ZAGREB, 19. lipnja (Hina) - Raspravom o dokumentima koji uređuju
područje prometa i veza, nastavljeni je poslijepodnevni rad skupne
sjednice Sabora Republike Hrvatske. Većina prijedloga zastupnika
odnosila se na dopunu prijedloga plana održavanja i razvoja mreže
javnih cesta u ovom petogodišnjem razdoblju. Prema mišljenju Joška
Kovača imperativ razvoja je gradnja auto-ceste Zagreb - Split, a
zatim longitudinalni pravac uz obalu, koji će povezivati Dubrovnik
i Split, odnosno Rijeku sa Splitom. "Bez razvijene cestovne
infrastrukture", kazao je Kovač, "ne može se ući u XXI. stoljeće".
Zastupnik Zvonko Erak, međutim, drži da u tom planu nije dovoljno
pažnje dano cestovnom pravcu od Osijeka do Bosanskog Šamca, a
Jure Šonje predlaže izradbu dokumentacije za auto-cestu, koja bi
išla zapadnije od Plitvica, na Gospić do Sv. Roka, tunelom ispod
Velebita prema Zadru. "Prioritete gradnje prometnica", rekao je
Ivo Meštrović, "odredit će međunarodni natječaj", a Vinko Buljan
se zauzeo da u srednjoročni plan uđu i cestovni pravci na Podravskoj
magistrali. "Sudjelovanje Dalmacije u željezničkoj infrastrukturi
ne zadovoljava", naveo je Ante Roje, "jer od oko 970 milijuna
američkih dolara, koliko je predviđeno za realizaciju srednjoročnog
plana razvoja željeznice, na tu regiju otpada samo pet posto, a
slično je i sa sredstvima za održavanje".
Tijekom rasprave zastupnici su nastojali investicije u gradnju i
održavanje cestovne i željezničke mreže u ovom petogodišnjem
planskom razdoblju "primaknuti bliže" svojim područjima, predlažući
uvrštavanje u plan brojnih cestovnih i željezničkih pravaca. Dio
zastupnika istaknuo je, međutim, potrebu da se vodi računa o
općim, a ne parcijalnim interesima. Na svršetku rasprave zastupnicima
se obratio ministar za promet i veze dr. Josip Božićević, koji je
opetovao kako je srednjoročni plan realan, a kako je rekao, ako bi
se od 1. siječnja 1993. umjesto predviđenih 38 posto iz cijene
goriva za gradnju i održavanje cesta izdvajalo četrdeset posto,
bio bi ispunjen i dodatni dio gradnje cestovne mreže u Hrvatskoj za
koji se danas zauzimao dio zastupnika. O temeljnoj dvojbi, da li
auto-cestu od Karlovca prema srednjem Jadranu graditi trasom preko
sadašnjih "trusnih" područja do Splita, ili pak zapadnijom varijantom
preko Like i tunelom kroz Velebit prema Zadru, ministar Božićević
je rekao da u svakom slučaju treba graditi od Karlovca do Plitvica,
a dok se stigne do Plitvica, vjerojatno će se smiriti situacija u
"trusnim" područjima, pa će se znati kojim pravcem dalje. Današnja
skupna sjednica svih triju vijeća Sabora, na taj način je završena.
Sabor nastavlja zasjedanje sutra raspravom o preuzimanju saveznih
zakona iz tridesetak područja, kojima je reguliran veliki dio
društvenih odnosa.
(Hina) ds
190000 MET jun 91
Australian Open: Pavljučenkova bolja od Vekić
Hamas još ne otkriva popis izraelskih talaca, Netanyahu prijeti odgodom primirja
ZSE: Crobexi dodatno porasli, promet i dalje velik
Svjetske burze snažno porasle, inflacija u SAD-u popušta
TikTok objavio korisnicima u SAD-u da će u nedjelju biti privremeno nedostupan
SKV: Svijet u 4,30 sati
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
Njemački veleposlanik: Trump želi redefinirati ustavni poredak
Više od 70 uhićenih na propalestinskom skupu u Londonu
Trumpovu inauguraciju poremetila hladnoća