Nadnaslov: Nov način reklamiranja u Poljskoj
Naslov: Poljska, raj za propagandu na zapadnjački način
Podnaslov: Šaljući besplatne reklamne primjerke naših proizvoda,
potencijalnim potrošačima, svaki se dan osjećam kao Djed Mraz.
Piše : Michel VIATTEAU, AFP
VARŠAVA - Tri tisuće pisama, nakon objave samog jednog oglasa: bivša
Bushova suradnica, sadašnja vlasnica poduzeća za propagandu, ne vjeruje
svojim očima. Za samo par dana sakupila je dovoljno informacija za
kreiranje banke podataka o skoro milijun potencijalnih potrošača. Pravo
blago za pionire istočnog kapitalizma.
"U SAD, broj odgovora je 1 do 2 posto tiskanih primjeraka glasila u kojem
je oglas objavljen. Ovdje smo dosegli 30 posto. "Oglas tvrtke Phase II,
izašao je u weekend izdanju Gazete Wybrocza u 860.000 primjeraka.
Prvih sto tisuća pisama čitalaca trebala su biti nagrađena sitnim
darovima. Od čitalaca se tražilo da opširno odgovore na pitanja o cijeloj
obitelji: dobi, zanimanju, boravcima u inozemstvu, interesima, počev od
informatike pa sve do pecanja, fotografije i krojenja, opskrbljenosti
audiovizuelnim uređajima, satelitskoj televiziji, športu, automobilima,
kućnim ljubimcima, stanovanju i potrošnji duhana.
Sa svim tim podacima unesenim u kompjutor, Jarocka je u mogućnosti da u
nekoliko minuta napravi popis stotinjak liječnika tridesetih godina koji se
bave tenisom i žive na jugu zemlje.
Banke podataka područje je na kojem se ta Amerikanka poljskog podrijetla
usavršila radeći, za Busha, kao direktorica ekipe od 4.800 dobrovoljaca.
Time je pridonijela Bushovom ulasku u Bijelu kuću.
Međunaslov: "Mailing", novi način osvajanja tržišta
U međuvremenu je osnovala vlastitu tvrtku, Marketing Incentives, koju je
prodala kada se iz želje za novim izazovima okrenula poljskom tržištu,
objašnjava. Banka podataka omogućuje razvoj "mailinga" ( reklamiranja
putem pošte), te slanje besplatnih reklamnih primjeraka proizvoda u velikom
broju. Uglavnom se radi o kozmetici, sredstvima za čišćenje ali i
prehrambenim proizvodima. Zahvaljujući banci podataka, informacije o
prodaji putem pretplate ili pismenim narudžbama mogu se ponuditi precizno
ciljanim potrošačima.
Phase II je u Poljskoj prva tvrtka koja se obraća individualnom potrošaču,
ostali pobornici "mailinga" uglavnom su usmjereni prema raznim poduzećima.
Tvrtka se uglavnom oslanja na zapadna poduzeća navikla na taj način
promocije proizvoda. Jedna od njih je i američki gigant Proctor and Gamble
(sredstva za pranje, pelene), veoma zastupljen na poljskom tržištu.
"Volim ovaj posao, osjećam se kao Djed Mraz svaki dan, kaže Jarocka. U
svakodnevnoj pošti nalazim pisma u kojima mi se ljudi zahvaljuju, gotovo
ljubavna pisma". Poslovnim ljudima koji se žele probiti na poljsko
tržište, možda se ova zemlja ne čini više tako božanstvenom. Mjesto Djeda
Mraza popunjeno je.
(Hina) mh
062227 MET sep 92
Medijska zvijezda iz Primorčevog stožera ide u zatvor zbog prijetnji Nikici Jelaviću
Novi francuski premijer preživio glasanje o povjerenju zahvaljujući socijalistima
Puljak (Centar): Čak 243 općine nemaju niti jednog proračunskog korisnika
SAD: Primirje u Gazi počinje u nedjelju unatoč neriješenom pitanju
SP rukometaši: Rezultati (1)
Obilježavanje Godine Ive Tijardovića i Jakova Gotovca
SP rukometaši: Slovenija sigurna protiv Kube
Prekinuta potraga za djetetom u Savi, nastavlja se ujutro
Kos: Crna Gora bi mogla završiti pregovore s EU tijekom mog mandata
Reli Dakar: Šebalj i Crnojević 19. u 11. etapi, 20. ukupno