ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Povratak britanskih turista u +hrvatska ljetovališta u priželjkivanom broju spor je i dugotrajan +proces, koji bi trebala pratiti i odgovarajuća promidžbena +ulaganja, kazao je voditelj Predstavništva
Hrvatske turističke +zajednice (HTZ) u Londonu Josip Lozić, predviđajući za ovu godinu +tek blagi porast britanskog turističkog posjeta Hrvatskoj.
ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Povratak britanskih turista u
hrvatska ljetovališta u priželjkivanom broju spor je i dugotrajan
proces, koji bi trebala pratiti i odgovarajuća promidžbena
ulaganja, kazao je voditelj Predstavništva Hrvatske turističke
zajednice (HTZ) u Londonu Josip Lozić, predviđajući za ovu godinu
tek blagi porast britanskog turističkog posjeta Hrvatskoj. #L#
Proteklih osam godina na turističkom tržištu te zemlje dogodile su
se važne promjene. Ponajprije, istaknuo je Lozić, tu su nove
turističke destinacije, poput Dominikanske Republike, Pacifika i
Tajlanda, koje su zahvaljujući brzim zrakoplovima velikoga
kapaciteta i niskim cijenama turističkih usluga Britancima postale
dostupnije od odredišta na Sredozemlju. Uz to, znatan dio naših
prijašnjih gostiju privukla je Turska, koja je proteklih godina
mnogo uložila u razvoj hotelske infrastrukture.
Kad je riječ o Hrvatskoj, dodatni su ograničavajući čimbenici skupa
izvanpansionska ponuda te nedovoljno poznavanje naših prilika. U
takvom ozračju, velikim se britanskim turoperatorima poslovanje s
hrvatskim turističkim tvrtkama ne čini dovoljno isplativim.
Primjerice Thomson, najveći britanski turoperator, već treću
godinu poslovanja s Hrvatskom registrira jednak turistički odaziv,
odnosno otprilike 10 tisuća klijenata na godinu, rekao je Lozić.
Dobra je zastupljenost hrvatske turističke ponude u programima
manjih i srednjih organizatora putovanja te specijalista, no ni tu
se ne bilježe velike brojke i znatniji porast potražnje.
Prošle je godine Hrvatska ugostila približno 70 tisuća Britanaca,
što je daleko manje nego koncem osamdesetih godina, kada ih je u
našu zemlju dolazilo pola milijuna na godinu, a Hrvatska je na
ljestvici popularnosti zauzimala četvrto mjesto.
U naša se ljetovališta brže vraćaju gosti dobra obrazovanja i
visoke kupovne moći, koji odabiru manje, intimnije hotele i južnije
destinacije. Ove se godine u Hrvatskoj može očekivati najviše 90
tisuća Britanaca, naglasio je Lozić, dodajući da bi brojniji posjet
britanskih turista mogao uslijediti istodobno s pojačanom
promidžbom na tom tržištu, u koje će ove godine HTZ uložili 400
tisuća britanskih funti.
(Hina) sab sbo