Cilj čarter sajma je uspješnije "business to business" (B2B) dogovaranje nautičke budućnosti svijeta od Bahama do Tajlanda, istaknuo je u subotu generalni direktor sajma Tino Prosenik.
"B2B je budućnost poslovanja; industrija je prepoznala važnost sastanaka uživo i personaliziranja poslovne suradnje. Elektronička komunikacija ne može zamijeniti osobnu, a to prepoznaju dionici sajma koji su osobno došli na sajam kao bi održali preko pet tisuća sastanaka", rekao je Prosenik na konferenciji za medije u okviru sajma.
Sajam se održava po šesti put, od prvog izdanja 2013. utrostručen je u veličini i vrijednosti, a riječ je o prvom takvom svjetskom događaju koji nije izložbenog karaktera, već mu je u središtu razvoj poslovanja, sklapanje novih suradnji i poslovnih dogovora na B2B razini, pojasnio je.
Kako će izgledati sljedeća svjetska nautička sezona dogovaraju na sajmu agenti 200-tinjak agencija, predstavnici i vlasnici 130 čarter kompanija (fleet operators) te predstavnici 40 raznih dobavljača roba i usluga u nautičkoj industriji koji dolaze iz 48 država, a predstavljaju flote od preko deset tisuća plovila na Mediteranu, Karibima, Bahamima, u Aziji, Indijskom oceanu, Pacifiku i Južnom Pacifiku.
Sajmu prisustvuju i najveći brodograditelji čarter jahti, Beneteau, Bavaria, Dehler, Dufour, Hanse, Jeanneau, Lagoon, Bali Catamarans, Elan, Fountaine Pajot, More Boats.
"Sajam je ove godine okupio sve relevantne tvrtke svjetske 'yacht charter' industrije. Određene su smjernice razvoja industrije; proizvodnje brodova, prodaje čarter proizvoda i razvoja kratkoročnih, ali i dugoročnih strategija", istaknuo je Prosenik.
U fokusu su sajma dva najugroženija čarter tržišta; karipsko i tursko. U subotu održana prezentacija "British Virgin Islands News: što nakon uragana?", imala je za cilj podići svjesnost ostatka čarter industrije o posljedicama uragana na karipskom otočju te izvijestiti o napretku operativnih priprema za nadolazeću sezonu i predviđenom vremenu potrebnom za sanaciju infrastrukture i flota.
O tome su okupljene informirale Helen Goulet (VSV Yacht Sales & Charters) i Josie Tuccie (The Moorings), koje su "Caribbean comeback" predstavile uz apel za pomoć u pripremi nadolazeće sezone.
Direktor sajma Prosenik istaknuo je da je upravo u Zagrebu dogovoreno da dio mediteranske flote svojim brodovima, prekooceanskim prelaskom, pomogne nadolazećoj karipskoj sezoni, koja traje od studenoga ove do ožujka iduće godine, s obzirom da su njihove flote djelomično ili potpuno uništene.
"Kriza uzrokovana uraganom Irma rezultirala je decimiranim kapacitetom Kariba kao čarter destinacije i djelomičnim financijskim kolapsom tamošnje čarter industrije", rekao je.
Olakšanje donosi transfer dijela mediteranske flote na Karibe i orijentacija karipskih čartera na agencijsko posredovanje mediteranskih, a pretežno hrvatskih čarter paketa. "Time Karibi prelaze iz uloge receptivnog tržišta u emitivno, usmjereno prema Europi. ICE je odigrao ključnu ulogu u koordinaciji ovakvih strategija i time je dodatno osigurao centralno mjesto u budućnosti industrije", pojasnio je.
U subotu je održan i "Turski banket", program kojemu je cilj pomoći revitalizaciji turske nautike, do sada najpopularnije europske nautičke destinacije kojoj je promet gotovo prepolovljen u odnosu na 2016. godinu.
Otvorio ga je veleposlanik Turske u Hrvatskoj Mustafa Babur Hizlan, a o uvjetima na turskom tržištu govorio je Anil Civi (Yelkenli Yachting). Prosenik je napomenuo kako je pomoć turskom i karipskom tržištu primjer kolegijalnosti i razvijenosti nautičke branše.
Sajam je obilježio i jedinstveni spoj dizajnerskog namještaja i nautike, pa je tako središnji prostor Arene Zagreb od preko 300 četvornih metara postao showroom najnagrađivanijeg hrvatskog proizvođača namještaja ERA, koji je tu predstavio neke od svojih najcjenjenijih komada, između ostalih iz kolekcije koju je za njih dizajnirao Karim Rashid, a koji je za sajam osmislila dizajnerica interijera Ana Prosenik.
Središnji, lounge dio sajma, za tu je priliku osvijetljen hrvatskom dizajnerskom rasvjetom LUMI-MAKS, specijaliziranom za opremanje hotelskih, gospodarskih i javnih objekata.