Prema tom dogovoru, od 2025. novi kamioni i autobusi trebali bi ispuštati 15 posto manje ugljikova dioksida, a od 2030. godine 30 posto manje.
"Ovo je dio naših napora na dekarbonizaciji cestovnog prijevoza i važan korak prema postizanju ciljeva koji su zacrtani u Pariškom sporazumu o klimi. Danas dogovorena pravila znači da će između 2020. i 2030. emitirati 54 milijuna tona ugljikova dioksida manje, što je jednako ukupnoj godišnjoj emisiji ugljikova dioksida u Švedskoj", izjavila je austrijska ministrica za održivi razvoj i turizam Elisabeth Koestinger.
U prijedlogu direktive predviđene su mjere nagrađivanja za one koji budu poštovali pravila i kažnjavanje onih koji će ih kršiti.
Emisija ugljikova dioksida iz kamiona i autobusa iznosi oko šest posto ukupne emisije u EU-u i 25 posto emisije u cestovnom prijevozu. Do sada na razini EU-a nije bilo obvezujućih mjera za smanjenje emisije ugljikova dioksida za kamione i autobuse za razliku od Sjedinjenih Država, Kine, Japana i Kanade.
Europska udruga proizvođača automobila (ACEA) lobirala je za daleko niže smanjenje za kamione od 7 posto do 2025. i 16 posto do 2030.
ACEA kaže da je mogućnost elektrificiranja kamiona daleko niža nego automobila i da bi to stvarno funkcioniralo za kraće udaljenosti u gradovima, ali ne i za velike udaljenosti.
Volkswagenov brand kamiona MAN upozorio je da bi nova ograničenja za emisiju CO2 mogla stajati desetke tisuća radnih mjesta.
Njemačka je zemlja najvećeg proizvođača kamiona Daimler. Drugi proizvođači uključuju Volvo, Iveco u Italiji, Paccar i Scania, koji su isto tako dio Volkswagena.