"Svugdje u svijetu se oko 7-10 posto faktura pogrešno ispostavi osiguravateljima, a s obzirom kako se radi o otprilike 800 milijuna kuna, naš je posao stalno upozoravati, kontrolirati i ispravljati", odgovaraju iz HZZO-a.
HUBOL je u ponedjeljak prozvao HZZO za podcjenjivački odnos prema bolnicama i predložio strogi nadzor nad poslovanjem te ustanove, uz poziv DORH-u i Uskoku za nadzor poslovanja HZZO-a s obzirom na uvjetno mišljenje Državne revizije na ranije poslovanje.
Uvođenje pojačanog nadzora fakturiranja bolničkih usluga u HZZO-u obrazlažu time što je na 5 posto povećanja izvršenih usluga ispostavljeno 23 posto više faktura, pri čemu je prosjek fakturiranih usluga koje uključuju teške komplikacije narastao na 28 posto, dok je u Sloveniji primjerice 18 posto, a u zemljama Europske unije prosječno ispod 20 posto.
"Naša medicina bolja je od prosjeka EU pa je za pretpostaviti da ovakva situacija ima uporište u pogrešci, a ne u stvarnom stanju", poručili su iz HZZO-a uz napomenu da su izlaskom iz državne riznice bolnički limiti povećani za oko 20 posto.
"Pozdravljamo napore HUBOL-a da od Ministarstva financija pokuša dobiti dodatna sredstva za zdravstvo. Molimo uprave bolnica da nas svakodnevno ne napadaju u medijima kako im ne plaćamo usluge obavljene preko limita jer to nije naš izbor, hir ili bezobrazluk, već moraju shvatiti da je količina novca ograničena, a navedeno postupanje regulirano je ugovorom", kažu u HZZO-u.
Što se tiče prozivki zbog nalaza državne revizije, iz HZZO-a ističu da godišnje provode preko 100 nabava koje su predmet "češljanja" DORH-a i USKOK-a, što je potpuno normalno i u redu s obzirom da HZZO upravlja