FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US IHT 18. III. EU POVJERENSTVO

US-EUROPSKO POVJERENSTVO-Parlament US IHT 18. III. EU POVJERENSTVO SJEDINJENE DRŽAVETHE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE18. III. 1999. Sporedna predstava Europske unije: povjerenici nisu problem"Je li to Europsko povjerenstvo počelo okretati batinu prema svojim kritičarima? Zajedničkom ostavkom u utorak, 20 povjerenika gurnulo je EU u dosad nepoznatu krizu i istaknulo relativnu nevažnost pitanja koja su potakla njihove ostavke - riječ je o upravnim nepravilnostima, više nego o ozbiljnim zlouporabama moći", piše Giles Merritt."Povjerenici su zapravo vlade država koje su ih imenovale zamolili da ih ponovno imenuju na preostalih devet i pol mjeseci njihova petogodišnjeg mandata.Sljedećega se tjedna EU mora suočiti s temeljnim pitanjem - kako financirati proširenje EU i reformu njezina spornog sustava poljoprivrednog subvencioniranja. Kad se 15 državnih vođa u srijedu sastane u Berlinu da bi razmatrali dogovor o proračunu koji je Europi strašno potreban, oni će se također morati usredotočiti na posljedice ostavke povjerenstva.Dotad, kad se prašina malo slegne, zemljama će članicama postati
SJEDINJENE DRŽAVE THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE 18. III. 1999. Sporedna predstava Europske unije: povjerenici nisu problem "Je li to Europsko povjerenstvo počelo okretati batinu prema svojim kritičarima? Zajedničkom ostavkom u utorak, 20 povjerenika gurnulo je EU u dosad nepoznatu krizu i istaknulo relativnu nevažnost pitanja koja su potakla njihove ostavke - riječ je o upravnim nepravilnostima, više nego o ozbiljnim zlouporabama moći", piše Giles Merritt. "Povjerenici su zapravo vlade država koje su ih imenovale zamolili da ih ponovno imenuju na preostalih devet i pol mjeseci njihova petogodišnjeg mandata. Sljedećega se tjedna EU mora suočiti s temeljnim pitanjem - kako financirati proširenje EU i reformu njezina spornog sustava poljoprivrednog subvencioniranja. Kad se 15 državnih vođa u srijedu sastane u Berlinu da bi razmatrali dogovor o proračunu koji je Europi strašno potreban, oni će se također morati usredotočiti na posljedice ostavke povjerenstva. Dotad, kad se prašina malo slegne, zemljama će članicama postati jasno da je važan posao unaprjeđivanja procesa europskih integracija u opasnosti da ga prekine nebitna sporedna predstava. Europski mediji, naravno, ostavku povjerenstva ne prikazuju na taj način. Vijesti i urednički komentari podupiru stajalište da su povjerenici prisiljeni napustiti položaje zbog ozbiljnih kritika u izvješću neovisnih procjenitelja, koji su istraživali optužbe o prijevarama i lošem upravljanju. Zapravo, protuzakonitost je uvelike preuveličana - radi se o nekoliko osamljenih slučajeva prijevare koje su počinili mlađi dužnosnici te o nepotizmu starijih. To je napuhano u sliku sustavne korupcije u bruxelleskoj birokraciji. Povjerenstvo je loše ustrojeno, bahato, nove zamisli do njega teško dopiru. Ono je samodopadno i odupire se promjenama, no predstaviti ga kao neku vrst banana republike očito bi bilo apsurdno. Činjenica da se te optužbe odnose samo na šačicu ljudi u tijelu koje broji više od 18.000 dužnosnika koji rukuju s gotovo 100 milijarda dolara godišnje potrošnje, uvelike je zanemarena u srljanju medija u osudu. Povjerenici žanju žetvu svoje nesposobnosti i, u nekim slučajevima, nespremnosti da se pozabave ključnim problemom informacija i komunikacije u birokraciji koja često izjednačuje tajnost s moći. Predsjednik Jacques Santer i njegova momčad očito su smatrali da im kritički ton i jezik izvješća neovisnih procjenitelja ne ostavlja drugi izbor već da u znak prosvjeda daju ostavku. Radije nego da daju ostavku nakon izvješća, oni su je dali zbog izvješća. Čineći to, oni su se bez sumnje nadali ponovno steći prednost u borbi za moć koja se vodi između povjerenstva te sve glasnijih kritičara u Europskom parlamentu. Ostavka Santerova povjerenstva u svakom je slučaju šokirala Europu i navela ju na pomnije razmatranje ne samo optužba za loše upravljanje već i čitavog sklopa problema koji muče EU. (...) Privremeno povjerenstvo koje izranja iz rasula Santerova povjerenstva gotovo će sigurno sadržati velik udio poznatih lica; mnoge će vlade željeti ponovno imenovati svoje povjerenike, djelomično zato jer nastavak politike Europske unije drže daleko višim prioritetom od rješavanja prepirke između povjerenika i parlamentaraca. Također, nemaju spremnih zamjena koje bi u kratkom roku zauzela mjesta. Svi će veliki igrači bez sumnje biti zbunjeni ovotjednim iznenadnim preokretom događaja. Europski parlament, koji je sve pokrenuo, morat će pokazati suzdržanost i odgovornost ako ne želi pretrpjeti pokudu javnoga mnijenja zbog poticanja bezvrijedne krize oko manjih financijskih nepravilnosti, kojima su njegovi vlastiti članovi tako skloni. Čelnici vlade morat će pokazati sabranost i viziju te se u Berlinu usredotočiti na proračunske teškoće Unije, istodobno ističući važnost koju će pridavati reformama institucija. Na zemljama članicama ostaje da stvore demokratičniju i djelotvorniju EU. Povjerenstvo se kao politička ustanova nalazi u stanju šoka. Njega su klevetnici napali iz razloga koji su uglavnom izlike. No većina viših dužnosnika povjerenstva također zna da kriza proizlazi iz mnogih nepatvorenih pritužba na bruxellski način vođenja poslova Europske unije."

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙