Festival, u čijoj organizaciji većim dijelom i rade žene, bit će posvećen ženskom pitanju, ali i svime što se uz njega veže u kontekstu aktualnog društvenog trenutka.
"Kada pogledamo što se događa u svijetu ta je tema danas relevantnija nego ikada, a mi ćemo ju proširiti i povezati s drugim društvenim problemima, pravima žena, pitanju rada i slično", rekla je umjetnička ravnateljica festivala Marina Paulenka u razgovoru za Hinu.
Festival se u proteklih petnaestak dana održavao na šesnaest lokacija u Zagrebu, a Paulenka najavljuje da će iduće godine nastojati ostvariti još više suradnji s gradskim muzejima i galerijama te drugim institucijama u kojima bi se, uz izložbeni program održavala predavanja, razgovori, paneli.
Ove godine bilo je postavljeno trinaest izložbi čija su otvorenja, kaže umjetnička ravnateljica, bila odlično posjećena, kao što je bilo i na događanjma popratnih programa. "Prezadovoljni smo odazivom publike, samo na otvorenju u Muzeju suvremene umjetnosti smo imali između 700 i 800 posjetitelja", istaknula je, dodavši da se konačni rezultati još zbrajaju, no očekuje se da će biti na prošlogodišnjoj razini kada je bilo više od 9,5 tisuća posjetitelja.
Zadovoljni su i gosti festivala, brojni umjetnici, fotografi i profesionalci. "Imali su samo riječi hvale, osobito za program, mislim da smo po kvaliteti programa postali vodeći fotografski festival, a mnogi od gostiju planiraju iduće godine nakon ljetovanja na hrvatskoj obali produžiti na festival u Zagreb", rekla je.
Fotografija je manipulativna, želimo publiku naučiti kako je treba gledati
Paulenka smatra kako od festivala podjednako profitiraju profesionalci koji sudjeluju na njemu, osobito mladi kojima on može biti odskočna daska za daljnju karijeru i prilika da upoznaju umjetnike i djela koje su vidjeli samo u knjigama, kao i ljubitelji fotografije. "Ne želimo raditi elitistički festival za usku skupinu profesionalaca, festival je namijenjen svima", naglasila je.
Jednom od prednosti festivala ističe što donosi djela koja nikada u Zagrebu nisu bila izlagana. "Javnosti dajemo najnovije informacije o onome što se događa u svijetu fotografije što inače ne bi imali priliku vidjeti", kaže Paulenka.
"S obzirom da danas svi konzumiraju fotografiju u svakodnevnom životu, putem mobitela, računala, TV ekrana, važno je podučavati o njoj. Fotografija je prevrtljiva i manipulativna i zato je treba znati čitati, objasniti zbog čega je važna", istaknula je.
Festival je ove godine priredio, među ostalim, izložbu finalista "Novi građani", retrospektivu proslavljenog Pietera Hugoa "Vjerojatni svjetovi, radovi iz zapadne Afrike, 2005-2010.", instalaciju "Sharkification" Christine de Middel, video-rad "Imperial Courts" nizozemske umjetnice Dane Lixenberg, dobitnice fotografske nagrade Deutsche Börse, rad Dragane Jurišić "YU: Izgubljena zemlja", izložbu australsko-njemačke umjetnice Katrin Koenning "Na neodređeno" te izložbu suvremene finske fotografije "Neovisnost kroz objektiv".
Izložbe je pratio bogati edukativni i diskurzivni program, u okviru kojega se prvi put održala konferencija "Izvan dokumentarnog", na kojoj su profesionalci svojim izlaganjima proširili središnju festivalsku temu.
Proglašen je i prvi dobitnik novoosnovane Nagrade Marina Viculin, kojoj je cilj unapređenje razvoja umjetnika i ohrabrenje njihovu budućem djelovanju - to je Bojan Mrđenović, nagrađen za rad "Highway" koji je sada u nastanku, a predstavit će se na idućem festivalu.
Fotografska udruga Organ Vida, organizator festivala, planira ubuduće i u tiskanom izdanju objavljivati svoj dvojezični magazin o suvremenoj fotografiji OVmagazine, pa pozivaju umjetnike da im se jave na info@organvida.com s prijedlogom tema i teksta.