Na hrvatskom štandu predstavilo se više od 20 tvrtki proizvođača alkoholnih i bezalkoholnih pića i napitaka, prehrambenih proizvoda, tradicionalnih suvenira, nakita i umjetnina, a posjetitelji su imali prilike doznati više i o ponudi nekretnina te o dodacima prehrani za mačke, pse i konje.
Na sajam su doputovali i predstavnici Hrvatske gospodarske komore, a s obzirom na velik broj tvrtki koje su se ove godine predstavile u Ningbou, sajam bi mogao biti odličan uvod za otvaranje predstavništva HGK u Šangaju koje bi trebalo početi s radom do kraja godine.
Sajam Kina+16 ima vodeću ulogu u jačanju trgovinske razmjene u sklopu kineske inicijative Pojas i put u koju najmnogoljudnija zemlja svijeta ubrizgava značajne količine novca s nizom projekata u cilju povezivanje Azije s Europom i Afrikom, na čijoj ruti je i Hrvatska.
Ningbo je odabran za domaćina sajma, jer je to luka s dugogodišnjom tradicijom koja je prvi izbor zemalja srednjeg i istočnog dijela Europe za prijevoz dobara prema Kini.
Sajam je uključivao niz manifestacija, poput Simpozija o trgovini i investicijama pokrajine Zhejiang, Međunarodnog sajma potrošačkih dobara, Turističke konferencije mehanizma Kina+16 te trodnevnog događanja pod nazivom Zagrizi srednju i istočnu Europu.
Među poduzetnicima koji su izlagali na sajmu je Tomislav Sumić koji isporučuje tartufe u Hong Kong. Tijekom prvog izdanja sajma on je surađivao sa slovenskim štandom te je na njemu predstavio Žiganteove tartufe i vina Bolfan što je zainteresiralo mnoge kineske tvrtke, a Hong Xing BMS-u iz Ningboa nije trebalo dugo da ga kontaktira i uključi u svoj rad kao savjetnika za uvoz robe iz 16 zemalja srednje i istočne Europe. Ta je tvrtka vlasnik lifestyle marketa-restorana u kojima nude isključivo uvozne organske proizvode. Hrvatske ''boje'' zasad brane vina, tarufi i džemovi, a priželjkuje i uvoz Mlinarovih pekarskih proizvoda te većeg broja organskih artikala iz Hrvatske.
"Među Kinezima vlada velik interes za med, mlijeko i mliječne proizvode, meso, za čiji se uvoz nažalost i dalje čeka dozvola, te općenito prehrambene proizvode iz Hrvatske", kaže Sumić dodajući kako je oko 80 posto proizvoda koji su ove godine bili na hrvatskom štandu po prvi puta u Kini, poput onih iz Atlantica, Zvijezde, Sardine, Apimela te Viridisovih dodataka za prehranu pasa, mačaka i konja.
Ravnatelj organizacijskog odbora sajma Yu Dunhua kaže kako je u početku problem bio što se radi o stvaranju platforme za 16 uključenih strana, odnosno 16 različitih kultura i pristupa.
"Osim toga neki od proizvoda su po prvi puta ulazili u Kinu tako da je trebalo proći mnogo pregovora s carinom što je svakako bio jedan od većih izazova", kaže on.
Yu je posjetio svih 16 zemalja uključenih u inicijativu te je mišljenja da svaka od njih ima jedinstven potencijal za suradnju s Kinom.
"Hrvatska je svakako među onima koje su u vrhu kada je riječ o potencijalu te je jasno da on nije iskorišten u željenom postotku, no nastojimo to promijeniti. U Hrvatskoj sam boravio više puta i moram priznati da sam oduševljen organskim proizvodima, od vina preko tartufa do mesa. S obzirom na to da očekujemo kako će iduće izdanje sajma biti još veće, shvatite to kao priliku za još jači izvoznički napad na kinesko tržište" poručio je Yu.