ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Ukoliko se problem "kosovske krize" riješi do polovine svibnja, a kako bi se spasila ovogodišnja glavna turistička sezona u Hrvatskoj, Ministarstvo turizma RH poduzet će mjere po tzv. realističkoj
varijanti. Iz državnog proračuna za dodatne tržišne aktivnosti namaknut će se 64,8 milijuna kuna, istaknuo je ministar turizma Ivan Herak na svojoj prvoj konferenciji za novinare na današnjim "Susretima u Vladi".
ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Ukoliko se problem "kosovske krize"
riješi do polovine svibnja, a kako bi se spasila ovogodišnja glavna
turistička sezona u Hrvatskoj, Ministarstvo turizma RH poduzet će
mjere po tzv. realističkoj varijanti. Iz državnog proračuna za
dodatne tržišne aktivnosti namaknut će se 64,8 milijuna kuna,
istaknuo je ministar turizma Ivan Herak na svojoj prvoj
konferenciji za novinare na današnjim "Susretima u Vladi".#L#
Ministarstvo turizma nedavno je izradilo tri varijante i tri moguća
scenarija (optimistički, realistički i pesimistički) u slučaju
nastavka napada NATO-vih zračnih snaga na SRJ zbog čega u Hrvatskoj
dolazi do daljnjih otkazivanja rezervacija za glavnu turističku
sezonu. Predložene varijante, napomenuo je herak, podržali su
premijer Mateša i ministar financija Škegro.
Prva, optimistička varijanta već je isključena zbog toga što napadi
NATO-a neće završiti do konca travnja, dok bi treća, pesimistička
varijanta stupila bi "na snagu" ukoliko se "kosovska kriza" nastavi
i u lipnju.
Ukoliko se kriza i riješi do polovine svibnja, Herak drži, da će
zbog nje hrvatski turizam ove godine pretrpjeti gubitak
turističkog prometa od otprilike 10 milijuna noćenja u odnosu na
lani kada je bilo zabilježeno 31 milijun noćenja. Turistički prihod
imat će gubitak u visini 1,1 milijardu američkih dolara. Da bi se
ponovno privukli inozemni turisti za glavnu turističku sezonu, u
program dodatnih promotivnih aktivnosti Hrvatske turističke
zajednice (HTZ) usmjerit će se 40,5 milijuna kuna, u program
subvencije domaćeg i stranog organiziranog turističkog prometa
sedam milijuna kuna, u program sezonskih zračnih mostova hrvatske
zrakoplovne tvrtke Croatia Airlinesa 14 milijuna kuna i u program
dodatnih promotivnih aktivnosti u sustavu turističkih zajednica
3,3 milijuna kuna.
Po pesimističkoj varijanti gubitak bi iznosio od 12,8 do 15,8
milijuna noćenja. Turistički bi prihod bio manji od 1,1 do 1,4
milijarde dolara. U toj varijanti na državnoj razini u dodatne
tržišne aktivnosti uložilo bi se 61,3 milijuna kuna. Od toga se na
program HTZ-a odnosi 38,5 milijuna kuna, subvencije domaćem i
stranom organiziranom turističkom prometu sedam milijuna kuna,
program sezonskih zračnih mostava 14 milijuna kuna i na program
sustava turističkih zajednica 1,8 milijuna kuna.
Ministar Herak naglasio je i kako od sada Ministarstvo turizma
prestaje biti institucija koja je uglavnom utjecala na promidžbu
hrvatskog turizma na nacionalnoj razini, a bila je i adresant u
slučajevima svih mogućih propusta koji su se događali u turizmu. Od
sada Ministarstvo turizma postaje mjesto s kojega će se u
okolnostima tranzicije aktivnije utjecati prvenstveno na procese
upravljanja. Založio se i za jače zastupanje interesa turizma u
Vladi, kao i za dobivanje većeg broja kredita poslovnih banaka.
Nove odrednice i prioriteti koje će zastupati Ministarstvo turizma
bit će osiguranje kvalitetnih izvora kratkoročnih i trajnih
obrtnih sredstava za potrebe hrvatskog turizma, kroz sustav
garancija hrvatske Vlade. Potom okončanje strateškog marketing
plana RH, institucionalizacija na razini toga ministarstva
upravljanja vlasničkim portfeljem državnih i paradržavnih
institucija, poticanje i ubrzanje procesa privatizacije, posebice
u turističkom sektoru, raščišćavanje vlasničkih portfelja u
turizmu kroz rješavanje pitanja malih dioničara te makroekonomsko
pozicioniranje turizma.
Herak je naglasio kako je u tijeku izrada studije "Utjecaj poreza na
dodanu vrijednost na turizam", jer drži da je preveliko porezno
opterećenje za turistički sektor. Ministarstvo turizma inicirat će
i provedbu ponovne procjene vrijednosti turističkih tvrtaka kao i
izradu novog marketing plana hrvatskog turizma, što će se povjeriti
inozemnim konzultantskim tvrtkama.
(Hina) splj ds