Nadnaslov: Muzički programi proslavili singapursku tvrtku
Naslov: Jedina uspješna lokalna kompanija na stranom tržištu
Podnaslov: Osobna su računala korisna ali dosadna, izjavio je vlasnik
kompanije u doba dok je još bio student.
Piše: Ajoy SEN, Reuter
SINGAPUR - Kao mlad student singapurske Nanyang Politehničke škole ranih
70-tih godina, Sim Wong Hoo držao je da su personalna računala korisna ali
dosadna.
Grafovi, statistika i animacija mogli bi biti puno zanimljiviji kada bi se
u računala ugradio elektroniči zvuk sintesajzera.
"Želio sam računala učiniti humanijima ugrađujući u njih muziku", rekao je
Sim u jednom intervjuu.
Ta je ideja danas 37 godina starog Wong Hooa učinila multimilijunerom.
Proizvod se sastoji od zvučne kartice, "software drivea" i paketa
softwerskih programa, što je ustvari postala standardna industrijska
"zvučna platforma", koja na personalnim računalima kompatibilnim sa
IBM-ovim računalima proizvodi kvalitetan stereo zvuk.
Koliko je taj proizvod tražen?
Simova je tvrtka, Creative Technology Ltd, najavila prodaju od 7.48
milijuna dolara, u srpnju 1990. godine, kad je Sound Blaster izbačen na
tržište. U srpnju 1992. godine ukupan prihod popeo se na 85,8 milijuna
dolara.
Gotovo 90 posto prihoda tvrtke ostvareno je prodajom proizvoda Sound
Blaster i Sound Blaster Pro. "Skupina zvučnih proizvoda tvrtke sada je
prihvaćena kao industrijski standard za osobna računala, pa broj naših
prodanih proizvoda prelazi milijun uređaja", kaže Sim.
Međunaslov: Osnovao tvrtku sa samo 6,290 dolara
Sim je 1981. godine s dva prijatelja osnovao CTL uloživši samo 6.290
dolara, a danas je ta tvrtka postala miljenica burzovnih špekulanata.
Osmog je kolovoza kao jedina lokalna tvrtka stavljena na američku listu
"over the counter" tržišta.
Čisti profit CTL-a je u fiskalnoj godini 1990. iznosio 975,000 dolara,
8.4 milijuna dolara u 1991. godini, a 1992. godine pao je na 589.000. U
CTL-u su izjavili da je ovaj pad profita izazvan troškovima od 19,5
milijuna dolara utrošenim za modifikaciju ugovora sa sjevernoameričkim
distributerom.
Na sjeverno američkom tržištu prodaje se 56 posto CTL-ovih proizvoda,
na azijskom 27 posto a na europskom 17 posto.
Analitičari su mišljenja da se CTL čvrsto uspio nametnuti stranom
tržištu dok se veće lokalne kompanije, vezane za vladu, na istom tržištu
bore za goli život.
Industrijski analitičar Steve Eskenazi američke osiguravajuće
kompanije smatra da će tržište zvuka napredovati u skokovima te da je
CTL na putu da postane sinonim za standard.
Neki su pak analitičari izjavili da je najveća slabost tvrtke to što je
bazirana na samo jednom proizvodu. No Sim izjavljuje da se kompanija
okreće raznovrsnijoj proizvodnji, te da godišnje na tržište izbacuje tri do
pet novih proizvoda. Kako bi ostali konkurentni, otvorili su centar za
istraživanje i razvoj u Silcon Valleyu, u Kaliforniji ali i na Tajvanu.
Nedavno je CTL započeo suradnju s Kinom gdje distribuira svoje programe
koristeći dvojezične kineske dijalekte za pisanje software programa na
kineskom kao i na drugim jezicima.
"Stalo nam je do suradnje s Kinom. Razmišljamo o velikom tržištu s
golemim potencijalima", izjavio je Sim.
Dodao je da će velika prednost CTL-ove konkurentnosti ostati u maloj
ljestvici kreativnosti. "Troškovi su niski obzirom da u kući imamo
kompetentne stručnjake za razvoj hardwarea, softwarea te čipova", dodao je.
(Hina) fs
182042 MET oct 92
Božinović: Zasad nema traga djetetu u Savi
Rashford bi do kraja tjedna trebao odlučiti gdje će nastaviti karijeru
Beograd: Teško ozlijeđena studentica u naletu automobila tijekom blokade
DHK raspisao natječaj za nagrade Juditu, Davidiasa i Slavića
Fuchs: Situacije u Splitu riješene su onako kako je trebalo postupati
U izraelskim napadima nakon objave primirja ubijeno više od 70 Palestinaca u Gazi
Vivo i Huawei prestigli Apple u Kini u 2024. - istraživanje
Prometni stručnjak Željko Marušić DP-ov kandidat za zagrebačkog gradonačelnika
Otvorena 2,2 milijuna eura vrijedna sportska dvorana u Graberju Ivanićkom
Oporba: Prosječna mirovina jedva pokriva režije