FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AUTOZASTUPNICI NAJAVLJUJU ULAGANJA; TROŠARINE UVESTI RAVNOMJERNIJE

ZAGREB, 18. travnja (Hina) - U Hrvatskoj je prošle godine registrirano 55 tisuća novih automobila. Budući da prosječno stoje oko 20 tisuća njemačkih maraka, dolazimo do svote od 4,5 milijardi kuna, koliko se u godini izdvaja za kupnju automobila u našoj zemlji. Iako je lani prodano znatno više automobila nego "ratnih" godina, čemu su pridonijela otvaranja novih zastupstava autokompanija te nešto povoljnije kreditne linije, ove se godine ipak očekuje stagnacija, pa čak i pad broja prodanih automobila. Mogućnosti hrvatskoga automobilskog tržišta sa svim njegovim dobrim i lošim stranama bili su vidljivi na ovogodišnjemu - 8. Zagreb Auto Showu, koji se od 8. do 14. travnja održavao na Zagrebačkom velesajmu.
ZAGREB, 18. travnja (Hina) - U Hrvatskoj je prošle godine registrirano 55 tisuća novih automobila. Budući da prosječno stoje oko 20 tisuća njemačkih maraka, dolazimo do svote od 4,5 milijardi kuna, koliko se u godini izdvaja za kupnju automobila u našoj zemlji. Iako je lani prodano znatno više automobila nego "ratnih" godina, čemu su pridonijela otvaranja novih zastupstava autokompanija te nešto povoljnije kreditne linije, ove se godine ipak očekuje stagnacija, pa čak i pad broja prodanih automobila. Mogućnosti hrvatskoga automobilskog tržišta sa svim njegovim dobrim i lošim stranama bili su vidljivi na ovogodišnjemu - 8. Zagreb Auto Showu, koji se od 8. do 14. travnja održavao na Zagrebačkom velesajmu. #L# Na toj priredbi, održanoj u znaku dviju obljetnica - 90. obljetnice Zagrebačkog velesajma i 75. obljetnice Prvoga zagrebačkog sajma automobila - predstavljeno je ukupno 57 marki automobila, motocikala i gospodarskih vozila s ukupno 337 modela. Predstavljena je i prateća autoindustrija. Sudjelovala su ukupno 662 izlagača iz 28 zemalja na oko 60 tisuća četvornih metara izložbenog prostora. Glavna atrakcija ovogodišnjega sajma bile su tri svjetske vicepremijere - BMW 3 coupea, ferrarija 360 modene i mazde premacya, koji su premijerno prikazani na ovogodišnjemu Ženevskom sajmu, te nekoliko europskih i 30-ak hrvatskih premijera. U popratnim programima, među kojima su i autoslalom vožnje, Karting Show, izložba oldtimera te izbor za Miss hostesa, Zagrebački velesajam dodijelio je i nagrade najuspješnijim izlagačima na ovogodišnjoj priredbi. Jedna od glavnih tema o kojoj se vrijeme priredbe raspravljalo bila je, uz trenutačne teškoće na hrvatskome autotržištu, najava hrvatske Vlade o 100-postotnom povećanju trošarina na "jače automobile". Trošarine bi, dakle, sa sedam, 15 i 30 tisuća kuna skočile na 15 tisuća za modele od 75 do 90 kilovata, to jest na 60 tisuća kuna za automobile iznad 110 kilovata. Trošarini treba dodati i PDV, što znači još 22 posto. Uvođenjem takvih trošarina na cijenu novog vozila, posebice u Hrvatskoj, gdje je potrebna temeljita obnova voznog parka, davanja državi bila bi gotovo ista ili čak i veća od tvorničke cijene automobila. Paradoks je veći jer naša zemlja nema, a neće niti imati, kako je to rekla otvarajući Zagreb Auto Show potpredsjednica Vlade i ministrica za europske integracije Ljerka Mintas-Hodak, vlastitu automobilsku industriju koju bi trebalo štititi. Iako takva odluka ne pogađa sve zastupnike i uvoznike automobila, njezina bi realizacija otežala poslovanje svim "autodilerima" u ionako teškoj gospodarskoj situaciji. Povećanje trošarina povećalo bi, kako tvrdi Grupacija uvoznika i distributera vozila koja djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, uvoz i prodaju rabljenih automobila, čime bi se - uz učinjenu štetu trgovcima vozila, znatno ugrozila i prometna sigurnost. Grupacija je stoga predložila izjednačavanje trošarina pri kupnji novih i polovnih automobila, te da se trošarine ne povećavaju više od 50 posto. Trgovci i proizvođači automobila podržali su i zamisao da se manje porezom i carinom opterete vozila čiji se dijelovi proizvode u Hrvatskoj. Time bi se uz poticanje prateće autoindustrije, drže u Grupaciji, dao i dodatni poticaj stranim autokoncernima za ulaganje u hrvatsko gospodarstvo. Dobar je primjer, među ostalim, proizvodnja za Renault, Citroen, Peugeot, Volkswagen, čime je već omogućeno smanjenje carinskih davanja za pojedine tipove automobila. Ovogodišnji Zagreb Auto Show, prema procjenama organizatora, razgledalo je oko 120 tisuća posjetitelja. Iako je najviše posjetitelja samo razgledalo izložene automobile, bilo je i onih koji su za "ljepotane" izdvajali i više od 250 tisuća njemačkih maraka. Radi se u prvom redu o ferrariju F 360, te mercedesima S klase ili SLK roadsteru. Posjetitelja bi vjerojatno bilo i više da je cijena ulaznice od 45 kuna bila primjerenija prosječnom potrošaču, osobito zato što je većina njih samo željela razgledati nove modele. Pojedini su izlagači - unatoč uspješnom nastupu - ponovili zahtjeve da se Auto Show održava svake druge godine zbog visokih troškova za održavanje takve razine Sajmu te skupoće izložbenih štandova. Sajam je, po svim pokazateljima, polučio očekivani uspjeh i gotovo sustigao prošlogodišnji rekordni Zagreb Auto Show. O uspjehu govori i podatak da je Sajam od osnutka, godine 1992., sa skromnih 9870 četvornih metara izložbenog prostora "narastao" na rekordnih 62.100 četvornih metara. Iako malo, hrvatsko je tržište zanimljivo automobilskim proizvođačima, a procjene govore da se može vrlo brzo - stabilizacijom gospodarstva, očekivati i više od 70.000 prodanih vozila u godini, koliko ih je prodano 1990. Andrej Matijašević i Tomislav Rubić (Hina) am/tr db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙