FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Nadnaslov: Filmski festival u Veneciji Naslov: Prvi međunarodni susret autora Podnaslov: Predstavljena dva autorska filma: Gruzijac Otar Iosseliani u "Lovu na leptire" oslikava svijet starih dama što nestaje pred vanjskim, agresivnim svijetom businessa, atentata i automobilskih nesreća ali poručuje da ipak nije sve tako crno. "Odsustvo" Petera Handkea je razmišljanje o lutanju. Piše: Marie-Therese DELBOULBES, AFP VENECIJA - U nedjelju je na Lidu održan susret Autora - koji bi trebao Mostru učiniti Mekom ljubitelja filmske umjetnosti. Bio je to prvi međunarodni susret autora u konkurenciji za Zlatnog lava s Gruzijcem Otarom Iosselianijem i austrijskim piscem Peterom Handkeom. Nedaleko čuvenog Canala Grande gdje se održavaju tradicionalne povijesne regate, u raskošnoj ljepoti Salona Visconti u hotelu u kojemu je snimana "Smrt u Veneciji", sastalo se pedesetak režisera, jedan nobelovac - kolumbijski pisac Gabriel Garcia Marquez, te francuski ministar obrazovanja i kulture Jack Lang. Zadatak im je bio osluhnuti bilo i ocijeniti zdravstveno stanje sedme umjetnosti, kako bi mogli nastaviti "bitku za slobodu" na koju je pozvao direktor festivala Gillo Pontecorvo. Susreti su već utvrđeni i za narednu godinu, kada će venecijanski, preteča filmskih festivala, slaviti svoj pedeseti rođendan. "Lov na leptire" Otara Iosselianija, predstavljen pod francuskom, te "Odsustvo" Petera Handkea, pod njemačkom zastavom, ilustracija su autorskog filma. Otar Iosseliani je dva puta nagrađivan specijalnom nagradom žirija u Mostri. Hoće li uspjeti i treći put? Bilo kako bilo, publika se smijala i pljeskala. Dvije osiromašene starice žive u dvorcu rasprodajući pomalo namještaj iz pojedinih soba. Kada vlasnica umire ostavlja posjed svojoj sestri koja živi u Moskvi. No praktična ruska nećakinja prodaje dvorac japanskom poduzeću dok druga stara dama (Narda Blanchet) odlazi s maharadžom u nepoznato. Međunaslov: Poetični Gruzijac Uzbudljiv i čaroban, film je mozaik komičnih i neumjesnih scena kakav je susret sljedbenika Hare Krishna i bilježnika ljubitelja glazbe,čiji je pas morao navući čarape da ne bi oštetio ulašteni parket. Iosseliani s nostalgičnom nježnošću i vrlo poetično oslikava svijet što nestaje u koji se vanjski svijet sa svim svojim atentatima, automobilskim nesrećama, u početku tek prigušeno probija - preko walkmana stare dame - a zatim zaglušno prodire. No taj "lov na leptire" koji ne vidimo (jer je scena izrezana), natopljen je humorom i izvjesnim optimizmom, jer konačno Japanci kupuju francuski kruh (baguette) vozeći se biciklom a igraju i boće na seoskom trgu. Osobe, sve redom čudnovate, nisu glumci no prijatelji režisera poput ugledne gospođe Blanchet. "Odsustvo" Petera Handkea zapravo je razmišljanje o lutanju. Četiri osobe: starac (Eustaquio Barjau, piščev prevoditelj na španjolski i katalonski), mlada žena (Sophie Semin), igrač (Bruno Ganz), te vojnik (Alex Descas) zajedno šetaju stazama, željezničkim prugama, livadama... Jednoga dana, starac nestaje. Njegovim oduststvom suputnici tonu u početnu samoću. Međunaslov: Europska kula babilonska Film je višejezičan (njemački, španjolski, francuski ali i katalonski i kreolski) kakav je i Peter Handke. "To je prevrnuta kula Babilonska". Sviđa mi se ta ideja koja dobro odražava Europu." Pisac je motive potražio u crnoj kronici. Japanska obitelj putovala je noćnim vlakom od Milana do Port Bau. Po dolasku, otac je nestao. Kada je policija obustavila istragu, njegova dva sina, koji nisu govorili japanski, krenuli su duž željezničke pruge, jedan u smjeru Bau, drugi u suprotnom od Milana. I pronašli tijelo. Peter Handke želio je prvotno događaje smjestiti u prošost slovenske Koruške no zatim se odlučio za Pireneje koje dobro poznaje jer je ondje živio. No iz još jednog razloga: tamošnje su staze negdašnji putevi hodočasnika za svetište Santiago de Compostella. "Odsustvo", pojasnio je on, od samog je početka bio film. Tek je slučajem postao knjiga." Počevši od crne kronike, režiser "se pomalo udaljio od svakodnevna života, prema izvjesnoj apstrakciji". Zbog toga je jedan dio gledateljstva napustio dvoranu tijekom projekcije. U tom su mu smislu upućivane i kritike na konferenciji za tisak od kojih ga je oštro branila Jeanne Moreau (tumači suprugu nestalog u "Odsustvu"). (Hina) fp 081554 MET sep 92

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙