FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM: MINISTAR LUŽAVEC O PROMETNOJ STRATEGIJI

ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Prijedlogom strategije prometnog razvitka Hrvatske predviđeno je da se do 2010. godine, izdvajanjem od pet posto bruto domaćeg proizvoda, u prometni sustav može investirati oko 19,9 milijardi dolara. Cilj je Strategije integracija Hrvatske u Europu i međusobno povezivanje hrvatskih regija, istaknuo je danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec. Raspravom o prometnoj strategiji Zastupnički dom Hrvatskog državnog sabora danas je nastavio 38. sjednicu.
ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Prijedlogom strategije prometnog razvitka Hrvatske predviđeno je da se do 2010. godine, izdvajanjem od pet posto bruto domaćeg proizvoda, u prometni sustav može investirati oko 19,9 milijardi dolara. Cilj je Strategije integracija Hrvatske u Europu i međusobno povezivanje hrvatskih regija, istaknuo je danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec. Raspravom o prometnoj strategiji Zastupnički dom Hrvatskog državnog sabora danas je nastavio 38. sjednicu.#L# U cestovnom prometu tri su prioriteta - podizanje razine održavanja cesta za što bi se izdvojilo 40 posto ukupnih sredstava za ceste, dok bi za poboljšanje i rekonstrukciju ukupne mreže županijskih i lokalnih cesta išlo 15 posto ukupno predviđenih sredstava. Prioritet je i izgradnja autocesta, poluautocesta ili brzih cesta. Hrvatska trenutno ima 475 kilometara takvih cesta, a do 2005. Strategija predviđa izgradnju novih oko 400 kilometara za što bi se izdvojilo 45 posto sredstava. Prioritetni su pritom pravci: Rijeka-Karlovac-Varaždin-Goričan koja se već gradi; ličko-dalmatinski smjer za koji je Lužavec iznio dva pravaca kroz Liku, jer se prednost daje postojećoj cesti, te trasu kroz BiH; posavsko-zagorski smjer; jadranski; slavonsko- neretvanski smjer (od Ploča preko BiH, do Osijeka, istočne Mađarske) i splitsko-hercegovački. Najtežim prometnim problemom Lužavec je označio željeznice, s obzirom i na ratne štete od 350 milijuna dolara, te pad prometa na tek jednu trećinu prijeratnog. Željeznica je prometno sredstvo budućnosti. U idućih pet godina treba realizirati projekt restrukturiranja i modernizacije željeznice, iza kojega, naglasio je, stoje Svjetska i Eruopska banka. Od ukupno planiranih sredstava za razvoj prometa, objasnio je Lužavec, za ceste i cestovni promet izdvojilo bi se 40 posto, što znači i izdvajanje dva posto BDP-a a ceste. Za željeznicu bi se od ukupnih sredstava izdvojilo 25 posto, za pomorski i riječni 20, za zračni 5, te za suvremene tehnologije 10 posto sredstava. Ministar Lužavec ističe da bi se najskuplje ceste na europskim koridorima gradile stranim kapitalom. Koncesije su direktna ulaganja stranog kapitala, ali za njih je potrebna i ozbiljna priprema. U tijeku su trenutno tri koncesije - Zagreb-Goričan, Zagreb-Rijeka, te 'istarski ipsilon'. Vlada stoji iza projekta 'istarskog ipsilona', kazao je Lužavec. No, najavio je mogućnost revidiranja tog ugovora o čemu su, rekao je, pregovori u tijeku. (Hina) bn/bm ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙