FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AU 11.I. DER STANDARD:POVJERENSTVO EU

E-EU-POVJERENSTVO-SKANDALI-Organizacije/savezi-Vlada +AU 11.I. DER STANDARD:POVJERENSTVO EU ++AUSTRIJA+DER STANDARD+11. I. 1999.+Teška vremena za Bruxelles+"Ovih dana ne treba zavidjeti Jacquesu Santeru. Skupština EU +započet će danas konzultacije o posljedicama čitavoga niza +otkrivenih afera u Povjerenstvu kojemu je on predsjedatelj. +Bruxelleska središnjica ne mora strahovati od glatke smjene jer taj +potez po Sporazumu o EU pretpostavlja svladavanje visoke zapreke u +obliku 'dvostruke većine' glasova. Naime, za prijedlog o +izglasavanju nepovjerenja trebala bi glasovati najmanje polovica +od svih 626 zastupnika ali i dvije trećine predanih glasova.+To je u praksi teško postići budući da većina skupštinskih +zastupnika ne želi smijeniti čitavo povjerenstvo već samo pojedine +povjerenike, opterećene aferama. Posebno su se naoštrili na +Španjolca Manuela Marina, pod čijim su vodstvom prijevarom otuđena +sredstva pomoći iz okvira programa 'Echo', i na Francuskinju Edith +Cresson, koja je u svojim istraživačkim odjelima pretjerano +posluživala 'bliske prijatelje'. No, Sporazum o EU ne dopušta takvu +selektivnu smjenu: skupština može smijeniti samo čitavo +povjerenstvo.
AUSTRIJA DER STANDARD 11. I. 1999. Teška vremena za Bruxelles "Ovih dana ne treba zavidjeti Jacquesu Santeru. Skupština EU započet će danas konzultacije o posljedicama čitavoga niza otkrivenih afera u Povjerenstvu kojemu je on predsjedatelj. Bruxelleska središnjica ne mora strahovati od glatke smjene jer taj potez po Sporazumu o EU pretpostavlja svladavanje visoke zapreke u obliku 'dvostruke većine' glasova. Naime, za prijedlog o izglasavanju nepovjerenja trebala bi glasovati najmanje polovica od svih 626 zastupnika ali i dvije trećine predanih glasova. To je u praksi teško postići budući da većina skupštinskih zastupnika ne želi smijeniti čitavo povjerenstvo već samo pojedine povjerenike, opterećene aferama. Posebno su se naoštrili na Španjolca Manuela Marina, pod čijim su vodstvom prijevarom otuđena sredstva pomoći iz okvira programa 'Echo', i na Francuskinju Edith Cresson, koja je u svojim istraživačkim odjelima pretjerano posluživala 'bliske prijatelje'. No, Sporazum o EU ne dopušta takvu selektivnu smjenu: skupština može smijeniti samo čitavo povjerenstvo. Doduše, postoji formalna mogućnost da samo povjerenstvo ili Ministarsko vijeće članica EU izruče pojedine povjerenike sudu EU radi smjene s dužnosti, ali ona je praktički isključena iz više razloga. Naime, sam pokušaj poticanja većine povjerenika da iz vlastitih redova eliminiraju jednog ili dvojicu kolega razbio bi čitavo povjerenstvo. Treba samo zamisliti takvo suđenje u ministarskom vijeću kakve nacionalne vlade. Osim toga, neki premijeri već dulje vrijeme 'pritišću' Santera, signalizirajući mu da nikada neće prihvatiti 'izbacivanje' svog nacionalnog predstavnika. Tome valja dodati da važnu ulogu igraju i stranačko-politički razlozi. Na zao glas dospjeli su uglavnom socijal-demokratski povjerenici EU. Socijal-demokratska prevlast u EU ni izdaleka neće dopustiti takvo poniženje - i to nekoliko mjeseci uoči izbora EU, sazvanih za lipanj ove godine. U 'porukama' Bruxellesu i Strassburgu neki su vlastodršci iz metropola 'objasnili' i da smjena povjerenstva u sadašnjem trenutku ne bi bila poželjna - jer inače neće biti moguće konačno prihvaćanje velikog paketa reforma do kraja ožujka ove godine. Sve su to možda neki od uzroka zašto Santer već tjednima žestoko odbacuje kritike, usmjerene na vladanje Povjerenstva EU, priznajući tek određenu 'upravnu akrobatiku'. Nije mu se potkrala čak ni kritička polurečenica o poslovima pojedinih povjerenika. No, čovjek koji je 1995. preuzeo dužnost predsjedatelja Povjerenstva EU, zalažući se za čistoću, transparentnost i bliskost građanima, već je platio visoku cijenu za takvu politiku. Njegova su vjerodostojnost i energičnost odavno iščeznule. Nikada ranije nije bila tako očita hitna potreba za demokratsko- političkim reformama u međusobnom djelovanju institucija EU. Neprihvatljivo je da povjerenstvo EU, koje sve više poprima ulogu europske vlade, praktički nije moguće smijeniti sve dok nije prisiljeno odgovarati za teška kaznena djela. Treba pronaći mogućnosti za udaljavanje pojedinih nesposobnih ili nepodnošljivih povjerenika. Prava je ludost što dužnosnici povjerenstva i dalje uživaju diplomatski imunitet te što ih je jako teško kaznenopravno goniti u slučaju počinjenih prijestupa. Treba osjetno pojačati nadzorna i interventna prava skupštine EU. Odgovornost za neprovođenje tih koraka snose u prvom redu vlade zemalja-članica, koje su posljednji puta neuspješno pokušale provesti reformu institucija u Amsterdamu 1997. Skupština bi im sigurno mogla priskočiti u pomoć smjenom povjerenstva EU. Taj korak sigurno ne bi značio raspad Europske unije", smatra Thomas Mayer.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙