MADRID, 14. ožujka (Hina) - "Salvador Dali. Izgradnja imagea. 1925.-1930." naslov je knjige koju je Felix Fanes, profesor povijesti umjetnosti na "Universidad Autonoma" u Barceloni i ravnatelj Istraživačkog centra koji se bavi djelom
Salvadora Dalia, objavio u suradnji sa Zakladom "Gala-Salvador Dali" iz Figueresa, piše "El Pais". Knjiga, ocijenjena "protudalijevskom", ne temelji se na umjetnikovoj biografiji kao na uobičajenom ključu za tumačenje Dalijeva djela, nego na stvaranju njegova umjetničkog imagea iz socijalne, umjetničke i političke perspektive. Rekonstrukcija vanjskoga, javnoga Dalijeva imagea polazi od njegovih prvih izložbi u Barceloni i Madridu do dolaska u Pariz, gdje izlaže sam, snima svoj drugi film u suradnji s Bunuelom ("Zlatna vremena") i dolazi u prvi plan nadrealističkoga pokreta. Dvadesete su godine bile odlučujuće za Dalija kao slikara, a Felix Fanes u svojoj knjizi analizira slikarske i intelektualne utjecaje, dotjerivanje njegova stila te političke ideje koje Dali zastupa u raznim polemičkim člancima. "Riječ je o politički vrlo aktivnoj osobi, na strani krajnje ljevice. To ideološko stajalište zadržao je do kraja tridesetih, u doba neortodoksnoga komunizma, a isto su stajalište zauzeli i
MADRID, 14. ožujka (Hina) - "Salvador Dali. Izgradnja imagea.
1925.-1930." naslov je knjige koju je Felix Fanes, profesor
povijesti umjetnosti na "Universidad Autonoma" u Barceloni i
ravnatelj Istraživačkog centra koji se bavi djelom Salvadora
Dalia, objavio u suradnji sa Zakladom "Gala-Salvador Dali" iz
Figueresa, piše "El Pais".
Knjiga, ocijenjena "protudalijevskom", ne temelji se na
umjetnikovoj biografiji kao na uobičajenom ključu za tumačenje
Dalijeva djela, nego na stvaranju njegova umjetničkog imagea iz
socijalne, umjetničke i političke perspektive.
Rekonstrukcija vanjskoga, javnoga Dalijeva imagea polazi od
njegovih prvih izložbi u Barceloni i Madridu do dolaska u Pariz,
gdje izlaže sam, snima svoj drugi film u suradnji s Bunuelom
("Zlatna vremena") i dolazi u prvi plan nadrealističkoga pokreta.
Dvadesete su godine bile odlučujuće za Dalija kao slikara, a Felix
Fanes u svojoj knjizi analizira slikarske i intelektualne
utjecaje, dotjerivanje njegova stila te političke ideje koje Dali
zastupa u raznim polemičkim člancima.
"Riječ je o politički vrlo aktivnoj osobi, na strani krajnje
ljevice. To ideološko stajalište zadržao je do kraja tridesetih, u
doba neortodoksnoga komunizma, a isto su stajalište zauzeli i
Breton i ostali nadrealisti."
Fanes kaže da je njegova knjiga znanstveno utemeljena, ali
istodobno i esej kojim pokušava protumačiti jedno od najpoznatijih
Dalijevih razdoblja, razdoblje njegove umjetničke izgradnje.
U knjizi je objavljen i dokumentarni dodatak u kojemu su prvi put
tiskani tekstovi što ih je slikar napisao na katalonskom i
francuskom jeziku, a koji nisu objavljeni u prijašnjim
antologijama.
(Hina) rug dgk