FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DAN VODA: LITRA NAFTE ZAGADI MILIJUN LITARA VODE!

ZAGREB, 22. ožujka (Hina) - Procjenjuje se da u mora godišnje dospije oko 635.000 tona nafte, od čega 52 posto iz tankera, 42 posto s kopna i 6 posto iz atmosfere. Prilikom havarije tankera Exxon Valdez kod Aljaske 1989. godine, u more je ispušteno 42 milijuna litara nafte! Gotovo kao SOS zazvučala je vijest o nesreći tankera Tomislavgrad kod Solina u rujnu 1997. godine.
ZAGREB, 22. ožujka (Hina) - Procjenjuje se da u mora godišnje dospije oko 635.000 tona nafte, od čega 52 posto iz tankera, 42 posto s kopna i 6 posto iz atmosfere. Prilikom havarije tankera Exxon Valdez kod Aljaske 1989. godine, u more je ispušteno 42 milijuna litara nafte! Gotovo kao SOS zazvučala je vijest o nesreći tankera Tomislavgrad kod Solina u rujnu 1997. godine. #L# No, ne dospijevaju nafta i derivati samo iz brodova u more. Prema časopisu Warmer, na koji se poziva Ana Švob koja se ekologijom mora, samo američki vozači godišnje u kanalizaciju ispuste 680 milijuna litara motornog ulja. Autorica upozorava da se o tankerima samo više govori i piše. I napominje da jedna litra nafte ili ulja onečisti jedan milijun litara vode! Prema Loyd's registru svjetskim je morima i oceanima početkom devedesetih godina plovilo je 6.833 tankera s ukupno 142,9 milijuna bruto registarskih tona (trećina svjetske trgovačke flote). Zabrinjava da je već tada 68 posto tankera - po tonaži - bilo starije od deset godina, dakle zastarjelo, što znači bez dvostrukog trupa i pregrada. Po propisima Međunarodne pomorske organizacije (OMI), svaki tanker porinut u more poslije srpnja 1994. godine, mora imati dvostrukli trup i specijalni sustav protiv onečišćenja, a do početka 1995. i stariji su tankeri morali biti preuređeni. Nakon havarije tankera Tomislavgrad 1997., hrvatski ministar prometa i veza donosi odluku kojom da se od siječnja 1999., zabranjuje plovidba duž naše obale brodovima starijim od 25 godina, a namijenjenih prijevozu "ulja, opasnih i štetnih kemikalija, te ukapljenog plina". Jesu li brodovi Rijekanafte, glavnog INA-inog prijevoznika, kako se 1998. pita Vjesnik, već pri kupbnji bili stariji od 25 godina? (Hina) ld ld

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙