ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Prijedlogom strategije prometnog razvitka Hrvatske predviđeno je da se do 2010. godine, izdvajanjem od pet posto bruto domaćeg proizvoda, u prometni sustav može investirati oko 19,9 milijardi dolara. Cilj je
Strategije integracija Hrvatske u Europu i međusobno povezivanje hrvatskih regija, istaknuo je danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec. Raspravom o prometnoj strategiji Zastupnički dom Hrvatskog državnog sabora danas je nastavio 38. sjednicu.
ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Prijedlogom strategije prometnog
razvitka Hrvatske predviđeno je da se do 2010. godine, izdvajanjem
od pet posto bruto domaćeg proizvoda, u prometni sustav može
investirati oko 19,9 milijardi dolara. Cilj je Strategije
integracija Hrvatske u Europu i međusobno povezivanje hrvatskih
regija, istaknuo je danas ministar pomorstva, prometa i veza Željko
Lužavec. Raspravom o prometnoj strategiji Zastupnički dom
Hrvatskog državnog sabora danas je nastavio 38. sjednicu.#L#
U cestovnom prometu tri su prioriteta - podizanje razine održavanja
cesta za što bi se izdvojilo 40 posto ukupnih sredstava za ceste,
dok bi za poboljšanje i rekonstrukciju ukupne mreže županijskih i
lokalnih cesta išlo 15 posto ukupno predviđenih sredstava.
Prioritet je i izgradnja autocesta, poluautocesta ili brzih cesta.
Hrvatska trenutno ima 475 kilometara takvih cesta, a do 2005.
Strategija predviđa izgradnju novih oko 400 kilometara za što bi se
izdvojilo 45 posto sredstava.
Prioritetni su pritom pravci: Rijeka-Karlovac-Varaždin-Goričan
koja se već gradi; ličko-dalmatinski smjer za koji je Lužavec iznio
dva pravaca kroz Liku, jer se prednost daje postojećoj cesti, te
trasu kroz BiH; posavsko-zagorski smjer; jadranski; slavonsko-
neretvanski smjer (od Ploča preko BiH, do Osijeka, istočne
Mađarske) i splitsko-hercegovački.
Najtežim prometnim problemom Lužavec je označio željeznice, s
obzirom i na ratne štete od 350 milijuna dolara, te pad prometa na
tek jednu trećinu prijeratnog. Željeznica je prometno sredstvo
budućnosti. U idućih pet godina treba realizirati projekt
restrukturiranja i modernizacije željeznice, iza kojega, naglasio
je, stoje Svjetska i Eruopska banka.
Od ukupno planiranih sredstava za razvoj prometa, objasnio je
Lužavec, za ceste i cestovni promet izdvojilo bi se 40 posto, što
znači i izdvajanje dva posto BDP-a a ceste. Za željeznicu bi se od
ukupnih sredstava izdvojilo 25 posto, za pomorski i riječni 20, za
zračni 5, te za suvremene tehnologije 10 posto sredstava.
Ministar Lužavec ističe da bi se najskuplje ceste na europskim
koridorima gradile stranim kapitalom. Koncesije su direktna
ulaganja stranog kapitala, ali za njih je potrebna i ozbiljna
priprema. U tijeku su trenutno tri koncesije - Zagreb-Goričan,
Zagreb-Rijeka, te 'istarski ipsilon'. Vlada stoji iza projekta
'istarskog ipsilona', kazao je Lužavec. No, najavio je mogućnost
revidiranja tog ugovora o čemu su, rekao je, pregovori u tijeku.
(Hina) bn/bm ds