FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZASTUPNIČKI DOM: PRIORITET REKONSTRUKCIJI CESTE ZAGREB-SPLIT

ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Strategiju prometnog razvitka Republike Hrvatske treba raspraviti u prvom čitanju, a drugo bi čitanje moralo biti najkasnije u lipnju. Prioritet mora biti povezivanje hrvatskog sjevera i juga i rekonstrukcija postojeće ceste Zagreb - Split. Naglasci su to oko kojih su uglavnom suglasni saborski zastupnici, no dok Klub HDZ-a Strategiju prihvaća u prvom čitanju, oporbeni se klubovi izjašnjavaju ili izričito protiv ili iznose niz zamjerki. Nije moguće procjeniti ulaganja u promet dok nema gospodarske strategije i dok nema točnih podataka o bruto domaćem proizvodu (BDP), ne treba forsirati Bechtelovu cestu (prema Splitu preko BiH), razlozi su zbog kojih Joško Kontić u ime Kluba HSLS-a odbija Strategiju u predloženom obliku. Te su primjedbe na današnjoj sjednici Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora najčeće isticali i drugi predstavnici oporbenih klubova.
ZAGREB, 4. ožujka (Hina) - Strategiju prometnog razvitka Republike Hrvatske treba raspraviti u prvom čitanju, a drugo bi čitanje moralo biti najkasnije u lipnju. Prioritet mora biti povezivanje hrvatskog sjevera i juga i rekonstrukcija postojeće ceste Zagreb - Split. Naglasci su to oko kojih su uglavnom suglasni saborski zastupnici, no dok Klub HDZ-a Strategiju prihvaća u prvom čitanju, oporbeni se klubovi izjašnjavaju ili izričito protiv ili iznose niz zamjerki. Nije moguće procjeniti ulaganja u promet dok nema gospodarske strategije i dok nema točnih podataka o bruto domaćem proizvodu (BDP), ne treba forsirati Bechtelovu cestu (prema Splitu preko BiH), razlozi su zbog kojih Joško Kontić u ime Kluba HSLS-a odbija Strategiju u predloženom obliku. Te su primjedbe na današnjoj sjednici Zastupničkog doma Hrvatskog državnog sabora najčeće isticali i drugi predstavnici oporbenih klubova.#L# I saborski su odbori za pomorstvo, promet i veze, te za gospodarstvo, razvitak i obnovu mišljenja da apsolutni prioritet treba dati rekonstrukciji i modernizaciji postojeće ceste Zagreb - Split, uključujući izgradnju treće trake i potrebitih obilaznica. Modernizacija te ceste apsolutni je i prvi prioritet i za Klub HDZ-a u ime kojega Nikola Obuljen traži da Vlada u roku mjesec dana predloži što se i kada na toj cesti može napraviti. No, za Klub HSLS-a forsiranje projekta Bechtel jedan je od razloga neprihvaćanja Strategije u predloženom obliku. "Neprihvatljivo je da u ovom trenutku Hrvatska razmišlja o autocesti kroz BiH, čija je procijenjena vrijednost pet milijardi dolara", kazao je Kontić, koji smatra da bi najveći dio troškova te ceste snosili hrvatski porezni obveznici. Forsiranju Bechtelove ceste protivi se i Klub LS-a u ime kojega Ante Tukić poručuje kako svi strateški pravci moraju prolaziti teritorijem Hrvatske. Niz primjedbi zastupnici su izrekli i na koncesije. "Istarski ipsilon obrazac je iz kojeg ništa nismo naučili", kazao je Kontić, dok Damir Kajin (Klub IDS-a) zahtjeva da Vlada ne pristane na ultimatum francuskog koncesionara o uvođenju cestarina. Hrvatski je interes, rekao je Kajin, 'istarski ipsilon' bez naplate cestarine. Posebno kritični zastupnici su bili i prema naplati tunelarine kroz tunel Učka. U ime Kluba SDP-a Mato Arlović apsolutno se protivi davanju u koncesiju nečega što je Hrvatska izgradila pa sada to naplaćuje drugi, a čime Hrvatska predaje dio svog dohotka. Osim na cestovni promet u raspravi je izrečeno niz zamjerki i na druge vidove prometa. Željeznički promet je promet budućnosti, a klubovi su suglasni u protivljenju ukidanja nekih pruga, jer je uglavnom riječ o nerazvijenim ili u ratu oštećenim područjima. No, skepsu prema mogućnostima razvoja željeznica izražava Kontić koji podsjeća da je hrvatska država u razdoblju od 1991. do 1997. u željeznicu uložila već 2,3 milijarde njemačkih maraka. Zastupnici smatraju i da bi više pažnje trebalo posvetiti pomorskom prometu, povezivanju otoka, obnovi riječnih luka, pogotovo u Podunavlju jer bi to potaknulo gospodarski razvoj, razvoju riječke Luke. Kajin i Kontić posebno se zalažu za sanaciju linijskog brodara Croatia Linea. Od 23 broda te tvrtke njih 11 ne vozi, 4 su iznajmljena strancima, a 8 ih plovi uz velike teškoće, kazao je Kajin, koji spas vidi u pronalaženju posla za sva 23 broda. Upozoreno je i na neopremljenost zračnih luka, pri čemu je spomenuto da npr. zagrebačka zračna luka nema uređaj za slijetanje po najgušćoj magli, te upitano koliko su točne informacije o mogućnosti prodaje nacionalnog zračnog prijevoznika Croatia Airlinesa stranom investitoru. Uz takve konkretne primjedbe predstavnici oporbe izrekli su i niz načelnih kritika na račun Strategije. Njenim nedostatkom Luciano Delbianco (Klub HNS/IDF) vidi egzistiranje samo po sebi, odnosno ne vidi da se ona oslanja na plan dugoročnog razvitka Hrvatske. U Strategiji se vidi centralizacija sredstava, moći i odlučivanja, a potpuno se zanemaruje lokalna uprava i samouprava, kazao je. Petar Žitnik (Klub HSS-a) smatra da Strategija ide od idealnih premisa, pa pita što će biti ako se ne ostvari optimistični plan rasta BDP-a od šest posto, te koliki je uopće BDP. Strategija utvrđuje nekoliko prioriteta, a prioritet može biti samo jedan, inače svaštarimo, poručio je. (Hina) bn/bm im

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙