište,
koje u ukupnoj prodaji koprivničke tvrtke sudjeluje s 14,6 posto.
Slijede Slovenija sa 8 postotnim udjelom u Podravkinoj prodaji i
udjelom od 18,1 posto u izvozu te BiH sa udjelom od 5,8 posto u
ukupnoj prodaji i izvoznim udjelom od 13,2 posto. Podravka izvozi
još na makedonsko i mađarsko tržište.
Podravka u svom sastavu ima i farmaceutsku tvrtku Belupo d.o.o.,
drugu po veličini farmaceutsku tvrtku s obzirom na udjel na
hrvatskom tržištu lijekova.
Predsjednik Uprave Podravke Ante Babić podsjetio je kako je radi
ostvarivanja veće dobiti, zadržavanja postojećih i stjecanja novih
pozicija na svojim strateškim tržištima te radi sveukupne
modernizacije poslovanja, Podravka u 1997. godini započela snažan
petogodišnji investicijski ciklus, vrijedan 250 milijuna
njemačkih maraka. Puni zamah bio je tijekom prošle godine, a
trenutačno je u izgradnji nova tvornica za proizvodnju vegete u
Koprivnici. Investicija je vrijedna 53 milijuna maraka, a njome će
se osigurati potrebno proširenje kapaciteta, nužna modernizacija
proizvodnje u skladu sa svjetskim standardima kvalitete i sniženje
troškova proizvodnje, naglasio je. U završnoj je etapi i izgradnja
Belupovog novog farmaceutskog kompleksa, vrijednog 72 milijuna
maraka čiji se početak rada očekuje polovinom ove godine.
Tijekom svibnja u tom bi kompleksu trebala krenuti pilot
proizvodnjom, najavio je Babić. Također, u početnoj je etapi
izgradnja tvornice vegete, juha i praškastih proizvoda u Poljskoj,
vrijednosti 32 milijuna maraka. Ta bi tvornica trebala početi s
radom slijedeće godine.
Najprodavaniji Podravkin proizvod i lani je bila vegeta te Podravka
juhe, marka dječje hrane Lino i Dolcela, koja je lani uvedena kao
novi proizvod. Kod Belupa je pak prednjačila grupa
kardiovaskularnih lijekova, antibiotika i antireumatika.
Poslovni plan Podravke do 2003. predviđa prosječni godišnji rast
prodaje od 5,9 posto, rast troškova 2,8 posto, a neto profita 38,7
posto. Cilj Podravke je ostati vodećom tvrtkom na hrvatskom
prehrambenom tržištu s obzirom na marke proizvoda.
U Podravci se trenutačno odvijaju i pripreme za izlazak na nova
tržišta u prvom redu Europe, Azije i Južne Amerike, najavio je
Babić.
(Hina) alt db