FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM: OPŠIRNO O STRATEGIJI PROMETNOG RAZVITKA

ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Zastupnički je dom Hrvatskog državnog sabora poslijepodne zaključio višesatnu raspravu o Strategiji prometnog razvitka Republike Hrvatske, dokumenta, kako je istaknuo dr. Franjo Gregurić, važnog za dugoročni brži gospodarski i prometni razvoj Hrvatske. Uz niz konkretnih prigovora na neke predložene prometne pravce, zastupnici su iznijeli i različite ocjene tog dokumenta.
ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Zastupnički je dom Hrvatskog državnog sabora poslijepodne zaključio višesatnu raspravu o Strategiji prometnog razvitka Republike Hrvatske, dokumenta, kako je istaknuo dr. Franjo Gregurić, važnog za dugoročni brži gospodarski i prometni razvoj Hrvatske. Uz niz konkretnih prigovora na neke predložene prometne pravce, zastupnici su iznijeli i različite ocjene tog dokumenta. #L# Iako je materijal opširan i kao takav izaziva određeni rešpekt, dojam je Zlatka Kramarića (LS) da je Strategija prilično neprecizna, da je puno toga dano predetaljno, a puno strateški bitnih stvari izostavljeno. Prijedlogom strategije predviđa se u prometni sustav investirati oko 20 milijardi dolara do 2010., što je godišnje izdvajanje od pet posto bruto domaćeg proizvoda uz planirani rast BDP-a od šest posto godišnje. Uz podizanje nivoa održavanja cesta, poboljšanje rekonstrukciju ukupne mreže županijskih i lokalnih, prioritet je Strategije u cestovnom prometu izgradnja autocesta, poluautocesta ili brzih cesta kojih se do 2005. planira izgraditi novih oko 400 kilometara takvih cesta. Najviše su pažnje zastupnici i u pojedinačnoj raspravi usmjerili na povezivanje sjevera i juga Hrvatske, Zagreba i Splita. Pritom su gotovo nepodijeljenog mišljenja da apsolutni prioritet treba biti modernizacija postojeće ceste Zagreb-Split preko Plitvica. Božidar Kalmeta (HDZ) prioritetom smatra i nastavak gradnje autoceste Karlovac - Bosiljevo kao dio pravca prema Rijeci, ali i Zadru, Šibeniku, Splitu i Dubrovniku. Više se zastupnika usprotivilo forsiranju tzv. Bechtelove ceste koja bi povezala hrvatsku granicu, preko Zagreba, Siska, a potom Bihaća i područja BiH, sa Splitom i Dubrovnikom. "Zašto se forsira BiH. Ne možemo ignorirati svoju državu, a ići preko BiH. Može biti samo iz nekih interesa", riječi su kojima je i Slavko Vukšić (Stranka hrvatske ravnice) sublimirao primjedbe većeg broja, uglavnom oporbenih zastupnika. Vukšić smatra da se već jednom jasno i glasno mora reći što je to Bechtel, tko će odlučivati o izgradnji cesta kroz Hrvatsku, Amerika, Bechtel ili Hrvatska. Upozoreno je također na Karlovac kao usko prometno grlo, naročito u turističkoj sezoni, te predloženo da se prometnim koridorima povežu žarišta gospodarskog razvoja sa slabo ili slabije razvijenim područjima. Ključnim su pak pitanjem zastupnici ocijenili i pitanje financijskih sredstava. Prijedlog je skup dobrih želja u najboljoj namjeri i uvijek i u svakom slučaju determiniran prije svega finacijskim i drugim mogućnostima, kazao je Bosiljko Mišetić (HDZ). I Ivan Milas (HDZ) protivi se megalomaniji. Umjesto megalomanije napravimo 10 metara široku cestu od Karlovca do Gračaca, što ne bi tako puno koštalo, poručio je. (Hina) bn/sšh dd

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙