ZAGREB, 5. veljače (Hina) - Zdravstveni turizam u Hrvatskoj još je suočen sa statusnim problemom, što dodatno opterećuje skora prekategorizacija turističkih i ugostiteljskih objekata. Zbog toga bi se u pravilniku o kategorizaciji tih
objekata trebale napraviti preinake, ublažiti kriteriji ili omogućiti prijelazno razdoblje od godine dana u kojem bi objekti koji se nalaze u funkciji zdravstvenog turizma stekli uvjete za prekategorizaciju, naglasili su članovi Zajednice zdravstvenog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) na svojoj današnjoj sedmoj sjednici.
ZAGREB, 5. veljače (Hina) - Zdravstveni turizam u Hrvatskoj još je
suočen sa statusnim problemom, što dodatno opterećuje skora
prekategorizacija turističkih i ugostiteljskih objekata. Zbog
toga bi se u pravilniku o kategorizaciji tih objekata trebale
napraviti preinake, ublažiti kriteriji ili omogućiti prijelazno
razdoblje od godine dana u kojem bi objekti koji se nalaze u
funkciji zdravstvenog turizma stekli uvjete za prekategorizaciju,
naglasili su članovi Zajednice zdravstvenog turizma pri Hrvatskoj
gospodarskoj komori (HGK) na svojoj današnjoj sedmoj sjednici.
#L#
Sva hrvatska lječilišta i toplice od 1993. godine preimenovana su u
specijalne bolnice, koje su se po svojoj registraciji mogle baviti
turističkom i ugostiteljskom djelatnosti te jedan dio svojih
smještajnih kapaciteta ponuditi na domaćem i inozemnom tržištu.
Po novoj Kategorizaciji turističkih objekata te uvjetima koje
postavljaju trgovački sudovi, ti se objekti kao specijalne bolnice
od 1995. ne mogu baviti turističkom djelatnošću, pa se stoga ne mogu
ni prekategorizirati, osim pod uvjetom da se promijene važeći
zakonski propisi, istaknuli su članovi Zajednice zdravstvenog
turizma.
Direktor Sektora za turizam i ugostiteljstvo pri HGK Adalbert
Humski drži kako u Hrvatskoj postoje dobri uvjeti za razvoj takvog
oblika turizma.
U 18 hrvatskih toplica nalazi se 12.000 kreveta, a za slobodno je
tržište ponuđeno njih tri tisuće. Taj bi se broj mogao i povećati
kad bi se tijekom pred i posezone hoteli u priobalju, koji imaju
grijanje, pretvorili u rehabilitacijske centre s posebnim oblikom
prehrane, mišljenja je Humski.
Jedan od načina poboljšanja promocije zdravstvenog turizma je i
predstavljanje na inozemnim sajmovima.
Prvi od sajmova na kojima će nastupiti po prvi puta i Zajednica
zdravstvenog turizma bit će jedan od najznačajnijih europskih
turističkih sajmova - CBR u Muenchenu, od 20. do 28. veljače. Na CBR
će ta Zajednica nastupiti na štandu od 20 četvornih metara, koji im
je ustupila Hrvatska turistička zajednica (HTZ), koja plaća i
većinu troškova za promociju.
Istaknuta je i potreba nastupa Zajednice zdravstvenog turizma na
specijaliziranim turističkim sajmovima u Klagenfurtu, Beču i
Linzu. Sajam u Klagenfurtu se održava na prostoru od 90.000
četvornih metara, na kojem će se predstaviti 600 izlagača. On traje
od 15. do 18. travnja, a očekuje se otprilike 50.000 posjetitelja.
To je najveći sajam za tržište južne Austrije, s kojega dolazi i
najveći broj gostiju u hrvatska lječilišta.
(Hina) splj sbo