FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA TAJVAN TROŠI ŠAKOM I KAPOM

Nadnaslov: Potrošačka groznica na Tajvanu Naslov: Tajvan troši šakom i kapom Nadnaslov: Otok na kojem je u prvih pet mjeseci ove godine prodano 3.114 Mercedesa mogao bi se naći u velikoj stisci nastavi li razina štednje padati a potrošnja rasti više od ulaganja. Piše: Benjamin KANG LIM, Reuter TAIPEI - Desetak godina unatrag kad je tek ulazio u posao, tajvanski se trgovac automobilima vozio motorom i nije si mogao priuštiti putovanje u inozemstvo. Danas taj mladi (32) čovjek vozi sportski Porsche, nosi europska odijela velikih kreatora i posjeduje tri ručna sata Rolex. "Tajvanski mentalitet podrazumijeva da što je proizvod skuplji to je i kvalitetniji", smatra Lin. Kako je gospodarstvo općenito u krizi, ljudi su skloni stezanju remena, no tajvanski potrošački bum ne pokazuje znakove opadanja, procjena je poslovnih ljudi i analitičara. Taj je otok postao jedno od najbrže rastućih tržišta za strane proizvođače vrhunskih automobila, parfema i drugih luksuznih proizvoda. Ljudi raspolažu s mnogo novca i voljni su trošiti. Ne vidim niti jedan razlog zašto bi se to trebalo promijeniti", izjavio je John Trafford, generalni direktor American Expressa na Tajvanu. Potrošački bum očituje se svuda: na otočkim zakrčenim ulicama, u mondenim restoranima i noćnim klubovima, u otmjenim stambenim zgradama što niču u najvećim gradovima. U prvih pet mjeseci ove godine prodano je 3,114 Mercedesa, u 1991. izdano je 590.000 međunarodnih kreditnih kartica. Međunaslov: Razina štednje u padu Svemu je "kriv" tajvanski gospodarski bum. Predviđa se da će nacionalni brutto dohodak porasti za 6,4 posto ove godine, bez obzira na opću gospodarsku situaciju u svijetu. Analitičari ističu također promjene koje su se na otoku desile od kraja kineskog građanskog rata, pa tako potpredsjednica banke City Bank kaže: "Starije su generacije živjele skromno, dok današnja omladina želi uživati u životu". Japanske su robne kuće bile najbrojnije prije nekoliko godina; danas se i druge zemlje probijaju na to tržište. Francuski gigant Promodes planira uložiti 28 milijuna dolara u otvaranje lanca robnih kuća. Njegov isto tako francuski suparnik Carrefour prisutan je na otoku s nekoliko trgovina od 1989. godine. Tajvanski turisti kažu kako na svojim putovanjima po inozemstvu, od Švicarske do Južne Amerike, već susreću prodavače koji govore mandarinski. Tajvanski potrošački bum ipak brine pojedine članove vlade. Iako visoka u odnosu na svjetske standarde, smatra se da će ove godine tajvanska razina štednje pasti na 27.9 posto bruto nacionalnog dohotka. Međunaslov: Vlada ne kani ograničavati potrošnju Shirley Kuo, predstojnica Savjeta za gospodarsko planiranje i razvoj, upozorava kako bi se Tajvan mogao naći u velikoj stisci ukoliko razina štednje nastavi padati a porast potrošnje nastavi rasti više od ulaganja. Nove privatne investicije porasle su za 11,5 posto u odnosu na prošlu godinu, što iznosi 7 milijardi dolara u prvoj polovici ove godine. No stanovnici Tajvana jednostavno uživaju u potrošačkoj groznici. Vlada ne pokušava nasilno smanjiti potrošnju, kao što je to slučaj u susjednoj Južnoj Koreji, gdje su vlasti zatražile od stanovnika da budu skromniji u sklopu "anti-potrošačke kampanje". "Ne kanimo ograničavati potrošnju. To je pozitivna pojava. To je sasvim prirodno u sredini slobodnog gospodarstva," rekao je jedan član vlade. (Hina) 251941 MET sep 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙