"Galerija je osnovana 1971. godine u Londonu, kada je ulaznica bila samo deset penija (danas je četiri funte), u vrijeme kada je percepcija fotografije bila bitno različita nego danas", podsjetila je McQuaid na razgovoru u Galeriji Forumu.
"Fotografija tada nije bila dio suvremene umjetnosti, zapravo je bilo prilično radikalno pokrenuti galeriju koja će izlagati samo fotografije", dodala je.
Po njezinim riječima, danas im je cilj postati vodeća galerija i platforma za fotografije u Velikoj Britaniji, s međunarodnim odjekom, ali i funkcionirati kao mjesto za debate i razmišljanja o fotografiji u suvremenoj kulturi.
Nekad je galerija bila javna institucija, a sada oko 25 posto sredstava dolazi od javnog financiranja. Ostali prihodi dolaze iz knjižare, kafića i Print Sales, prodajne fotografske galerije.
"Zahvaljujući takvom modelu ne moramo raditi pod komercijalnim pritiskom i pokazujemo radove za koje vjerujemo da ih publika treba vidjeti, a ne one koji će nam se isplatiti", napomenula je.
Širok je spektar izložbi koje postavljaju, a mogu se podijeliti u nekoliko skupina. Tu su tematske izložbe, za koje McQuaid kaže da su osobito zanimljive jer na jednom mjestu pokazuju rad već afirmiranih te mladih umjetnika na početku karijere.
"Pokazujemo izložbe koje se drugdje ne mogu vidjeti, imamo slobodu prikazivati razne vrste fotografije, od reklamnih i sportskih do povijesnih", ustvrdila je.
"Ipak, znamo vlastite granice i možda naš prostor nije najbolji da nekom umjetniku napravimo veliku retrospektivu, ali im mi priredimo izložbu s manje poznatim ili po nečemu neobičnim radovima", dodala je.
Posebnu pozornost galerija pridaje obrazovnom segmentu, na tamošnje radionice i predavanja često dolaze školske grupe, a na jednom je katu realizirana i Camera obscura.
Kao još jednu posebnost McQuaid ističe video-zid na kojemu se predstavljaju fotografije koje nisu isprintane i namijenjene su za prikazivanje u digitalnoj formi.
Galerija je smještena u središtu grada, u Sohou, pa ju često posjete i slučajni prolaznici. "Kada smo selili prije desetak godina bilo nam je važno da ne odaberemo lokaciju u koju će ljudi planirati odlazak. Ovako imamo više posjetitelja", napomenula je.
Vezano uz ovogodišnju temu festivala "Novi građani" McQuaid je podsjetila na neke od ključnih trenutaka u izlagačkoj povijesti galerije, povezanih s državnom kontrolom, političkom opresijom i civilnim otporom, kao u djelima Donovana Wyliea, Rosângele Rennó i Lia Zhenshenga te recentnijih društveno angažiranih, uključujući Danu Lixenberg, Jima Goldberga i Zanele Muholi.
Karen McQuaid je kurirala niz izložbi u Engleskoj i inozemstvu, a redovito sudjeluje u međunarodnim pregledima portfelja i gostujućim predavanjima, piše za međunarodne publikacije posvećene fotografiji i uređuje umjetničke knjige.
Još dvije izložbe Organa Vida od četvrtka u Zagrebu
Od četvrtka u okviru festivala mogu se pogledati još dvije izložbe - u Galeriji Zvonimir gostujuća izložba "Really real" studenata fotografije s akademije AKV St. Joost iz Nizozemske, a u Kući arhitekture Oris izložba Danka Stjepanovića "Jeliba, muette".
Skupna izložba mladih umjetnika s nizozemske akademije, koristeći dokumentarno kao polaznu točku za kritičko promišljanje, propituje razliku između stvarnog i nestvarnog u vremenu masovne globalizacije i digitalizacije.
Studenti su predstavili različite projekte na istu temu, od onih koji se bave samostvarajućim modelima verifikacije, aplikacijama, i dokumentarcima o virtualnoj stvarnosti, preko projekata o pouzdanosti osobnih sjećanja i predavanja povijesti u kinematografskom i izvedbenom okruženju, do onih koji aktivno upotrebljavaju književnu fikciju kako bi gledatelji bolje razumjeli prilagodljivost stvarnosti.
Na svojoj izložbi "Jeliba, muette" Danko Stjepanović u Kući arhitekture - Oris istražuje percepciju vlastite prošlosti koristeći tuđu prošlost kao ogledalo. Njegov se projekt odvija na obali rijeke Niger (Jeliba na jeziku naroda Bambara) u vrijeme kada su odjeci Arapskog proljeća dosegli subsaharsku Zapadnu Afriku.
Vrijeme je to kada je država Mali uzdrmana, a u određenom trenutku situacija počinje podsjećati na događanja iz povijesti balkanskih prostora. Stjepanović se u svom radu često referira na vlastitu prošlost, serije su fokusirane na mehanizme iza političkih, ekonomskih i socijalnih mijena.
Rođen je u Sarajevu, radio je u francuskoj fotografskoj agenciji Sipa Press te kao fotonovinar na Balkanu, ali i u Sjevernoj i Zapadnoj Africi, a danas živi u Londonu.
Izložba u Galeriji Zvonimir bit će otvorena do kraja festivala, 20. rujna, a u Orisu do 14. rujna.