FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TIJEK ZASJEDANJA SKUPNE SJEDNICE SABORA (4)

ZAGREB, 19. lipnja (Hina) - Raspravom o dokumentima koji uređuju područje prometa i veza, nastavljeni je poslijepodnevni rad skupne sjednice Sabora Republike Hrvatske. Većina prijedloga zastupnika odnosila se na dopunu prijedloga plana održavanja i razvoja mreže javnih cesta u ovom petogodišnjem razdoblju. Prema mišljenju Joška Kovača imperativ razvoja je gradnja auto-ceste Zagreb - Split, a zatim longitudinalni pravac uz obalu, koji će povezivati Dubrovnik i Split, odnosno Rijeku sa Splitom. "Bez razvijene cestovne infrastrukture", kazao je Kovač, "ne može se ući u XXI. stoljeće". Zastupnik Zvonko Erak, međutim, drži da u tom planu nije dovoljno pažnje dano cestovnom pravcu od Osijeka do Bosanskog Šamca, a Jure Šonje predlaže izradbu dokumentacije za auto-cestu, koja bi išla zapadnije od Plitvica, na Gospić do Sv. Roka, tunelom ispod Velebita prema Zadru. "Prioritete gradnje prometnica", rekao je Ivo Meštrović, "odredit će međunarodni natječaj", a Vinko Buljan se zauzeo da u srednjoročni plan uđu i cestovni pravci na Podravskoj magistrali. "Sudjelovanje Dalmacije u željezničkoj infrastrukturi ne zadovoljava", naveo je Ante Roje, "jer od oko 970 milijuna američkih dolara, koliko je predviđeno za realizaciju srednjoročnog plana razvoja željeznice, na tu regiju otpada samo pet posto, a slično je i sa sredstvima za održavanje". Tijekom rasprave zastupnici su nastojali investicije u gradnju i održavanje cestovne i željezničke mreže u ovom petogodišnjem planskom razdoblju "primaknuti bliže" svojim područjima, predlažući uvrštavanje u plan brojnih cestovnih i željezničkih pravaca. Dio zastupnika istaknuo je, međutim, potrebu da se vodi računa o općim, a ne parcijalnim interesima. Na svršetku rasprave zastupnicima se obratio ministar za promet i veze dr. Josip Božićević, koji je opetovao kako je srednjoročni plan realan, a kako je rekao, ako bi se od 1. siječnja 1993. umjesto predviđenih 38 posto iz cijene goriva za gradnju i održavanje cesta izdvajalo četrdeset posto, bio bi ispunjen i dodatni dio gradnje cestovne mreže u Hrvatskoj za koji se danas zauzimao dio zastupnika. O temeljnoj dvojbi, da li auto-cestu od Karlovca prema srednjem Jadranu graditi trasom preko sadašnjih "trusnih" područja do Splita, ili pak zapadnijom varijantom preko Like i tunelom kroz Velebit prema Zadru, ministar Božićević je rekao da u svakom slučaju treba graditi od Karlovca do Plitvica, a dok se stigne do Plitvica, vjerojatno će se smiriti situacija u "trusnim" područjima, pa će se znati kojim pravcem dalje. Današnja skupna sjednica svih triju vijeća Sabora, na taj način je završena. Sabor nastavlja zasjedanje sutra raspravom o preuzimanju saveznih zakona iz tridesetak područja, kojima je reguliran veliki dio društvenih odnosa. (Hina) ds 190000 MET jun 91

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙