FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: HRVATSKA KUĆANSTVA 42 PRIHODA PRIHODA TROŠE NA PREHRANU

ZAGREB, 23. travnja (Hina) - Prosječno hrvatsko kućanstvo gotovo 42 posto svojih ukupnih novčanih prihoda namijenjenih mjesečnoj potrošnji troši na osnovne prehrambene proizvode. To je jedan od rezultata istraživanja o prihodima, potrošnji i socioekonomskoj segmentaciji u Hrvatskoj, što ga je početkom veljače ove godine provela zagrebačka agencija za tržišna i društvena istraživanja Studio Weber.
ZAGREB, 23. travnja (Hina) - Prosječno hrvatsko kućanstvo gotovo 42 posto svojih ukupnih novčanih prihoda namijenjenih mjesečnoj potrošnji troši na osnovne prehrambene proizvode. To je jedan od rezultata istraživanja o prihodima, potrošnji i socioekonomskoj segmentaciji u Hrvatskoj, što ga je početkom veljače ove godine provela zagrebačka agencija za tržišna i društvena istraživanja Studio Weber.#L# Istraživanje je, po riječima direktora agencije Ivana Burića, realizirano na reprezentativnom nacionalnom uzorku od 1000 kućanstava iz svih regija Hrvatske. Ono je ocrtalo neke od osnovnih značajki socioekonomske dinamike hrvatskog društva. Primjerice, gotovo jedna četvrtina kućanstava živi s ukupnim mjesečnim prihodom do 2500 kuna, približno 50 posto s prihodima manjim od 4500 kuna, dok ih samo 5,2 posto ima ukupne mjesečne prihode veće od 8500 kuna. Prosječna mjesečna potrošnja iznosi 4093 kuna, pri čemu glavnina otpada na kupovinu prehrambenih proizvoda - 1698 kuna te režijske troškove stanovanja - 857 kuna. Po navedenim podacima, gotovo 65 posto ukupnog kućnog budžeta hrvatska kućanstva iscrpljuju na zadovoljenje primarnih egzistencijalnih potreba - hrane i stanovanja. Ostatak odgovara tzv. potencijalnom investicijskom rezervoaru, istaknuo je Burić. Iz njegova se sadržaja raspodjeljuju sredstva za zadovoljenje egzistencijalnih potreba višeg stupnja, npr. higijenskih potreba (prosječna potrošnja na higijenu i kozmetiku iznosi 165 kuna), kulturnih potreba (prosjek za kulturu, sport i zabavu - 100 kuna), obrazovanja i dr. Po Burićevim riječima, sličnu strukturu potrošnje daju i podaci o prosječnoj potrošnji po članu kućanstva. Ona je u siječnju iznosila 1304 kune, pri čemu izdaci za hranu dosežu 495 kuna, režijski troškovi 170 kuna, dok su prosječni troškovi za odjeću i obuću 120 kuna. To pokazuje da je prosječna dnevna potrošnja po članu kućanstva u siječnju iznosila između 35 i 40 kuna ili približno deset maraka. Tako ograničena potrošnja, uz razmjerno niske prihode, osnovni je čimbenik koji utječe na izgled socioekonomske segmentacije hrvatskog društva, drži Burić. Obrisi hijerarhije na koje upućuju rezultati istraživanja ocrtavaju tzv. strukturu piramide sa širokom osnovicom, i potvrđuje tendenciju o bipolarnoj segmentaciji hrvatskog društva - podjela na malobrojne imućnije i mnogo relativno slabostojećih građana. Istraživanje je ukazalo na svojevrstan procjep u piramidi, tj. na nedostatak socijalnog sloja koji većina analitičara navodi kao osnovni pokazatelj rasta društvenog standarda - srednje klase. (Hina) mku sbo

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙