FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ13.I.SZ:AMBICIJE SCHROEDERA ZA EU

DE-E-EU-NJEMAČKA-Organizacije/savezi-Vlada +NJ13.I.SZ:AMBICIJE SCHROEDERA ZA EU ++NJEMAČKA+SUEDDEUTSCHE ZEITUNG+13. I. 1999.+Schroeder je uzeo prevelik zalogaj+"Njemački savezni kancelar Gerhard Schroeder često pokazuje da zna +spretno taktizirati. No, na sadašnjoj paralelnoj dužnosti +predsjednika Europske unije potkrala mu se ozbiljna greška. +Tijekom šest mjeseci svoga predsjedanja EU postavio je sebi ciljeve +koje nije moguće ostvariti, a on ih unatoč tome hvali na sva usta. +Time kancelar stavlja na kocku svoj ugled. Neki već tvrde da će +predsjedanje europskim Vijećem ministara i konferencijom na vrhu +biti Schroederov lakmus-test koji će navodno pokazati je li novi +kancelar istodobno i državnik.+Izlaganje takvim provjerama nije bilo nužno. Cilj njemačkoga +predsjedanja jest reforma financija, subvencijskih fondova i +agrarne politike EU. Tko poznaje bruxellske procedure za donošenje +odluka zna da bi za svaku od te tri reforme trebalo postaviti rok od +nekoliko godina. Želja i cilj njemačke vlade da sve tri reforme +provede u roku od deset tjedana, do kraja ožujka, jednostavno je +apsurdna. Schroeder je mogao bez opasnosti za svoj ugled prigušiti +očekivanja umjesto što ih još i glasno potpiruje. Treba samo
NJEMAČKA SUEDDEUTSCHE ZEITUNG 13. I. 1999. Schroeder je uzeo prevelik zalogaj "Njemački savezni kancelar Gerhard Schroeder često pokazuje da zna spretno taktizirati. No, na sadašnjoj paralelnoj dužnosti predsjednika Europske unije potkrala mu se ozbiljna greška. Tijekom šest mjeseci svoga predsjedanja EU postavio je sebi ciljeve koje nije moguće ostvariti, a on ih unatoč tome hvali na sva usta. Time kancelar stavlja na kocku svoj ugled. Neki već tvrde da će predsjedanje europskim Vijećem ministara i konferencijom na vrhu biti Schroederov lakmus-test koji će navodno pokazati je li novi kancelar istodobno i državnik. Izlaganje takvim provjerama nije bilo nužno. Cilj njemačkoga predsjedanja jest reforma financija, subvencijskih fondova i agrarne politike EU. Tko poznaje bruxellske procedure za donošenje odluka zna da bi za svaku od te tri reforme trebalo postaviti rok od nekoliko godina. Želja i cilj njemačke vlade da sve tri reforme provede u roku od deset tjedana, do kraja ožujka, jednostavno je apsurdna. Schroeder je mogao bez opasnosti za svoj ugled prigušiti očekivanja umjesto što ih još i glasno potpiruje. Treba samo podsjetiti na propuste bivše vlade i same Europske unije. Europska zajednica zahvaljuje svoj današnji financijski ustav uglavnom velikodušnosti Helmuta Kohla. On je, primjerice, siromašnijim rubnim zemljama EU 1992. dva puta zaredom obećao da će njima namijenjeni subvencijski fondovi biti udvostručeni. Godišnji saldo njemačkih uplata EU u vrijednosti većoj od 20 milijarda maraka valja, između ostalog, pripisati i takvim obećanjima. Bivši njemački kancelar trebao je tada znati da Bonn neće u beskraj prihvaćati takvo financijsko puštanje krvi. Stoga je on, Kohl trebao u Vijeću ministara EU pravodobno izgraditi pritisak u smjeru financijskih reforma, koje će rasteretiti njegovu zemlju. No, Helmut Kohl postupao je upravo suprotno - godinama nije činio ništa jer je bio svjestan da financijska reforma pretpostavlja agrarnu reformu jer poljoprivreda dobiva oko polovice od ukupno 170 milijarda koje svake godine raspodjeljuje EU. Bivša vlada nikada nije prihvaćala mogućnost štednje na teret seljaka. Novi njemački premijer nema na raspolaganju godine, potrebne EU za skupljanje snage za teške odluke. Schroeder mora promijeniti i dosadašnju njemačku politiku na važnim područjima poput poljoprivredne politike i ostatka politike subvencija. Taj je proces dugotrajan. Potonje razlaganje nove politike partnerima traje još dulje. Nova njemačka vlada nije još dostavila ni nacrte. Partneri i ne znaju što Nijemci smjeraju. Nova njemačka vlada mora na određeni način ispaštati ležeran pristup ranije njemačke vlade u europskoj politici uz pomoć poreznih obveznika. Reforme poput ovih, nametnutih aktualnom predsjedatelju EU, dosad su provođene uz premisu da će europska zajednica dobivati više novca nego dosad. Razvila se posebna logika bruxelleskih pregovora: tko postavlja zahtjeve i teži odlukama, mora nešto i ponuditi. Tko nešto želi, mora platiti. Helmut Kohl želio je da njegov europski ideal bude proveden u djelo te je zato bio spreman na velikodušnost. No, njegov nasljednik mora podastrijeti zahtjeve koji nisu u skladu s tom logikom već se međusobno isključuju. Financijska reforma koju Schroeder priželjkuje opteretit će mnoge države-partnere, ali rasteretiti samu Njemačku. Tako se ne može pregovarati u sadašnjoj EU. U okviru bruxelleske financijske reforme štedit će svi ili neće štediti nitko. Formula ujedinjenja mogla bi - pod uvjetom da se taj račun uopće pokaže ispravnim - glasiti samo ovako: drugi moraju biti nešto, a Nijemci nešto više rasterećeni. No, njemački kancelar previše je glasno prosvjedovao protiv njemačkog netto-salda da bi se sada mogao pomiriti s tako skromnim rezultatom svog predsjedanja. U tom bi se slučaju osvetila još jedna taktička pogreška. Schroederu bi bilo bolje da je svoje želje za pravednijom raspodjelom tereta uputio preko diplomatskih kanala u proceduru donošenja odluka odlučno ali decentno, ne iznoseći ih pred mikrofonima. Tako je mogao bolje uvjeriti susjede u EU da misli ozbiljno te da ne želi samo voditi kampanje za vlastitu popularnost. No, šteta je načinjena te se postavlja pitanje kako će kancelar preživjeti predstojećih pet i pol mjeseci svog predsjedanja EU. Odgovor: zasigurno će se truditi ali na kraju neće moći pokazati gotovo ništa konkretno te će teško objasniti zašto je ipak bio uspješan. Valja pretpostaviti da će agrarna reforma biti prihvaćena - ali ne za predsjedanja kancelara Schroedera. Nadalje, bit će vjerojatno provedena i financijska reforma - također jednoga dana. Sigurno je samo jedno: netto-saldo će ostati isti", zaključuje Winfried Muenster.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙