Ugovori su potpisani u sklopu Nacionalnog Foruma dionika projekta FAIRway Danube. Riječ je o dva projekta, čije je sufinanciranje iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) odobreno u lipnju ove godine - projektu nadogradnje lučke infrastrukture Luke Slavonski Brod i izradi studije procjene utjecaja na okoliš i projektne dokumentacije za rijeku Savu, koja će pridonijeti revitalizaciji Save kao prometnog pravca.
"Plovidbu rijekama odlikuje konkurentna cijena, veliki tovarni kapaciteti te visok stupanj sigurnosti. Potpisivanje tih ugovora omogućit će revitalizaciju jednog dijela savskog pravca, od Jaruge do Novigrada, ali i stvoriti pretpostavke za otvaranje plovnog puta za razvoj luke u Slavonskom Brodu“, poručio je ministar Butković.
Butković i europska koordinatorica TEN-T koridora Rajna – Dunav Karla Peijs u vukovarskoj Zimskoj luci svečano su krstili novi brod za hidrološko snimanje plovnih putova, vrijedan više od milijun kuna, također financiran sredstvima EU kroz Fairway projekt.
Po riječima Karle Peijs, potpisivanje ugovora za projekte na rijeci Savi, kao i krštenje novog broda za hidrološko snimanje, dobre su vijesti za Republiku Hrvatsku i za europski koridor Rajna-Dunav.
"Time pokazujemo predanost koju Europska unija ima u odnosu prema Dunavu i rijeci Savi. I ne samo da time podupiremo Hrvatsku u njezinim nastojanjima za kontinuiranom, pouzdanom i sigurnom unutarnjom plovidbom, već i sve druge zemlje podunavskog sliva", poručila je Peijs.
Prvi Nacionalni Forum dionika projekta FAIRway Danube održan je prošle godine također u Vukovaru. Tijekom pet godina (srpanj 2015. - lipanj 2020.) FAIRway Danube projektom znatno bi se trebale povećati spoznaje o kritičnim dionicama na Dunavu, a na osnovu kojih se planira optimalno trasiranje dunavskog plovnog puta.
Projekt FAIRway Danube provodi se usklađeno u Hrvatskoj, Austriji, Slovačkoj, Mađarskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj pod okriljem Izvršne agencije za inovacije i mreže EU (INEA). Financira se bespovratnim sredstvima iz CEF-a u iznosu od 23 milijuna eura, a hrvatski dio u projektu iznosi nešto više od 2,2 milijuna eura.