Velika sportska natjecanja, a poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, koja prati gotovo polovina svjetske populacije, u mnogome donose značajan impuls za gospodarstvo kroz povećanu potrošnju, kaže se u priopćenju HGK objavljenom u ponedjeljak.
Potrošnja vezana uz velika sportska natjecanja raste oko 10 posto i to najviše u kategorijama audio-vizualne tehnike odnosno televizora, sportske opreme, tj. navijačkih rekvizita, putnih aranžmana (čarter letova koji se organiziraju za odlaske na utakmice) i u kategoriji hrane i pića, prije svega grickalice, piva i ostalih alkoholnih pića.
Po podacima Komore, u Hrvatskoj je za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji potrošeno 9,28 milijardi kuna.
"Potrošnja u trgovini na malo u odnosu na isto razdoblje lani bila je povećana, osobito na dan pred utakmice i na dan samih utakmica, u prosjeku između 11 i 15 posto", ističe u priopćenju direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, a na temelju podataka o fiskalizaciji u razdoblju od 15. lipnja do 15. srpnja 2018. koliko je Svjetsko nogometno prvenstvo trajalo.
Ravlić napominje kako je prošle godine u tom razdoblju promet u trgovini na malo, sukladno podacima iz sustava fiskalizacije, bio manji za 4,56 posto.
"U ugostiteljstvu je primjerice na dan održavanja utakmica promet u prosjeku rastao 10 posto i više. Rekord je postignut na dan polufinala u utakmici s Engleskom kada je promet u ugostiteljstvu rastao 17 posto, dok je za vrijeme finala porast iznosio 13 posto", ističe Ravlić.
U djelatnosti ugostiteljstva fiskalizirano je ukupno 878,82 milijuna kuna ili oko 3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, navode iz HGK.