ZAGREB, 26. veljače (Hina) - Nekoliko vodećih svjetskih pomorskih organizacija okupilo se s jednim jedinim ciljem - kako riješiti problem 2.000. godine, koji, kao što je već više-manje poznato, proizlazi iz "tehnološke nemoći" dijela
programske i procesorske (računalne) opreme da prepozna nadnevke i primjereno ih protumači poslije 1999. godine, upozorava se u stručnom časopisu Brodogradnja koji se poziva na The Motor Ship.
ZAGREB, 26. veljače (Hina) - Nekoliko vodećih svjetskih pomorskih
organizacija okupilo se s jednim jedinim ciljem - kako riješiti
problem 2.000. godine, koji, kao što je već više-manje poznato,
proizlazi iz "tehnološke nemoći" dijela programske i procesorske
(računalne) opreme da prepozna nadnevke i primjereno ih protumači
poslije 1999. godine, upozorava se u stručnom časopisu
Brodogradnja koji se poziva na The Motor Ship.#L#
Računa se da u svijetu ima oko 80.000 trgovačkih brodova koji će
biti pogođeni narečenim problemom. Upozorenje vrijedi i za
hrvatske brodare, iako se pouzdano ne zna koliko će se brodova pod
hrvatskom zastavom susresti s "bugom 2000".
Naime, "problem 2.000." osobito je naglašen kod uređaja koji imaju
ugrađene hardverske sastavnice, a proizvod su brojnih
brodogradilišnih kooperanata koje nije jednostavno naknadno
"otkriti", da se ne govori o njihovoj "obvezi" da isprave
"pogrešku".
U okviru programa "Ship 2000", u kojemu uz Loyd's Register
sudjeluju i brojne druge tvrtke, na Internetu je otvorena
"specijalistička stranica" (Website) s bazom podataka o brodskoj
opremi koju koriste pomorske i druge prijevozne organizacije. Kroz
otvorenu Web stranicu, u koju su uneseni, i još se unose, podaci o
svim dosad znanim dobavljačima brodske opreme, pozivaju se svi
zainteresirani da "stranicu" dopune svojim podacima.
Ako i u Hrvatskoj ima takvih, Web-stranica može se naći na adresi:
http://www.ship2000.com. Nema još puno vremena!
(Hina) ld dam