FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

USTAVNI SUD O USTAVNOSTI ZAKONA O LOKALNOJ SAMOUPRAVI

ZAGREB, 3. veljače (Hina)- Ustavni sud Republike Hrvatske na današnjoj je sjednici prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbi Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi koja se odnosi na podnošenje ustavne tužbe nakon raspuštanja predstavničkog tijela. Sud je ukinuo osporene odredbe i one prestaju važiti istekom šest mjeseci nakon objave te odluke u Narodnim novinama.
ZAGREB, 3. veljače (Hina)- Ustavni sud Republike Hrvatske na današnjoj je sjednici prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbi Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi koja se odnosi na podnošenje ustavne tužbe nakon raspuštanja predstavničkog tijela. Sud je ukinuo osporene odredbe i one prestaju važiti istekom šest mjeseci nakon objave te odluke u Narodnim novinama.#L# Prema osporenoj odredbi; "U slučaju raspuštanja predstavničkog tijela jedinica lokalne samouprave predsjednik raspuštenog predstavničkog tijela može u roku od 48 sati Ustavnom sudu RH podnijeti Ustavnu tužbu. Ustavni sud odlučit će ustavnoj tužbi u roku od sedam dana". Predlagatelj pokretanja postupka kao razlog nesuglasnosti osporenih odredbi s Ustavom navodi da običan zakon ne može predvidjeti ustavnu tužbu, niti može jednoj osobi omogućiti ustavnu tužbu, jer je ta tužba pravo svakoga. Predlagatelj ističe i da običan zakon ne može rok, određen odredbom Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, smanjiti s jednog mjeseca na 48 sati te da predsjednik raspuštenog predstavničkog tijela kao pravne osobe kao takav ne može imati pravo na ustavnu tužbu. Ustavni je sud prihvatio prijedlog Udruženja pravnica Hrvatske za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti i zakonitosti članka 53. Pravilnika o pravima, uvjetima i načinu ostvarivanja prava iz obveznog zdravstvenog osiguranja. Prijedlog za ocjenu ustavnosti članka 51. tog Pravilnika Ustavni sud je odbacio kao neosnovan. Članak 53. Pravilnika odnosi se na visinu nadokande plaće koja pripada osiguraniku koji obavlja gospodarsku djelatnost, odnosno samostalno obavlja profesionalnu djelatnost u sklopu zanimanja, ako je za vrijeme trajanja bolovanja kod nadležnog tijela općine privremeno odjavio obavljanje djelatnosti. Osiguraniku koji nije privremeno odjavio obavljanje svoje gospodarske djelatnosti pripada nadoknada plaće u visini od 80 posto od osnovice za sve vrijeme trajanja bolovanja. Stoga predlagatelji drže da se pravo na nadoknadu plaće neosnovano smanjuje za određenu skupinu osiguranika. Umanjivati podzakonskim aktom prava koja određenoj skupini osiguranika pripadaju temeljem zakona protivno je ustavnim odredbama, tim više što se radi i o pravima koja osiguraniku pripadaju i za vrijeme obveznog porodnog dopusta, stoji u obrazloženju odluke Ustavnog suda. Ustavni je sud pokrenuo postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonitosti i ukinuo Tehnički propis koji se odnosi na postupke dodjeljivanja uvjerenja Gradske plinare Zagreb izvoditeljima građenja plinovoda i obrtnicima s vezanim obrtom plinoinstalatera i Tehnički propis koji se odnosi na smjernice za suradnju između GP i ugovornih plinoinstalatera, a koje je donijela GP Zagreb. Podnositelji prijedloga (Udruženje obrtnika grada Zagreba) smatraju da GPZ nije ovlaštena ispitivati ni prosuđivati stručnost, tehničku podobnost i stručnu spremu izvoditelja građenja plinskih instalacija i obrtnika s vezanim obrtom plinoinstalatera. Stoga zagrebački obrtnici drže da su u neravnopravnom položaju u odnosu na druge, budući da navedeni propisi vrijede samo na zagrebačkom distributivnom području. (Hina) dm il

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙