ZAGREB, 22. ožujka (Hina) - U Hrvatskoj tri tvrtke - AD Plastik, Elcon i Cimos - proizvode dijelove za prvu ugradnju u europske automobile, dok ostale tvrtke i obrtnici proizvode autodijelove za široku potrošnju. U proizvodnji
autodijelova uposleno je 3.500 radnika, a proizvodnja je vrijedna 180 milijuna njemačkih maraka godišnje, rečeno je na današnjoj raspravi "Proizvodnja za automobilsku industriju" u Hrvatskoj gospodarskoj komori.
ZAGREB, 22. ožujka (Hina) - U Hrvatskoj tri tvrtke - AD Plastik,
Elcon i Cimos - proizvode dijelove za prvu ugradnju u europske
automobile, dok ostale tvrtke i obrtnici proizvode autodijelove za
široku potrošnju. U proizvodnji autodijelova uposleno je 3.500
radnika, a proizvodnja je vrijedna 180 milijuna njemačkih maraka
godišnje, rečeno je na današnjoj raspravi "Proizvodnja za
automobilsku industriju" u Hrvatskoj gospodarskoj komori. #L#
Hrvatski proizvođači automobilskih dijelova, stručnjaci iz
Ministarstva gospodarstva i znanstvenika, s Fakulteta strojarstva
i brodogradnje pokušali su odgovoriti na pitanje ima li u
strategiji gospodarskog razvoja Hrvatske mjesta i za automobilsku
industriju.
Proizvodnja auto-dijelova trenutno se odvija po principu snađi se
kako znaš. Stoga bi što prije trebalo smanjiti administrativne
zahtjeve posebice carine koje otežavaju izvoz, podići tehnološku
razinu proizvodnje i uvesti kredite s nultom kamatom, kazao je
predstavnik Končareve alatnice Atila Varga.
Nestankom tržišta bivše države početkom devedesetih proizvođači su
se preusmjerili na europsko tržište, no za ozbiljniji prodor na
strana tržišta potrebno je da država donese poticajne mjere za
izvoznike auto-dijelova, kazao je direktor solinske tvrtke AD
Plastik Josip Boban ocijenivši da za razvoj automobilske
industrije u Hrvatskoj postoje vrlo dobri potencijali.
Po mišljenju sudionika, više bi pažnje trebalo posvetiti
promišljenoj i sustavnoj proizvodnji auto-dijelova i daljnjem
razvoju pojedinih sklopova i uređaja (kočnice, mjenjači,
svjetla..) i izradi specijalnih vozila (vatrogasnih, ambulantnih,
policijskih, televizijskih..). Potrebno je bolje iskoristiti
dobar položaj riječke luke. U automobilskoj industriji trebali bi
koristiti i iskustva drugih zemalja primjerice Poljske, Austrije i
Španjolske te automobilskom tržištu ponuditi svoje inovacije i
kreativnost u razvoju utemeljenu na tehničkoj i industrijskoj
tradiciji, rečeno je u HGK.
Po podacima HGK, prije rata proizvodnja auto dijelova u Hrvatskoj
dostizala je 450 milijuna njemačkih maraka, dok je od 1990. u
stalnom padu i sada iznosi 150 milijuna njemačkih maraka.
(Hina) bdj db