FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: PROGNOZA RAZVITKA ZRAČNOG PROMETA DO 2010.

ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Hrvatska je po broju zračnih luka u odnosu na površinu, broj stanovnika i turista jedna od najrazvijenijih zemalja svijeta. Stoga se do 2010. ne planira gradnja novih zračnih luka referentne duljine staze veće od 1800 metara, nego su nužna tehnička, tehnološka i sigurnosna unaprjeđenja, proširenja i izgradnja novih građevina i površina, kod postojećih luka, stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koji će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom.
ZAGREB, 26. siječnja (Hina) - Hrvatska je po broju zračnih luka u odnosu na površinu, broj stanovnika i turista jedna od najrazvijenijih zemalja svijeta. Stoga se do 2010. ne planira gradnja novih zračnih luka referentne duljine staze veće od 1800 metara, nego su nužna tehnička, tehnološka i sigurnosna unaprjeđenja, proširenja i izgradnja novih građevina i površina, kod postojećih luka, stoji u Prijedlogu strategije prometnog razvitka RH, koji će se uskoro naći pred Hrvatskim državnim saborom. #L# U budućnosti će se otprilike 95 posto očekivanog prometa ostvarivati preko sedam domaćih zračnih luka za konvencionalne zrakoplove, a od toga će luke Zagreb, Dubrovnik, Split i Pula realizirati otprilike 87 posto od očekivanog ukupnog prometa putnika u domaćim zračnim lukama, a više od 90 posto ako se ne izgrade nove, male zračne luke. Ukupna sredstva predviđena do 2010. za razvoj zračnog prometa iznose 995 milijuna dolara. Zračna luka Zagreb imat će do 2010. najvažniju ulogu u redovitom međunarodnom i domaćem prometu. Master Planom te luke predviđena je izgradnja nove putničke zgrade s pripadajućom stajankom za zrakoplove, novom pristupnom prometnicom iz Zagreba, odnosno petljom na zagrebačkoj obilaznici, parkiralištima i pratećom infrastrukturom. U Zračnoj luci Dubrovnik radi se na unaprjeđenju sustava prijma i otpreme putnika, prtljage i zrakoplova, a do 2010. se planira i dovršenje putničke zgrade, te neki drugi zahvati. Zračna luka Zadar upravo se obnavlja i proširuje putničku zgradu, što bi prema projektu trebalo zadovoljiti prometnu potražnju do 2006., a do 2010. bi trebalo i dograditi putničku zgradu. Zračne luke Split, Pula, Rijeka i Osijek sadašnjim bi kapacitetima trebale zadovoljiti očekivanu prometnu potražnju do 2010. Ukupni broj putnika u odlasku, dolasku i tranzitu u hrvatskim zračnim lukama 1996. je dosegnuo 1,76 milijardi. Godine 2000. taj broj bi bio 3,33 milijarde, a u 2010. bi se popeo na 7,58 milijardi, prognoze su Strategije prometnog razvitka. I jedini domaći zračni prijevoznik, Croatia Airlines, započeo je zamjenu dijela flote, a dugoročno planira flotu za zadovoljavanje gotovo stopostotne potražnje u domaćem prometu, otprilike 60 postotne potražnje u međunarodnom redovitom prometu i s manjim udjelom, otprilike 12 posto, u 2010. u međunarodnom neredovitom (čarter) prometu. Dugoročno je potrebno osnovati zrakoplovnu tvrtku koja bi malim zrakoplovima, sa 20 putničkih sjedala, održavala vezu između otočkih i kopnenih zračnih luka. (Hina) alt vel

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙