FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SINGAPUR KOMPJUTERI

Nadnaslov: Muzički programi proslavili singapursku tvrtku Naslov: Jedina uspješna lokalna kompanija na stranom tržištu Podnaslov: Osobna su računala korisna ali dosadna, izjavio je vlasnik kompanije u doba dok je još bio student. Piše: Ajoy SEN, Reuter SINGAPUR - Kao mlad student singapurske Nanyang Politehničke škole ranih 70-tih godina, Sim Wong Hoo držao je da su personalna računala korisna ali dosadna. Grafovi, statistika i animacija mogli bi biti puno zanimljiviji kada bi se u računala ugradio elektroniči zvuk sintesajzera. "Želio sam računala učiniti humanijima ugrađujući u njih muziku", rekao je Sim u jednom intervjuu. Ta je ideja danas 37 godina starog Wong Hooa učinila multimilijunerom. Proizvod se sastoji od zvučne kartice, "software drivea" i paketa softwerskih programa, što je ustvari postala standardna industrijska "zvučna platforma", koja na personalnim računalima kompatibilnim sa IBM-ovim računalima proizvodi kvalitetan stereo zvuk. Koliko je taj proizvod tražen? Simova je tvrtka, Creative Technology Ltd, najavila prodaju od 7.48 milijuna dolara, u srpnju 1990. godine, kad je Sound Blaster izbačen na tržište. U srpnju 1992. godine ukupan prihod popeo se na 85,8 milijuna dolara. Gotovo 90 posto prihoda tvrtke ostvareno je prodajom proizvoda Sound Blaster i Sound Blaster Pro. "Skupina zvučnih proizvoda tvrtke sada je prihvaćena kao industrijski standard za osobna računala, pa broj naših prodanih proizvoda prelazi milijun uređaja", kaže Sim. Međunaslov: Osnovao tvrtku sa samo 6,290 dolara Sim je 1981. godine s dva prijatelja osnovao CTL uloživši samo 6.290 dolara, a danas je ta tvrtka postala miljenica burzovnih špekulanata. Osmog je kolovoza kao jedina lokalna tvrtka stavljena na američku listu "over the counter" tržišta. Čisti profit CTL-a je u fiskalnoj godini 1990. iznosio 975,000 dolara, 8.4 milijuna dolara u 1991. godini, a 1992. godine pao je na 589.000. U CTL-u su izjavili da je ovaj pad profita izazvan troškovima od 19,5 milijuna dolara utrošenim za modifikaciju ugovora sa sjevernoameričkim distributerom. Na sjeverno američkom tržištu prodaje se 56 posto CTL-ovih proizvoda, na azijskom 27 posto a na europskom 17 posto. Analitičari su mišljenja da se CTL čvrsto uspio nametnuti stranom tržištu dok se veće lokalne kompanije, vezane za vladu, na istom tržištu bore za goli život. Industrijski analitičar Steve Eskenazi američke osiguravajuće kompanije smatra da će tržište zvuka napredovati u skokovima te da je CTL na putu da postane sinonim za standard. Neki su pak analitičari izjavili da je najveća slabost tvrtke to što je bazirana na samo jednom proizvodu. No Sim izjavljuje da se kompanija okreće raznovrsnijoj proizvodnji, te da godišnje na tržište izbacuje tri do pet novih proizvoda. Kako bi ostali konkurentni, otvorili su centar za istraživanje i razvoj u Silcon Valleyu, u Kaliforniji ali i na Tajvanu. Nedavno je CTL započeo suradnju s Kinom gdje distribuira svoje programe koristeći dvojezične kineske dijalekte za pisanje software programa na kineskom kao i na drugim jezicima. "Stalo nam je do suradnje s Kinom. Razmišljamo o velikom tržištu s golemim potencijalima", izjavio je Sim. Dodao je da će velika prednost CTL-ove konkurentnosti ostati u maloj ljestvici kreativnosti. "Troškovi su niski obzirom da u kući imamo kompetentne stručnjake za razvoj hardwarea, softwarea te čipova", dodao je. (Hina) fs 182042 MET oct 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙